Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації з виконання

Підготовка до цього завдання передбачає опрацювання наступних нормативних правових актів.

Нормативно-правовою базою державного управління у сфері національної безпеки є положення наступних документів:

- Закон України від 4 листопада 1991 р. 1777-ХИ «Про державний кордон України»;

- Закон України від 25 березня 1992 р. № 2229-ХІІ «Про Служ­бу безпеки України»;

- Закон України від 17 грудня 1993 р. № 3745-ХІІ «Про пожеж­ну безпеку»;

- Закон України від 21 січня 1994 р. № 3855-ХП «Про держав­ну таємницю»;

- Закон України від 8 лютого 1995 р. № 39/95-ВР«Про вико­ристання ядерної енергії та радіаційну безпеку»;

- Закон України від 4 березня 1998 р. № 160/98-ВР «Про дер­жавну охорону органів державної влади України та посадових осіб»;

- Закон України від 26 грудня 2002 р. № 374-ІУ «Про контр-розвідувальну діяльність»;

- Закон України від 19 червня 2003 р. № 964-ІУ «Про основи національної безпеки України»;

- Закон України від 1 грудня 2005 р. № 3160-ІУ «Про Службу зовнішньої розвідки України»;

- Закон України від 23 лютого 2006 р. № 3475-ІУ «Про Держав­ну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України»;

- Указ Президента України від 12 лютого 2007 р. № 105/2007 «Про стратегію національної безпеки України» тощо.

Опрацювавши, положення відповідних нормативно-правових актів, студент буде взмозі відповісти на питання та розширити подані нижче схематичні відповіді.

Національна безпека - це захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства і держави, за якої забезпечуються сталий розвиток суспільства, своєчасне вияв­лення, запобігання й нейтралізація реальних і потенційних загроз національним інтересам.

Об'єктами національної безпеки є:

1) людина і громадянин - їхні конституційні права і свободи. Права, свободи і законні інтереси людини та громадянина пере­важно торкаються забезпечення особистої безпеки, якості й рівня життя, можливостей реалізації своїх прав і свобод;

2) суспільство - його духовні, морально-етичні, культурні, іс­торичні, інтелектуальні та матеріальні цінності, інформаційне і навколишнє природне середовище і природні ресурси. Інтереси суспільства є узагальненою характеристикою інтересів громадян і зводяться до необхідності створення соціальної правової держави, забезпечення розвитку національної культури, мистецтва, звичаїв;

3) держава - її конституційний лад, суверенітет, територіальна цілісність і недоторканність. Держава зацікавлена у стабільності основних факторів свого існування (територіальна цілісність, суве­ренітет, забезпечення законності в усіх сферах суспільного життя), а також у забезпеченні громадського порядку та громадської без­пеки, плідній міжнародній співпраці.

Загрози національній безпеці - це наявні та потенційно мож­ливі явища і чинники, що створюють небезпеку життєво важливим національним інтересам України. Керуючись цим визначенням, необхідно вказати, що факторами небезпеки у цьому аспекті мо­жуть бути різні явища, обставини, вчинки. Йдеться про криміналізацію суспільства, корупцію, стан вітчизняної економіки, загост­рення міжнаціональних відносин, рівень захворюваності населен­ня тощо.

Одним із основних суб'єктів боротьби з проявами тероризму в Україні є Служба безпеки України, при якій діє Антитерористичний центр. Його головними завданнями є:

- розроблення концептуальних засад та програм боротьби з те­роризмом, рекомендацій, спрямованих на підвищення ефективнос­ті заходів щодо виявлення та усунення причин та умов, які сприя­ють вчиненню терористичних актів та інших злочинів, здійснюва­них з терористичною метою;

- збирання в установленому порядку, узагальнення, аналіз та оцінка інформації про стан і тенденції поширення тероризму в Україні та за її межами;

- організація і проведення антитерористичних операцій та ко­ординація діяльності суб'єктів, які ведуть боротьбу з тероризмом чи залучаються до конкретних антитерористичних операцій;

- взаємодія із спеціальними службами, правоохоронними органа­ми іноземних держав та міжнародними організаціями з питань бо­ротьби з тероризмом (Закон України від 20 березня 2003 р. № 638-ІУ «Про боротьбу з тероризмом»).

Основними напрямами державної політики у сфері націо­нальної безпеки України, відповідно до вимог чинного законо­давства, є:

- реформування правоохоронної системи з метою підвищення ефективності її діяльності на основі оптимізації структури, підвищення рівня координації діяльності правоохоронних органів, по­кращення їх фінансового, матеріально-технічного, організаційно-правового і кадрового забезпечення;

- зосередження ресурсів і посилення. координації діяльності правоохоронних, розвідувальних і контррозвідувальних органів України для боротьби в організованою злочинністю та наркобізнесом, участь України в міжнародній співпраці у сфері боротьби з міжнародною злочинністю, тероризмом, наркобізнесом, неле­гальною міграцією;

- відпрацювання ефективно діючої системи контролю за по­ставками продукції, технологій оборонного призначення і подвій­ного використання;

- впровадження системи демократичного цивільного контро­лю над Воєнною організацією та правоохоронними органами дер­жави;

- боротьба з організованими злочинними угрупованнями, зокрема міжнародними, які намагаються діяти через державний кордон України, в пунктах пропуску та виключній (морській) еко­номічній зоні України;

- забезпечення політичної стабільності, громадянського миру та взаєморозуміння в суспільстві, запобігання проявам екстреміз­му тощо.

Суб'єкти, повноваження яких визначено в Конституції України,здійснюють адміністративно-правове регулювання у сфе­рі національної безпеки за рахунок утілення в життя відповідних норм Основного Закону держави. Що ж стосується інших суб'єктів, наведених у класифікації, то відносно них необхідно сказати таке.

Суб'єкти, повноваження яких визначено в інших норматив­но-правових актах.


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  3. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. III. Виконання бюджету
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. ПИТАННЯ ДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
  9. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  10. IІІ. Послідовність виконання курсової роботи
  11. Qзабезпечення виконання завдань кожним відділом.
  12. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.




Переглядів: 253

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ | Загальної компетенції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.