Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Додаток 3.1.

МЕТОДИКА "ЗДАТНІСТЬ ДО АНАЛІЗУ ПРОФЕСІЙ" (ЗАП) ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Методика оцінки здатності людини до аналізу професій побудована за принципом F-Тесту, який призначений для ана­літичної оцінки здатності особистості правильно вибирати про­фесію на основі аналізу результатів особистих спостережень і вивчення відповідних розділів курсу "Основи вибору професії". Оптантам пропонується скласти розгорнуті формули трьох про­фесій: однієї - вибраної оптантом в якості своєї майбутньої про­фесії, другої - за вказівкою психолога (профконсультанта) з пере­ліку тих, які вивчалися в курсі, і третьої - з переліку, який по­дає психолог (профконсультант). Всі три професії повинні відріз­нятися за найважливішими характеристиками - предметом, метою, засобами та умовами праці.

Оцінка здатності оптанта до аналізу професії виводиться на основі порівняння характеристик-вимог, які виділені оптантом, з тими, які містяться в експертних формулах цих професій (До­даток 3.5.). Із 53-х наведених характеристик-вимог оптант вибирає ті, які належать до відповідних професій, які аналізу­ються, і записує їх у вигляді формули у "Бланку відповідей ана­лізу професій». Необхідно звернути увагу на характеристики- вимоги під номерами 49, 50, 51, 52, 53. Вони відображають пред­мет праці та співвідносяться з 5-ма типами професій: "Людина- Природа", "Людина-Техніка", "Людина-Людина", "Людина-Знакова система", "Людина-Художній образ". У "Бланку відпо­відей" навпроти кожного позначення типу професій вказуєть­ся ранг значимості предмета праці, що відповідає професії, яка аналізується. Ранг визначається так само, як і при складанні формули професії: найбільш важливому предмету праці при­своюється ранг "4", найменш важливому - "0", що і відмічаєть­ся в "Бланку відповідей" (Додаток3.2). Після виконання цієї роботи оптантом психолог (профконсультант) видає йому ек­спертні формули цих професій для порівняння. За допомогою математичної обробки, яка наводиться нижче, визначається показник здатності до аналізу професій.

НЕОБХІДНІ МАТЕРІАЛИ: "Опитувальник з переліком характеристик-вимог",Додаток3.3, інструкція, "Бланк відповідей аналізу професій", Додаток3.2., вказівки до обробки результатів дослідження, "Пе­релік експертних формул професій" (Додаток3.5).

ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ ОПТАНТА. Прочитайте в "Опитувальнику ..." всі описані характеристики-вимоги в одному розділі; визначте головну з них для професії, яку Ви аналізуєте; за­пишіть її умовним позначенням, що стоїть перед визначеним номером характеристики-вимоги у "Бланку відповідей". Мож­ливо, що в цьому розділі будуть, крім уже визначеної Вами го­ловної, ще 1-2 характеристики-вимоги, які Ви вважаєте також важливими, їх також можна записати (через кому). Таким же чином аналізуються всі наступні розділи опитувальника. Кож­на характеристика-вимога при записі відділяється комами, а розділи - нахиленою лінією (/).

У розділі X опитувальника проводиться оцінка характери­стик-вимог за ступенем їх значимості (тобто ранжування): в 4 бали оцінюється провідна характеристика-вимога, в 3 - менш важлива, і т.д. до 0 балів. Оцінки з розділу X записуються у "Бланку відповідей" під літерами П, Т, Л, З, X.Увага! Ці оцін­ки повинні бути різними!

Після запису складеної Вами формули професії запишіть її експертну формулу у "Бланк відповідей", яку необхідно взяти з Додатку 1.2.2 або її Вам продиктує вчитель (профконсультант).

Підрахуйте кількість правильно визначених характерис­тик-вимог і запишіть це число в колонку "а". Підрахуйте кіль­кість неправильно визначених характеристик-вимог і запишіть це число в колонку "Ь".Зверніть увагу, що при підрахунку пра­вильно і неправильно визначених характеристик-вимог, не­співпадання ступеню важливості (значимості) від 4 до 0 для ха­рактеристик-вимог розділу X (П, Т, Л, З, X), що проставлений Вами, з вказаною в експертній формулі професії, зараховуєть­ся як неправильно визначена характеристика-вимога.

Підрахуйте загальну кількість характеристик-вимог, які входять в експертну формулу професій і запишіть це число в колонку з позначенням "М". За допомогою формули 1.2.1 підра­хуйте показник аналізу кожної професії (ПІ, П2, ПЗ). За фор- мулою 1.2.2 визначте загальний індекс здатності до аналізу професій (І3). За роз'ясненням результатів зверніться до профконсультанта.

 


Читайте також:

  1. Баланс робочого часу одного робочого в рік (додаток 2).
  2. Додаток
  3. Додаток
  4. Додаток
  5. Додаток
  6. Додаток
  7. ДОдаток
  8. Додаток
  9. ДОДАТОК
  10. Додаток
  11. ДОДАТОК
  12. Додаток




Переглядів: 413

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СКЛАДАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПРОФЕСІОГРАМИ | Додаток3.2.Бланк відповідей та формули розрахунку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.