Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Адміністративне управління процесом змін

Модуль

Організація та адміністрування

Управління змінами на підприємствах

План:

Управління змінами в організації

Опір змінам та його подолання

Формування команди для стратегічних змін

Організація управління змін на підприємстві

Адміністративне управління процесом змін

Метоюданого розділу є розгляд комплексу питань, пов'язаних з управлінням змінами в організації і здійсненні адмініструванні цих процесів. Розгляд пропонованого матеріалу дозволить отримати ясне уявлення про підходи до управління змінами в організації, сформувати у магістрів навички застосування технологій управління змінами і методів адміністративного управління цими процесами.

В результаті вивчення даного матеріалу передбачається, що магістри зможуть оцінити резерви підприємства до проведення змін, визначити джерело і причини опору змінам, використовувати техніку подолання опору змінам, проводити організаційну діагностику як необхідну умову для проведення змін, ефективно їх планувати на підприємстві, аналізувати сили, що впливають на процес проведення змін, визначати ключові чинники успішного проведення змін.

 

1. Управління змінами в організації

Відомо, що підприємства нерідко потрапляють в складні і незвичні для них ситуації. Для того, щоб з гідністю вийти з них, підприємствам необхідно проявляти гнучкість і вміти впроваджувати інновації. Сьогодні ми переживаємо час великих змін. Те, що було правильним вчора, вже не годиться сьогодні, а що буде завтра, ніхто не знає.

В даний час організації у всьому світі стикаються із тим, що ринок стає неспокійнішим, а потреби акціонерів і клієнтів зростають. У зв'язку з цим багато організацій проводять реструктуризацію. Зміни — це постійний процес. Постійні і взаємнопроникаючі зміни стали життєвою необхідністю корпорацій. Якщо керівники підприємств хочуть сьогодні зайняти лідируючі позиції на ринку, вони повинні навчитися адекватно реагувати на всю зростаючу кількість змін на ринку. Керівникам слід переглянути існуючу структуру своїх підприємств, загальну політику ведення бізнесу, можливості використання нових технологій, а також відносини із персоналом і клієнтами.

Більшість організацій стурбовані тим, що необхідно змінити, для того, щоб поліпшити діяльність підприємства і якість її продукції, але при цьому людський чинник, безпосередньо пов'язаний з реалізацією цих рішень, нерідко залишається без уваги. Для успішного впровадження глобальних змін, підприємствам необхідно встановити зв'язок між організацією, працівником і змінами, що вводяться. Це завдання досягається шляхом заохочення гнучкіших відносин усередині персоналу організації.

Сьогоднішня ситуація на світовому ринку примушує багато підприємств мінятися, аби зберегти наявні та придбати нові конкурентні переваги. Згідно визначенню словника Webster’s Ninth New Collegiate Dictionary, «змінити» означає «надавати чому-небудь інше положення, задати інший напрям або курс, зробити зрушення від однієї позиції до іншої, модифікувати, трансформувати, замінити, перевести в іншу якість».

Термін «управляти» означає «уміло контролювати або направляти, здійснювати організаторські, адміністративні і контролюючі функції».

Стосовно організацій під терміном «зміни» розумітимемо впровадження нових бізнес-процесів і технологій для перетворення діяльності організації відповідно до вимог ринку і отримання вигоди за допомогою можливостей, що створилися в бізнесі.

«Управління змінами» — це структурований процес, завдання якого — запропонувати і впроваджувати зміни відповідно до технічних і економічних можливостей організації. Процес «управління змінами» повинен бути послідовним і підсилюватися, або слабшати залежно від потреб і результатів. Іншими словами, управління змінами — це процес, завдання якого узгоджувати і впроваджувати зміни відповідно до економічних і технічних можливостей підприємства.

