Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Управління диверсифікованими підприємствами

Система управління підприємством охоплює взаємо­залежні елементи, що пов'язані між собою стійкими гори­зонтальними і вертикальними зв'язками, що функціону­ють і розвиваються як єдине ціле. Елементами цієї систе­ми є окремі працівники, служби, інші ланки апарату управління.

Горизонтальні зв'язки вибудовуються за принципом узгодження і, як правило, є однорівневими. Вертикальні зв'язки передбачають підпорядкування їх елементів, необхідні за ієрархічного (багаторівневого) управління. Крім того, зв'язки у структурі управління можуть бути лі­нійними і функціональними. Лінійні зв'язки забезпечу­ють рух управлінських рішень, інформації між лінійними керівниками (особами, відповідальними за діяльність ор­ганізації або її структурних підрозділів), функціональні — забезпечують рух інформації, управлінських рішень від­повідно до конкретних функцій управління.

У межах системи управління відбувається управлінсь­кий процес (рух інформації, прийняття управлінських рі­шень), учасники якого мають різні завдання і функції управління, а отже — різні права і відповідальність за їх виконання.

Основні проблеми управління диверсифікованими під­приємствами пов'язані з розмежуванням повноважень. Оскільки диверсифікованими компаніями практично не­можливо управляти з єдиного центру, то необхідно побу­дувати таку систему управління, яка делегувала б керів­никам підрозділів широкі повноваження за належного контролю їх діяльності центральним керівництвом. Ця система повинна відображати цілі і завдання підприєм­ства, а отже, змінюватися разом зі змінами в ньому. Вона повинна відповідати функціональному поділу праці та об­сягу повноважень працівників управління, соціально-культурному середовищу. При її побудові необхідно враховувати умови ЇЇ функціонування, тобто організацій­ну структуру.

Управління диверсифікованим підприємством здій­снюється на таких рівнях:

1)вищий рівень (top management). На цьому рівні функціонують спостережна рада і правління. Рада ди­ректорів визначає загальну стратегію фірми, правлін­ня — відповідає за її реалізацію. Конкретний розподіл обов'язків між ними регулюється національним зако­нодавством;


2) середній рівень (middle management). Представле­ний він центральними службами управління, які здійсню­ють найважливіші управлінські функції, тому їх назива­ють функціональними службами: служба маркетингу, фі­нансова, планування, НДПКР, координації, обліку і контролю та ін. Вони забезпечують підготовку інформації, вироблення рекомендацій із усіх питань, що входять у їхню компетенцію, для прийняття рішень менеджерами вищого рівня;

3)низовий рівень (lover management). Його утворю­ють виробничі відділення і стратегічні одиниці бізнесу. Менеджери цього рівня мають певну самостійність, межі якої залежать від системи управління підприємством. Саме на цьому рівні найбільше виявляється його специ­фіка.

На практиці найчастіше застосовують синергічний і конгломератний стилі управління. За синергічного стилю корпоративне керівництво контролює ступінь ефективно­го співробітництва різних підрозділів організації; за кон­гломератного — кожен підрозділ, дочірня організація є не­залежними щодо цілей росту і рентабельності.

Будь-яка розгалужена організація обирає варіант від­повідно до своїх особливостей (в одному її відділенні може бути використана продуктова структура, в іншому -функціональна, проектна або матрична).

Продуктова структура доцільна, якщо підприємство регулярно збільшує асортимент реалізованої продукції, що потребує створення комплексних відділень за певними видами продукції. Така система дає змогу приділити окре­мому продукту стільки уваги, скільки приділяє йому ма­ленька фірма. Вона забезпечує ефективний контроль ви­трат і дотримання графіка відвантажень.

У великих організаціях багато залежить від стилю стратегічного управління, який може бути твердим (фі­нансовим, адміністративними) і гнучким. Для холдингів, наприклад, підходить гнучкий стратегічний стиль упра­вління, особливості якого чітко простежуються у страте­гічному плануванні на високотехнологічних підприєм­ствах чи на підприємствах, що виробляють товари широ­кого споживання.

При стратегічному плануванні важливо, щоб служба зовнішньоекономічної діяльності володіла знаннями і навичками інтеркультурного менеджменту, без чого не­можлива ефективна взаємодія на зовнішніх ринках, регіо­нальне і міжнародне визнання підприємства.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. Видання прав актів управління
  6. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  8. Адаптивні організаційні структури управління.
  9. Адміністративне право і державне управління.
  10. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  11. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  12. Адміністративні методи управління




Переглядів: 719

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Похідні стратегії диверсифікації підприємства | Сутність економічної теорії і її функції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.