МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методичні рекомендації з виконанняПідготовка до цього завдання передбачає опрацювання наступних нормативних правових актів. Нормативно-правовою базою адміністративно-правового забезпечення управління у сфері юстиції є положення наступних документів: - Закон України від 19 грудня 1992 р. № 2887-ХІІ «Про адвокатуру»; - Закон України від 24 грудня 1993 р. № 3807-ХІІ «Про органи реєстрації актів громадянського стану»; - Закон України від 2 вересня 1993 р. № 3425-ХІІ «Про нотаріат»; - Закон України від 15 січня 1998 р. № 22/98-ВР «Про Вищу раду юстиції»; - Закон України від 21 квітня 1999 р. № 606-ХІУ «Про виконавче провадження»; - Закон України від 18 березня 2004 р. № 1629-ІУ «Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу»; - Указ Президента України від 3 жовтня 1992 р. № 493/92 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади»; - постанова Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2006 р. № 1689 «Про затвердження Положення про Вищу кваліфікаційну комісію нотаріату»; - наказ Міністерства юстиції України від 18 жовтня 2000 р. «Про затвердження Правил реєстрації актів громадянського стану в Україні» тощо Опрацювавши, положення відповідних нормативно-правових актів, студент буде взмозі відповісти на питання та розширити подані нижче схематичні відповіді. Адміністративно-правове забезпечення у сфері юстиції - це діяльність суб'єктів державного управління, спрямована на забезпечення законності та правопорядку в державі, захист прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб. Становлення України як демократичної соціально орієнтованої держави супроводжується зростанням ролі та значення органів юстиції, розширенням сфери їхньої діяльності. Важливого значення набуває термін «правова політика держави», яка реалізується насамперед у діяльності органів юстиції. З позицій адміністративно-правового забезпечення необхідно вказати, що до характерних рис юстиції належать: - багатооб'єктність (об'єктами юстиції є органи реєстрації актів громадянського стану, нотаріат, адвокатура, судово-експертні установи тощо). Це дає можливість свідчити, що юстиція є системним утворенням, котре об'єднує значну кількість як об'єктів регулювання, так і суб'єктів державного управління. - комплексність (за рахунок функції державної реєстрації нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади). Міністерство юстиції України є органом, який самостійно та через відповідні визначені структури здійснює державну реєстрацію нормативно-правових актів органів виконавчої влади. Виходячи з того, що характер правових актів, перелік органів, які спрямовують документи на державну реєстрацію, є значним, можна говорити про комплексність діяльності органів системи Міністерства юстиції України; - різноманітність форм і методів управління. Вказана риса випливає з попередньої та свідчить про те, що залежно від об'єкта регулювання, від повноважень суб'єкта державного управління залежить сутність впливу держави у цій сфері. Скажімо, коли стосовно державної реєстрації нормативно-правових актів у системі Міністерства юстиції України можна говорити як про значний вплив держави на цей процес, то регулювання процесу діяльності адвокатів має переважно організуючий, рекомендаційний характер, оскільки адвокати є незалежними у своїй професії; - значні контрольні повноваження. Вони проявляються у тому, що Міністерство юстиції та відповідні органи на місцях мають виражені контрольні повноваження стосовно діяльності об'єднань громадян, а також діяльності органів та організацій, правові акти яких реєструються в органах юстиції; - реалізація на практиці взаємодії державу та недержавних інституцій. Йдеться про те, що такі недержавні інституції, які діють у сфері юстиції (адвокати, приватні нотаріуси, незалежні експерти тощо) повинні діяти за загальними правилами, що встановлюються компетентними державними органами (Верховна Рада України, Президент, Кабінет Міністрів України, Міністерство юстиції тощо).
