Аналогічний субтест застосовується в тестах Біне-Симона і Векслера, він дозволяв виявити рівень сформованості в дитини причиново-наслідкових, просторово-часових, логічних зв'язків, а також рівень розвитку монологічного мовлення (уміння побудувати зв'язну послідовну розповідь). Пропонується набір із 6 картинок (див. додаток 4), оскільки дітям цього віку скласти розповідь за 7—8 картинками занадто складно, а менш ніж за шістьма — дуже просто.
Інструкція
Загальну картку зі стимульним матеріалом необхідно розрізати на частики і, перемішавши їх, покласти перед дитиною зі словами: «У мене є картинки. Вони усі переплуталися. Спробуй розкласти їх одну за одною перед собою на столі, а потім розкажи за ними якусь історію (склади розповідь)».
Критерії оцінювання
v Якщо малюк самостійно правильно і логічно визначає послідовність картинок і складає зв'язну розповідь, то він отримує 2 бали.
v Якщо помиляється в послідовності, але виправляє помилку (сам чи за допомогою дорослого) чи якщо його розповідь уривчаста і викликає труднощі, то він отримує 1 бал.
v Якщо порушує послідовність, не може зрозуміти помилок чи його розповідь зводиться до описування окремих деталей картинок, то в цьому випадку він отримує 0 балів.
СУБТЕСТ 4. Геометричні фігури
Цей субтест дозволяв не тільки побачити, наскільки дитина знайома з геометричними фігурами, але і продіагностувати рівень и образного мислення, уміння діяти за зразком аналізувати простір. Для цього субтесту використовуються фігурки, вирізані з білої картки, як зразок використовується кольорова картка (додаток).
Інструкція
На стіл перед дитиною кольоровою стороною догори викладаються геометричні фігурки і зразок. Дитині пропонується розглянути зразок і поруч на столі скласти точно таку саму фігуру з окремих частин.
Критерії оцінювання
v Малюк отримує 2 бали, якщо правильно зібрав усю фігуру.
v 1 бал — якщо правильно зібрав «тулуб, голову і ноги» геометричної людини.
v 0 балів — якщо фігура зовсім не вийшла.
СУБТЕСТ 5. Аналоги
Завдання спрямоване на дослідження мислення, а саме: дозволяв побачити ступінь сформованості в дитини здатності робити умовиводи за аналогією.