Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПАСОВА ПЕРЕДАЧА

Пасова передача (рис. 5.1) призначається для передачі обертового руху на відносно великі відстані.

При цьому швидкість руху паса не повинна перевищувати 30 м/с, передавальне відношення передачі – не більше 4, діапазон потужності, що передається: 0,2 – 50 кВт. (Узагальнена схема наведена на рис. 5.2)

Рис. 5.1 Загальний вигляд пасової передачі
Рис. 5.2. Схема пасової передачі: 1 - ведучий шків, 2 - ведений шків, 3 – пас, а – ведуча вітка паса; в – ведена вітка паса.

 

Основні переваги передачі:

1. можливість передавати рух між валами, що знаходяться на значній відстані (до 10м і більше);

2. плавність та безшумність роботи (еластичність паса);

3. простота конструкції, обслуговування та догляду в експлуатації.

 

Основні недоліки передачі:

1. великі габарити (діаметри шківів в 5 разів більші ніж діаметри зубчатих коліс при однакових умовах);

2. нестабільність передавального відношення через можливе проковзування;

3. підвищене навантаження валів та їх опор (пов’язано з необхідністю натягу паса);

4. низька довговічність пасів (1000 – 5000 годин).

Основні вимоги до пасів:

1. висока тягова здатність (зчеплення з шківами);

2. міцність;

3. стійкість проти спрацювання та довговічність;

4. невеликий модуль пружності матеріалу паса;

5. низька вартість.

 

Класифікація за формою поперечного перетину паса:

1. плоскопасова;

2. клинопасова;

3. поліклинова;

4. круглопасова;

5. клинопасова з зубчастим пасом.

 

плоско-пасова клино-пасова Кругло-пасова поліклинова клинопасова з зубчастим пасом
Рис. 5.2. Типи пасової передачі.

 

а б
в г
Рис. 5.3. Позначення на кінематичних схемах: а – плоскопасова, б – клинопасова, в – з круглим пасом, г – з зубчастим пасом.

 

Рис. 5.4. Шківи пасових передач

 

Паси плоско-пасової передачі можуть бути: гумоткані (ГОСТ 23831-79), бавовняні, шкіряні та паси із спеціальних синтетичних матеріалів. Найбільш розповсюджені – гумоткані (рис. 5.5).

 

тип А ( ) тип Б ( ) тип В ( )
Рис. 5.5 Гумоткані плоскі паси (ГОСТ 23831-79)

 

Клинові паси виготовляють згідно стандарту (ГОСТ 1284.4-89)

а Кордтканинні клинові паси: 1 – гумовий або гумотканий шар розтягу, 2 – прогумована кордтканина, 3 – гума, 4 – обгорткова прогумована тканина.   б Кордшнурові клинові паси: 1 – гумовий або гумотканий шар розтягу, 2 – шар кордшнура завдовшки 1,6 – 1,7 мм, 3 – гума, 4 – обгорткова прогумована тканина
Рис. 5.5 Клинові паси

 

Розділяють вузькі паси , позначення УО, УА, УБ і УВ, та звичайні паси - , позначення О, А, Б, В, Г, Д, Е. (див. рис. 5.6). Вузькі паси передають потужність в 1,5-2 рази більшу, ніж звичайні.

Рис. 5.6

 

На рис. 5.7 показано зміну зусилля в залежності від ділянки паса. Зусилля у ведучій вітці збільшується, а у веденій зменшується, тому робота передачі супроводжується проковзуванням паса на шківах. Це пояснюється тим, що сили натягу і відносні видовження ведучої та веденої віток паса не однакові.

Рис. 5.7. Розподіл зусилля в пасовій передачі: і - дуги обхвата, і - дуги ковзання.

 

Сила тертя між пасом та шківом (рис. 5.7) передається в основному на дузі ковзання (при розрахунках силу тертя на дузі спокою не враховують).

Дуга ковзання завжди з боку збігання, а спокою – набігання паса.

У ненавантаженій передачі (Т12=0) пружне ковзання відсутнє і відповідно дуги ковзання дорівнюють нулю. З ростом навантаження передачі дуга ковзання збільшується до моменту буксування паса, що недопустимо. Буксування паса в передачі завжди починається на шківі з меншим кутом обхвата.

Передавальне відношення пасової передачі може бути визначено наступним чином:

,

де і - кутові швидкості ведучого і веденого пасів, і - діаметри ведучого і веденого шківів відповідно.

 


Читайте також:

  1. Багатоканальна передача інформації
  2. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян
  3. Будь яка передача характеризується передаваємою потужністю та передаточним відношенням.
  4. Визначення швидкості автомобіля на різних передачах.
  5. Головна передача, диференціал, півосі (приводні вали) і маточини ведучих коліс
  6. Заняття 5. Передача векселів.
  7. Зубчаста передача
  8. ІІІ етап. Передача інформації.
  9. Карданна передача автомобіля ГАЗ-53А .
  10. Клинопасова передача
  11. Комунікаційний процес – обмін інформацією між індивідами або їх групами, метою якого є передача та усвідомлення повідомлення, що містить певну інформацію.
  12. Конічна зубчаста передача




Переглядів: 3856

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Напруження в пасі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.