Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оцінка рівня витрат підприємства та шляхи зниження собівартості його продукції

Основним показником, за яким здійснюється оцінювання рівня витрат підприємства, є показник витрат на 1 грн. товарної продукції (В1грн.ТП.), який розраховується за формулою:

(2)

де СТП – повна собівартість товарної продукції підприємства за певний проміжок часу (наприклад, за рік), грн.;

ТП – товарна продукція підприємства за цей проміжок часу, грн.

Наприклад, якщо річна товарна продукція підприємства становила 10 млн.грн., а повна собівартість продукції за цей період – 9 млн.грн., то витрати на 1грн. товарної продукції складуть 9:10=0,9, тобто 90 копійок на 1 гривню товарної продукції.

Показник витрат на 1 грн. товарної продукції можна розрахувати не лише за усім обсягом товарної продукції підприємства, але й за окремими видами продукції, яку воно виготовляє.

Основними шляхами зниження собівартості продукції є скорочення тих витрат, які мають найбільшу питому вагу у її структурі.

Чинниками зниження собівартості продукції є:

Ø підвищення технічного рівня виробництва, зокрема впровадження нової прогресивної технології, підвищення рівня механізації та автоматизації виробничих процесів; розширення масштабів використання й удосконалення техніки і технології, що застосовується; краще використання сировини та матеріалів;

Ø поліпшення організації виробництва і праці, тобто удосконалення управління виробництвом і скорочення витрат на нього; впровадження наукової організації праці; поліпшення використання основних виробничих фондів; поліпшення матеріально-технічного забезпечення; скорочення транспортно-складських витрат тощо;

Ø збільшення обсягу виробництва, що зумовлює відносне скорочення умовно-постійних витрат;

Ø зміна структури, асортименту та поліпшення якості продукції.

Оцінити вплив різних чинників на зниження собівартості продукції дозволяє використання індексного методу. За цим методом:

• Зниження собівартості продукції за рахунок зміни норм витрат матеріалів і зміни цін на них (∆См, %) визначається за формулою:

∆См = (1- Ін · Іц) · Пмз, , (3)

де Ін - індекс зміни норм витрат матеріалів на один виріб;

Іц - індекс зміни цін на одиницю матеріального ресурсу;

ПМЗ - питома вага матеріальних затрат у собівартості продукції, % .

• Зниження собівартості продукції за рахунок росту продуктивності праці (∆Спп,%) визначається за формулою:

, (4)

де ІЗП – індекс росту середньої заробітної плати;

ІПП– індекс росту продуктивності праці;

ПЗП – питома вага заробітної плати в собівартості продукції,%.

• Зниження собівартості продукції за рахунок зниження умовно-постійних витрат (∆Су-п, %) визначається за формулою:

, (5)

де Іу-п – індекс росту умовно-постійних витрат;

ІО – індекс росту обсягу виробництва продукції;

Пу-п - питома вага умовно-постійних витрат у собівартост продукції, % .

При цьому індекси у формулах (3) – (5) обчислюються як відношення звітного або планового значення відповідного показника до його базового значення.


Читайте також:

  1. A) Оцінка захисних споруд за ємністю – визначення коефіцієнта Квм.
  2. B) Оцінка ЗС за захисними властивостями
  3. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  4. II. Елементи операційних витрат
  5. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  6. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  7. IV група- показники надійності підприємства
  8. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  9. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  10. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  11. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  12. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.




Переглядів: 1346

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Групування витрат за економічними елементами | Шляхи зниження собівартості продукції підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.