Будучи невід'ємним супутником розвитку будь-якого бізнесу, зміни багато в чому впливають на його функціональне наповнення. Співробітники всіх рівнів управління повинні розуміти і враховувати той факт, що підвищення складності бізнес-систем незмінно веде до зростання цінності ефективного управління змінами. При їх проведенні буває надто складно впроваджувати нові методи і процедури ведення бізнесу так, щоб вони були адекватно сприйняті персоналом і прижилися в організації, не порушивши узгодженості робіт, корпоративної культури підприємства, сумісності програмних і апаратних рішень і так далі. При масштабних змінах доводиться ретельно продумувати загальну стратегію їх проведення. Здійснювати зміни потрібно так, щоб запобігти виникненню непередбачених ризиків і максимально знизити їх дію на результати робіт. Важливо, щоб заплановані зміни були реалізовані з першої спроби — це дозволить підприємству досягти своїх конкурентних переваг з меншими затратами ресурсів.

Практика управління бізнес-процесами показує, що багато хто з них вимагає регулярних змін, а по деяких напрямах зміни необхідно проводити по декілька разів на місяць. Разові нововведення можна виконувати у форматі проекту, але якщо мова йде про динамічно зміні процеси, які вимагають постійної адаптації до нових умов ринку, то виникає необхідність чіткої регламентації і запуску процесу управління змінами (включаючи процедури ініціації, планування, затвердження і впровадження змін, а також відстежування їх стійкості), який повинен функціонувати на регулярній основі.

Вживані більшістю підприємств підходи до управління змінами носять характер загальних рекомендацій з області кадрового і проектного менеджменту, виконання яких допомагає у вирішенні насущних завдань, але не дає можливості збудувати ефективний процес управління ними. Щоб знайти оптимальний варіант такого управління, необхідно визначити основні об'єкти змін (люди, технології і процеси), їх цілі та процедури.

До змін на підприємствах і в організаціях відносяться:

в основній структурі - характер і рівень ділової активності, правова структура, власність, джерела фінансування, міжнародні операції і їх дія, диверсифікація, злиття, спільні підприємства;

в завданнях і діяльності - асортимент продукції і набір послуг, що надаються, нові ринки, клієнти і постачальники;

в технології, яка вживається – устаткування, знаряддя праці, матеріали і енергія, технологічні процеси, канцелярська техніка;

в управлінських структурах і процесах - внутрішня організація, трудові процеси, процеси ухвалення рішень і управління, інформаційні системи;

в організаційній культурі - цінності, традиції, неформальні відносини, мотиви і процеси, стиль керівництва;

в людях - керівництво і службовий персонал, їх компетентність, мотивація, поведінка і ефективність в роботі;

в ефективності роботи організації - фінансові, економічні, соціальні і інші показники для оцінки зв'язку організації з навколишнім середовищем, виконання своїх завдань і використання нових можливостей;

престиж організації в ділових колах і в суспільстві.

Для ефективного управління організаційними змінами розроблені певні правила, що регламентують діяльність керівників:

Необхідно узгоджувати методи і процеси змін звичайною діяльністю і управлінськими процесами в організації;

керівництво повинно визначити, в яких конкретних заходах, в якій мірі і в якій формі воно повинно брати пряму участь;

основний критерій - складність виконуваних дій і їх важливість для організації;

необхідно узгоджувати процеси перебудови організації в різних відділах;

управління змінами включає різні аспекти - технологічні, структурні, методичні, людські, психологічні, політичні, фінансові та ін., що викликає необхідність керівництва фахівцями, які мають свій обмежений погляд на складну і багатобічну проблему;

управління змінами включає рішення про застосування різних підходів і способів втручання, які допомагають правильно почати перебудову, систематично вести роботу, справлятися із опором, добиватися підтримки і здійснювати необхідні зміни.


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. ISO9000. Як працює система управління якістю
  6. Oracle Управління преміальними
  7. А. Видання прав актів управління
  8. Автоматизація управління діяльністю готелю
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  10. Автоматизовані системи управління
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  12. Автоматизовані станції управління насосними станціями водопостачання першого, другого і третього підйомів




Переглядів: 535

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Передумови змін

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.