Особливу роль у здійсненні державного управління у сфері юстиції відіграє Вища рада юстиції- конституційно визначений орган, до відання якого належать: 1) внесення подання про призначення судців на посади або про звільнення їх із посад; 2) прийняття рішення стосовно порушення суддями і прокурорами вимог щодо несумісності; 3) здійснення дисциплінарного провадження стосовно суддів Верховного Суду України і суддів вищих спеціалізованих судів та розгляд скарг на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів апеляційних і місцевих судів, а також прокурорів. За своїм статусом Вища рада юстиції є колегіальним, незалежним органом, а за порядком утворення та діяльності - демократичним. Рада формується трьома гілками влади - законодавчою, виконавчою і судовою, а також прокурорською системою та інститутами громадського суспільства - адвокатурою, навчальними та науковими юридичними колами. Вища рада юстиції складається з двадцяти членів. Верховна Рада України, Президент України, з'їзд суддів України, з'їзд адвокатів України, з'їзд представників юридичних вищих навчальних закладів і наукових установ призначають до Вищої ради юстиції по три члени, а всеукраїнська конференція працівників прокуратури - двох членів Вищої ради юстиції. До складу Вищої ради юстиції входять за посадою Голова Верховного Суду України, Міністр юстиції України, Генеральний прокурор України. На посаду члена Вищої ради юстиції може бути рекомендований громадянин України, не молодший тридцяти п'яти років і не старший шістдесяти п'яти років, який проживає в Україні не менш як десять останніх років, володіє державною мовою, має вищу юридичну освіту та стаж роботи в галузі права не менше десяти років. У Вищій раді юстиції утворюються секції: 1. З питань підготовки подань для призначення суддів уперше та звільнення їх з посад. 2. Дисциплінарна секція для здійснення дисциплінарного провадження, розгляду скарг на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності і прийняття рішення про порушення суддями і прокурорами вимог щодо несумісності. Вища рада юстиції приймає такі акти: 1) подання про призначення суддів; 2) подання про звільнення суддів з посади; 3) рішення про порушення вимог щодо несумісності; 4) рішення про дисциплінарну відповідальність; 5) рішення по скарзі на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності; 6) рішення про увільнення члена Вищої ради юстиції (Закон України від 15 січня 1998 р. № 22/98-ВР «Про Вищу раду юстиції»). Суб'єкти, повноваження яких визначено в інших нормативно-правових актах. 1. Міністерство юстиції України- це центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної правової політики. Основними завданнями Міністерства юстиції є: - забезпечення реалізації державної правової політики та політики у сфері адаптації законодавства України до законодавства ЄС; - підготовка пропозицій щодо проведення правової реформи, сприяння розвитку правової науки; - забезпечення захисту прав і свобод людини і громадянина у визначеній сфері; - підготовка пропозицій щодо вдосконалення законодавства, його систематизація, розроблення проектів нормативно-правових актів та міжнародних договорів України з правових питань, проведення правової експертизи проектів нормативно-правових актів, державна реєстрація нормативно-правових актів, ведення Єдиного державного реєстру таких актів; - планування за пропозиціями інших центральних органів виконавчої влади законопроектної роботи та роботи з адаптації законодавства України до законодавства ЄС, координація нормотворчої діяльності центральних органів виконавчої влади та контроль за провадженням такої діяльності; - координація роботи з виконання Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства ЄС; - організація виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів, робота з кадрами, експертне забезпечення правосуддя; - організація роботи нотаріату та органів реєстрації актів громадянського стану; - розвиток правової інформатизації, формування у громадян правового світогляду; - здійснення міжнародно-правового співробітництва (постанова Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2006 р. № 1577 «Про затвердження Положення про Міністерство юстиції України»). Державне управління у сфері юстиції безпосередньо здійснюється системою органів юстиції, яка містить у собі: 1. Міністерство юстиції України. 2. Головне управління юстиції Міністерства юстиції в Автономній Республіці Крим. 3. Обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції. 4. Районні, районні у містах управління юстиції. 5. Міські (міст обласного значення) управління юстиції. Районні та міські (міст обласного значення) управління юстиції можуть бути об'єднані у міськрайонні управління юстиції, а районні у містах (крім міст Києва та Севастополя) - у міжрайонні управління юстиції за рішенням Міністра юстиції. На місцевому рівні органи юстиції діють на підставі наказу Міністерства юстиції України від 14 лютого 2007 р. № 47/5 «Про затвердження Положення про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі та Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні і міжрайонні управління юстиції». Державна судова адміністрація України (далі- ДСА України)- це центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом, що відповідає за організаційне забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції (крім Конституційного Суду України, Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів), діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Територіальні управління державної судової адміністрації утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі. Територіальні управління державної судової адміністрації підпорядковуються Державній судовій адміністрації України. У структурі Державної судової адміністрації України утворюється структурний підрозділ з управління організаційним забезпеченням військових судів. Посадові особи державної судової адміністрації є державними службовцями. Основними завданнями ДСА України є: - організаційне забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції, забезпечення діяльності Академії суддів України, роботи з'їздів суддів України, діяльності Ради суддів України, конференцій суддів, рад суддів; - участь у межах своїх повноважень у формуванні судів загальної юрисдикції; ' - розроблення пропозицій щодо вдосконалення організаційного забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції; - здійснення матеріального і соціального забезпечення суддів та працівників апаратів судів (Указ Президента України від 3 березня 2003 р. № 182/2003 «Про Положення про Державну судову адміністрацію України»).
Тема 22 Державне управління у сфері закордонних справ (6 год.) План 1. Система державних органів, що здійснюють в галузі закордонних справ. 2. Правові засади діяльності дипломатичної служби в Україні. 3. Правові засади діяльності консульських установ України.
Читайте також:
|
||||||||
|