Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ ІІ. Подання і одержання знань в експертних системах

ТЕМА 5. Семантична репрезентація знань

Гіпотеза про існування семантичної репрезентації знань. Форми семантичної репрезентації. Характеристики семантичної репрезентації. Перехресні класифікації. Типовість понять. Множинність репрезентації понять (за допомогою прототипів, за допомогою ознак; процесуальна й декларативна форми, модель Андерсона-Бауера, модель Андерсона, модель Кінча).

Образна репрезентація. Сприйняття інформації. Організація пам’яті.

 

ТЕМА 6. Методи одержання знань

Класифікація методів: комунікативні (пасивні, активні), текстологічні. Пасивні методи: спостереження, ланцюги міркувань, лекції. Активні методи: анкетування, інтерв’ю, вільний діалог, обговорення проблеми, активізація творчого мислення, експертні ігри.

 

ТЕМА 7. Методологія структурування знань

Семіотика: синтаксис, семантика, прагматика.

Етапи структурування знань: визначення вхідних і вихідних даних; укладання словника термінів; виявлення об’єктів, понять і їхніх атрибутів; виявлення зв’язків між поняттями; виділення метапонять і деталізація понять; побудова піраміди знань; визначення відношень; визначення стратегії прийняття рішень.

Моделі подання знань: продукційна модель, семантична мережа, фрейми, формально-логічна модель.

 

ТЕМА 8. Машинно-орієнтоване набуття і формування знань

Автоматичне формування знань. Види індукції (перечислювальна, елімінативна, зворотна дедукція). Системи автоматичного формування знань. Автоматизовані системи інтерактивного набуття знань.

 


ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І. Теоретичні основи розробки експертних систем

ТЕМА 1. Поняття й призначення експертних систем

Завдання для самостійної роботи

1. Схарактеризувати завдання штучного інтелекту.

2. Проаналізувати проблеми подання знань.

3. Визначити дані і знання.

4. Схарактеризувати мови подання знань.

Базова література: [1 – 3]

Допоміжна література: [1, 2]

ТЕМА 2. Структура і класифікація експертних систем

Завдання для самостійної роботи

1. Схарактеризувати інтерфейс користувача експертної системи.

2. Визначити блок логічного виводу.

3. Схарактеризувати базу знань.

4. Проаналізувати підсистему обґрунтування результатів.

5. Визначити інтелектуальний редактор для створення бази знань.

6. Назвати класифікації систем за різними ознаками.

Базова література: [1 – 3]

Допоміжна література: [1, 2]


Читайте також:

  1. I. Актуалізація знань учнів
  2. I. Контроль і закріплення знань учнів
  3. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  4. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  5. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  6. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  7. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  8. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  9. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  10. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  11. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  12. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ




Переглядів: 399

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І. Теоретичні основи розробки експертних систем | ТЕМА 3. Етапи розробки експертних систем

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.