Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І. Теоретичні основи розробки експертних систем

ТЕМА 1. Поняття й призначення експертних систем

Проблема штучного інтелекту і напрямки її розв’язання.

Поняття експертної системи. Призначення експертних систем. Розвиток експертних систем. Дані і знання. Проблеми подання знань. Мова подання знань. Можливості використання експертних систем при розв’язуванні прикладних задач.

ТЕМА 2. Структура і класифікація експертних систем

Інтерфейс користувача експертної системи. Блок логічного виводу для розв’язування задач. База знань: сукупність знань з предметної області; мова подання знань. Підсистема обґрунтування результатів. Інтелектуальний редактор для створення бази знань в діалоговому режимі (вбудовані меню, шаблони мови подання знань, підказки, сервісні засоби). Задачі аналізу (інтерпретація даних, діагностика) й синтезу (проектування, планування). Класифікація експертних систем за задачами: інтерпретація даних, діагностика, моніторинг, проектування, прогнозування, планування, навчання. Класифікація експертних систем за зв’язком з реальним часом: статичні, квазідинамічні, динамічні. Класифікація експертних систем за мірою інтеграції з іншими програмами: автономні, гібридні. Класифікація за типом використовуваного комп’ютера: супер-комп’ютерів (для розв’язування стратегічно важливих задач), комп’ютерів середньої продуктивності, робочих станцій, персональних комп’ютерів.

ТЕМА 3. Етапи розробки експертних систем

Вибір проблеми. Формування колективу розробників експертної системи: користувач, експерт, програміст, інженер в галузі знань. Розробка прототипної системи: ідентифікація проблеми; формування знань; структурування і концептуалізація знань; формалізація концепції предметної області; реалізація прототипної системи; тестування прототипної системи.

Доробка прототипу до результуючого варіанту системи: демонстраційний прототип; дослідний прототип; діючий прототип; діюча експертна система; комерційна експертна система. Оцінка системи. Стиковка системи з іншими програмними засобами конкретного комп’ютера. Навчання користувачів. Підтримка системи.

ТЕМА 4. Теоретичні аспекти одержання знань

Стратегії одержання знань. Аспекти одержання знань: психологічний (контактний, процедурний і когнітивний рівні), лінгвістичний (загальний код, понятійна структура, словник користувача), гносеологічний (внутрішня узгодженість, системність, об’єктивність, хронологічність, опис і узагальнення фактів, встановлення зв’язків і закономірностей, побудова ідеалізованої моделі, пояснення і передбачення моделей).

 

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. BANKING SYSTEM. Банковская система
  3. D – моделювання в графічній системі КОМПАС
  4. D. СОЦИОИДЕОЛОГИЧЕСКАЯ СИСТЕМА ВЕЩЕЙ И ПОТРЕБЛЕНИЯ
  5. Demo 7: Модель OSI (модель взаімодії відкритих систем)
  6. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  7. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  8. I. Фізичні основи механіки
  9. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  10. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  11. II. Загальні вимоги до розробки екскурсії
  12. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.




Переглядів: 375

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
У результаті вивчення курсу студенти повинні | ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ ІІ. Подання і одержання знань в експертних системах

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.