Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Задача 4.

Маркетинговими дослідженнями охоплено 350 кіосків, що продають заморожені напівфабрикати. Допустимо, що розрахований обсяг вибірки склав 35 магазинів. Чи необхідно уточнити даний обсяг вибірки?

Розробка пошукових питань, робочої гіпотези. Розробка форм для проведення опитування.

Завдання [6, с.498].Ознайомившись з ситуацією, сформулюйте проблеми, що виникли перед компанією „Галактика”. Виходячи з визначених цілей маркетингового дослідження, розробіть пошукові питання та гіпотези, складіть опитувальний лист з використанням основних типів закритих та відкритих запитань, опитайте 15-20 осіб та складіть короткий звіт.

СИТУАЦІЯ. Компанія "ГАЛАКТИКА" — диверсифікована компанія, одним із напрямів діяльності якої є мережа ресторанів швидкого харчування "Гарячі курчата". Протягом року в обласному центрі діють чотири ресторани. Основу меню становлять страви з курятини.

Меню-1

Бульйон Куряче філе (Стейк) Булочка Картопля "фрі"

Пепсі-кола (фанта)

Меню-2

Стейк (куряче філе) Картопля "фрі" Булочка

Пепсі-кола (фанта)

Меню-3

Бульйон Чізбургер (фішбургер) Пепсі-кола (фанта)

Меню-4

Стейк (куряче філе) Пепсі-кола (фанта)

Наступного року планується відкрити ще три ресторани, але вже у Києві. Реалізація цього рішення пов'язана з певним ризиком, адже у столиці компанії протистоятимуть сильні конкуренти, передусім "ШВИДКО", "РОСТІКС" та ін. Керівництво компанії розуміє, що, незважаючи на певний досвід роботи в цій галузі, таке конкурентне оточення вимагає при виході на новий для компанії регіональний ринок продуманих дій. А це пов'язано із безпомилковим вибором стратегії позиціювання, розташування ресторанів, можливо, деяких змін у меню, а також у виборі форм реклами та стимулювання продажу.

Позиції працівників компанії, які відповідають за цей напрям діяльності, стосовно стратегії суттєво відрізняються. На думку комерційного директора, "ГАЛАКТИКА" готова до протистояння МсDОNАLD's: "Якщо наші ресторани розташовуватимуться один навпроти одного, виграємо ми. Аргументи? Будь-ласка: їжа не гірше, ніж у конкурента, а ціни говорять самі за себе".

Обережніший віце-президент, якого підтримує також керівник служби мар­кетингу, вважає за доцільне уникнути прямої конкуренції з найнебезпечнішими противниками. Для цього пропонується зробити ставку не так на низькі ціни, як на "прицільне" позиціювання своїх послуг, запропонувавши відвідувачам те, що не пропонують і не планують пропонувати конкуренти.

Разом з тим цілком зрозуміло, що компанії "ГАЛАКТИКА" доведеться поборотися за певну частку відвідувачів діючих ресторанів, "відволікши" їх від конкурентів. Розрахунок такий: лояльність споживачів до конкуруючих марок не є абсолютною Отже, компанія "ГАЛАКТИКА" зможе сформувати з них свою клієнтуру. Проте зро­бити це можна лише чітко знаючи, що саме не задовольняє відвідувачів у роботі діючих ресторанів, а також яка пропозиція виявилася б для них привабливою. Для прийняття остаточного рішення щодо стратегії виходу компанії "ГАЛАКТИКА” на ринок Києва вирішено провести маркетингове дослідження. Сам факт необхідності його проведення ні в кого не викликає жодного сумніву. Проте кошти, які можуть бути виділені для цього, досить-таки обмежені.

Цілі маркетингового дослідження:

1. Оцінити ринковий потенціал ресторанів швидкого харчування "Гарячі курчата”.

2. Уточнити профіль цільового сегмента відвідувачів ресторанів "Гарячі курчата”.

3. Визначити сильні та слабкі сторони конкурентів (що саме може спонукати
відвідувачів віддати перевагу ресторанам "Гарячі курчата").

4. З'ясувати уподобання та смаки споживачів і відповідні зміни, які мають
бути внесені в діяльність.

5. Визначити найефективніші засоби реклами на етапі виходу на ринок
Києва та форми стимулювання продажу.

Тести

1. Етапом маркетингових досліджень є:

а) збір інформації

Б) позиціювання товару на ринку

В) вивчення конкурентів

 

2. До яких методів дослідження ринку відноситься вивчення статистичних довідників:

а) кабінетні дослідження

б) польові дослідження

в) експериментальні продажі

 

3. Які з вказаних методів дослідження ринку відносяться до кабінетних:

а) панельні опитування

б) вивчення прайс-листів на сировину і матеріали

в) ринковий тест товару

 

4.Під час проведення польових досліджень отримують інформацію:

а) первинну

б) вторинну

в) всі відповіді правильні

 

5. Вторинну інформацію отримують в результаті:

а) кабінетних досліджень

б) польових досліджень

в) правильна відповідь відсутня

 

6. До внутрішньої інформації, яка збирається на підприємстві відносяться:

а) щорічні довідники державних органів статистики

б) періодичні видання

в) карти клієнтів, кореспонденція клієнтів

 

7. До польових методів маркетингових досліджень відносять:

а) методи кореляційного аналізу

б) контент – аналіз

в) спостереження, опитування

 

8. Спосіб отримання інформації, за якого дослідник не вступає в безпосередній контакт з об’єктом, який вивчається це:

