Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



THE HISTORY OF NEGATIVE NUMBERS

Although the first set of rules for dealing with negative numbers was stated in the 7th century by the Indian mathematician Brahmagupta, it is surprising that in 1758 the British mathematician Francis Maseres was claiming that negative numbers "... darken the very whole doctrines of the equations and make dark of the things which are in their nature excessively obvious and simple" . Maseres and his contemporary, William Friend took the view that negative numbers did not exist. However, other mathematicians around the same time had decided that negative numbers could be used as long as they had been eliminated during the calculations where they appeared.  

It was not until the 19th century when British mathematicians like De Morgan, Peacock, and others began to investigate the ²laws of arithmetic² in terms of logical definitions that the problem of negative numbers was finally sorted out.


Читайте також:

  1. A bit of history
  2. A Brief History of Clothes
  3. A BRIEF HISTORY OF NUMBERS AND COUNTING
  4. A. The adjectives below can be used to describe inventions or new ideas. Which have a positive meaning? Which have a negative meaning?
  5. B) What can you say about the significance of the event described above for the history of Russian and world theatre?
  6. B. How well do you know Kazan and its history? Do the quiz and check your knowledge.
  7. C. Read the following numbers and say what they refer to.
  8. D. Can you say what these dates mean in the history of Russia? Use the dates to complete the sentences below.
  9. E. Write in words how you would say the numbers in brackets, in British English. The first one is done as an example for you.
  10. Ecclesiastical History of the English People
  11. Emphatic Negative Constructions
  12. Environmental Damage through History




Переглядів: 500

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Basic arithmetic operations | However, there were references to negative numbers far earlier...

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.