Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Обсяг попиту в залежності від ціни товару

Кількість, од. Ціна , тис. грн.

 

Побудуємо схему оптимального ціноутворення для фірми та порівняємо прибуток, який максимізує фірма за нелінійного ціноутворення з прибутком за єдиного рівня ціни.

Для того щоб визначити оптимальну нелінійну схему ціноутворення, необхідно встановити, як ціна продажу залежить від обсягу придбання товару. Фірма отримує критерій розмежування загального кругу покупців на сегменти – «ті що купують одну одиницю товару», «ті, що купують дві одиниці товару» і т.д. – та можливість встановити ціну, що максимізує прибуток для кожного сегменту окремо. Припустимо, що арбітраж неможливий.

Встановимо ціну, що максимізує прибуток для груп споживачів, що купують різну кількість товару:

Таблиця 7.4

Показники фірми за різних обсягів споживання

Купують 1 од. Купують 2 од. Купують 3 од. Купують 4 од. Купують 5 од.
Р Qd π Р Qd π Р Qd π Р Qd π Р Qd π

Таким чином, визначено оптимальну схему нелінійного ціноутворення. Така схема ціноутворення дозволяє отримати фірмі прибуток у розмірі 950 тис. грн. на добу від продажу товару.

Якщо б фірма робила вибір між цінами 2, 3, 4 та 5 тис. грн. для попиту в цілому, а не окремо для сегментів, то фірма встановила б ціну на рівні 3 тис. грн. та отримала б прибуток 850 тис. грн. на добу.

Таблиця 7.5

Показники фірми за сукупної кривої попиту

Р Qd π

 

Даний приклад демонструє, що цінова дискримінація завжди призводить до зростання розміру прибутку фірми, що володіє ринковою владою.

 

 

Контрольні питання:

1. Що таке цінова дискримінація? Які мотиви використання даного методу стратегічної політики фірми?

2. Які умови ефективної цінової дискримінації? Чи можлива цінова дискримінація за перепродажу товару?

3. Які види цінової дискримінації розрізняють у економічній теорії? У чому відмінність та схожість кожного виду цінової дискримінації?

4. Що таке абсолютна цінова дискримінація? Який вплив даного виду дискримінації на суспільний добробут? Чому в умовах абсолютної цінової дискримінації обсяг сукупної пропозиція ринку досягає конкурентного ринку?

5. Що таке двохчастинний тариф? У чому полягають особливості ціноутворення з використанням різних схем двухчастинного тарифу?

6. Які наслідки для суспільного добробуту другого та третього видів цінової дискримінації?

7. Де і яким чином третій тип цінової дискримінації використовується на практиці?

8. У чому полягає особливість ціноутворення на ринку взаємодоповнюючих товарів? Які методи цінової дискримінації використовуються фірмами у даному випадку?

 



Читайте також:

  1. II. СТРУКТУРА ТА ОБСЯГ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  2. Q – фізичний (реальний) обсяг ВНП.
  3. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  4. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  5. Аверсивную терапію використовують, як правило, при лікуванні алкоголізму, нікотиновій залежності і деяких інших захворювань.
  6. Агрегатний індекс фізичного обсягу
  7. Аеродинамічний розрахунок систем вентиляції заснований на залежності
  8. АКТ ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ
  9. Аналіз взаємозв’язку собівартості, обсягів і прибутку
  10. Аналіз вимог та динаміки попиту на міжнародному та внутрішньому ринку туристичних послуг (за видами туризму, за категоріями туристів, цілей та об’єктів відвідування)
  11. Аналіз витрат на 1 грн. обсягу випуску продукції
  12. Аналіз і оптимізація обсягів замовлень




Переглядів: 523

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення блочного тарифу | Тема 8. Диференціація продукту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.