Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Антиінфляційна політика держави

 

Інфляція – процес знецінення грошей у результаті перевищення кількості грошових знаків, що перебувають в обігу, над сумою цін товарів та послуг.

Коли різко зменшується рівень виробництва в країні, знижується надходження коштів до державної скарбниці. Проте для виплати заробітної плати працівникам, здійснення управлінських функцій в країні потрібна велика кількість грошей, тому їх просто друкують і запускають в обіг. Таким чином, населення має можливість придбати значно більше товарів і послуг, ніж може забезпечити народне господарство. Це призводить до підвищення цін виробниками на свою продукцію, оскільки попит набагато перевищує пропозицію. У результаті люди на заробітну плату можуть придбати менше товарів, ніж до початку інфляції. Купівельна спроможність національних грошей падає. Власники фірм скорочують обсяги виробництва продукції, звільняють робітників. Посилюють інші негативні процеси в житті держави.

Види інфляції:

1. Повзуча – ціни зростають не більше 5% на рік. У багатьох країнах вона є постійною.

2. Галопуюча – ціни зростають більше 10% на рік. Її наявність свідчить про негативні тенденції в економіці.

3. Гіперінфляція – ціни зростають 1, 2% щоденно. Ця інфляція можлива лише в умовах глибокої економічної кризи в державі.

Залежно від причини розрізняють інфляцію попиту та інфляцію витрат, або пропозиції.

Інфляція попиту має місце тоді, коли попит зростає швидше ніж пропозиція товарів тому ціни зростають.

Інфляція що виникає внаслідок зростання витрат називається інфляцією витрат, або інфляцією пропозиції. Суть в тому, що збільшення витрат виробництва на одиницю продукції зменшує прибуток та обсяг виробництва. В результаті зменшується пропозиція товарів з боку виробників, це зменшення підвищує ціни.

Інфляцію поділяють на:

1. Класична – має місце у 18-19 ст. Характерною рисою є її тимчасовий характер. Тривала кілька років і переходила в дефляцію – це зниження загального рівня цін. Причиною були війни, стихійні лиха.

2. Сучасна інфляція – інфляція другої половини 20 ст. Її характерна риса – хронічний характер. Сучасна інфляція є багатофакторним явищем, зумовлюється впливом багатьох чинників. основними її причинами є:

- деформація пропорцій в народному господарстві багатьох країн;

- зростання дефіциту державного бюджету;

- великі військові витрати;

- дотації держави багатьом галузям та підприємствам;

- велика монополізація економіки;

- кредитні емісії національних банків;

- необгрунтовані підвищення заробітної плати та інших державних витрат.

Інфляція має негативні наслідки:

1. зменшує реальні доходи населення

2. скорочує інвестиції

3. гальмує науково-технічний прогрес

4. призводить до кризи державних фінансів і до швидкого знецінення податків

5. значно активізує тіньову економіку

6. негативно впливає на вартість заощаджень

7. знижує життєвий рівень населення

8. послаблює зовнішньоекономічні позиції країни


Читайте також:

  1. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  2. IV. Політика держав, юридична регламентація операцій із золотом.
  3. V розділ. Товарна політика підприємства
  4. VI розділ. Маркетингова цінова політика
  5. VIII розділ. Маркетингова політика комунікацій
  6. VIII. Маркетингова політика комунікацій.
  7. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  8. Аграрна політика
  9. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  10. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  11. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  12. Активна і пасивна державна політика.




Переглядів: 541

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні поняття і терміни | Якими заходами можна послабити вплив інфляції на національне господарство країни і зупинити цей процес?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.048 сек.