а) спостереження

б) панель

в) експеримент

 

9.Який з методів маркетингових досліджень необхідно застосувати для того, щоб з’ясувати неусвідомлені мотиви поведінки споживачів:

а) експеримент

б)конвент – аналіз

в) глибинне інтерв’ю

10.Закриті запитання, що використовуються в маркетингових дослідження:

а) респондент обирає одну із запропонованих відповідей

б) респондент дає відповідь своїми словами

в) респондент закінчує речення

11.Відкриті запитання, що використовуються в маркетингових дослідженнях:

а) респондент обирає одну із запропонованих відповідей

б) респондент дає відповідь своїми словами

в) респондент закінчує речення

12.Які з вказаних досліджень відносяться до маркетингових:

а) дослідження мотивів поведінки споживачів

б) дослідження кон’юнктури ринку

в) дослідження каналів товароруху

г) все вказане вище

13.Вид запитання, за якого респонденту пропонується показати ступінь згоди або незгоди із запропонованими твердженнями:

а) шкала Лайкерта

б) шкала важливості

в) бальна оцінка

14.Запитання, за якого респонденту пропонується зробити вибір відповіді з двох варіантів:

а) багатоваріантне запитання

б) альтернативне запитання

в) семантичний диференціал

15.Визначити тип запитання анкети: - Ви купуєте продукцію підприємства “Верес” ? - а) Так. б) Ні.

а) відкрите запитання;

б) закрите запитання;

в) зорові асоціації.

16.Якого виду запитання анкети: - “Кондитерські вироби торгової марки “Світоч” - найкращі серед вітчизняних виробників?” – а) згодний; б) не згодний; в) частково згодний:

а) альтернативне запитання

б) шкала важливості

в) шкала Лайкерта

17.Визначити тип запитання: -“ Я купую продовольчі товари лише вітчизняних виробників, тому що…”:

а) відкрите запитання

б) закрите запитання

в) зорові асоціації

18.Якого виду запитання анкети: - “Коли ви читаєте “Сонячна долина”, то пригадуєте а) майонез; б) маргарин; в) назву фірмового маргарину; г) нічого не пригадую” :

а) зорові асоціації

б) асоціативні дуки

в) альтернативне запитання

19.Які з перелічених вимог не застосовуються до маркетингових досліджень:

а) достовірність

б) точність

в) довговічність

г) комплексність

20. Ефективні маркетингові дослідження вимагають:

а) систематичності

б) комплексності

в) безперервності

г) всі відповіді правильні.

 

Тема 5. Напрями маркетингових досліджень

Питання для підготовки до практичних та семінарських занять

1. Дослідження кон’юнктури і місткості ринку. Інструменти виміру й оцінки кон’юнктури ринку. Система показників кон’юнктури конкретного товарного ринку.

2.Класифікація ринків та їх спільні риси.

3. Дослідження місткості ринку. Реальна та потенційна місткість ринку. Методи визначення місткості ринку.

4. Ринкова частка підприємства.. Порі­вняльна оцінка співвідношення частки ринку стосовно конкурентів.

5. Прогнозування обсягів збуту. Методи прогнозування обсягів збуту.

6. Дослідження поведінки споживачів. Модель купівельної поведінки.

7. Життєві стадії розвитку людини і мотиви її купівельної поведінки..

8. Фактори, які зумовлюють поведінку покупців на ринку.

9. Сегментація ринку. Суть поняття “сегментація ринку”. Принципи, цілі, завдання і методи ринкової сегментації.

10. Методологія поділу покупців на групи за різними ознаками.

11. Диференційований, недиференційований, концентрований маркетинг як стратегії щодо ринкових сегментів.

12. Критерії вибору споживчого сегменту.

13. Конкуренція: форми і методи.

14. Законодавство України щодо ринкової конкуренції. Захист ринку від недобросовісної конкуренції. Про захист економічної конкуренції. Про Антимонопольний комітет України.

15. Методика визначення монопольного (домінуючого) становищасуб'єктів господарювання на ринку.

16. Оцінка інтенсивності ринкової конкуренції.

17. Оцінка конкурентоспроможності підприємства за складовими комплексу маркетингу.

18. Зважена оцінка конкурентного потенціалу підприємства.

19. Оцінка положення підприємства щодо галузевих конкурентів.

Теми рефератів

1. Дослідження ринкової кон’юнктури: система показників.

3. Дослідження поведінки споживачів.

4. Методологія поділу покупців на групи за різними ознаками (сегментація ринку).

5. Закон України „Про захист від недобросовісної конкуренції”.

6. Закон України „Про захист економічної конкуренції”.

7. Закон України „Про Антимонопольний комітет України”.


Читайте також:

  1. Б. Задача
  2. Взаємне положення площин. Перша позиційна задача
  3. Взаємне положення прямої і площини. Друга позиційна задача.
  4. Вторая задача анализа на чувствительность
  5. Головна задача м/н фінансового менеджменту полягає у оцінці короткострокових і довгострокових активів і зобов’язань фірми у часовому і просторовому використанні м/н ринків.
  6. Двоїста задача
  7. Двухмерная задача Коши
  8. З праці В. Леніна «О задачах пролетариата в данной революции»
  9. Загальна задача лінійного програмування (ЗЛТ)
  10. Задача # 12 (з тих, що вона скидувала)
  11. Задача 1
  12. ЗАДАЧА 1




Переглядів: 698

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методика формування обсягу вибірки в процесі маркетингових досліджень | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.085 сек.