Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СКЛАДАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПРОФЕСІОГРАМИ

Історична довідка про професію - містить точні короткі відо­мості про історію зародження професії чи галузі, до якої вона належить, зі вказаними датами чи роками, країну зародження та найголовніші події розвитку професії, зміни в змісті і харак­тері праці, трудові традиції.


Перелік галузей економіки, де поширена професія — вклю­чає назви галузей економіки чи міністерств, в яких є підприєм­ства, установи, фірми чи організації, де зустрічається ця про­фесія, на увагу особливо заслуговують відомості про те, як ши­роко в економіці використовується ця професія, чи належить вона до якоїсь однієї галузі, чи використовується в багатьох або кількох галузях.

Географія поширення цієї професії в Україні - містить інформацію про те, в яких областях чи регіонах професія най­більш поширена, чим викликана рівномірність чи нерівномір­ність поширення професії на території держави, шлях сиро­вини, комплектуючих для виготовлення продукції, пункти, куди направляється продукція.

Типи підприємств, де ця професія зустрічається, - пояснен­ня щодо профілю, типу власності, форми організації підпри­ємств, де використовується праця фахівців цієї спеціальності.

Форми організації та оплати праці фахівців цієї професії - інформація про використання колективних, групових чи інди­відуальних форм організації виробничого процесу, робота на конвеєрі, структура та розподіл обов'язків між членами вироб­ничих колективів, система і умови оплати праці, форми оплати та заохочення праці.

Головний предмет праці, продукція або результат праці - у відповідності до згаданої вище класифікації професій Є.О.Клімова - визначення головного предмета праці, короткий опис продукції, що виробляється фахівцем чи конкретного резуль­тату його роботи, її вартість і народногосподарське, суспільне значення.

Провідна мета праці - знову ж таки за класифікацією Є.О.Клімова, визначення головної мети праці і коротка ілюстрація цьо­го визначення на прикладі виконання роботи цим фахівцем.

Основні знаряддя праці та їх особливості - також за згада­ною класифікацією - визначення тих знарядь праці, котрими користується фахівець та коротка і точна ілюстрація цього виз­начення з посиланням на тип та вид знарядь, котрі використо­вуються у виробничому процесі.

Умови праці, робоче місце та його особливості - зміст цього пункту вміщує дані про те, як класифікуються умови праці цих фахівців відповідно до класифікації професій за Є.О.Клімовим, як організоване робоче місце і які його особливості, де знаходиться і чим обладнане, в тому числі особливості розташування тіла спе­ціаліста при виконанні роботи, рівень зручності пози тіла, рук, використання інструментів та знарядь праці тощо.

Головні виробничі операції та дії - інформація про перева­жаючі типи діяльності і трудові функції (обробка матеріалів, виробів, управління машинами, механізмами, апаратами, мон­таж, складання, спостереження, обслуговування, ремонт, кер­івництво колективом тощо), найважливіші операції та дії, що виконуються працівником протягом робочого часу, їх особли­вості та послідовність, перелік найголовніших прийомів, що ви­користовуються для досягнення мети діяльності.

Найважливіші професійно необхідні знання, вміння та на­вички - перелік тих специфічно-професійних знань, вмінь та навичок, без котрих неможливе якісне виконання професійних обов'язків, ілюстрація їх важливості на коротких прикладах із процесу виконання роботи фахівцем. Перелік знань та вмінь береться з "Єдиного тарифно-кваліфікаційного довідника робіт і професій" на середньому рівні кваліфікації цього фахівця.

Змінність праці - відомості про організацію використання робочого часу фахівця, про те, в скільки змін організована робо­та, який порядок чергування робочих та неробочих днів (змін), про використання вахтового методу, якщо це має місце тощо.

Мікрокліматичні умови робочого місця фахівця - відомості про температуру повітря, вологість, рівень шуму, вібрації, за­пиленості, загазованості, освітленості, наявність протягів, шкідливих чи небезпечних речовин, електромагнітних полів та інших видів випромінювання і про зміну цих факторів про­тягом робочої зміни (вахти) тощо.

Режим праці та відпочинку - відомості про чергування про­тягом робочого часу періодів особливо напруженої роботи з пері­одами спокійнішого перебігу робочого процесу, про наявність короткотривалих перерв у виконанні роботи чи про їх відсут­ність, а також про тривалість таких перерв, якщо вони мають місце, інформація про одноманітність робочих операцій, про можливість виникнення нестандартних чи небезпечних ситу­ацій та про можливі негативні наслідки неправильної реакції на виникнення таких ситуацій; інформація про тривалість та час надання професійних відпусток фахівцям.

Особливості завантаження аналізаторів під час роботи - відо­мості про те, які органи сприймання спеціаліста перебувають у найбільш напруженому стані при виконанні виробничих опе­рацій, яка частота зміни найбільш напруженого сприймання тим чи іншим органом відчуття, яка шкідливість для організ­му такого виду сприймання навколишнього середовища фахів­цем при виконанні роботи.

Рівень важкості та напруженості виконання роботи - опис особливостей виконання роботи з точки зору складності та не­обхідного рівня напруження м'язів та психіки фахівця.

Обмеження у виборі професії за віком чи статтю - відомості про наявність певних пріоритетів у виборі цієї професії чолові­ками або жінками, засади такого відбору на професію або пояс­нення причин традиційного розподілу трудових вакансій цієї професії між представниками обох статей, наявність певних умов відбору на професію з точки зору вікових обмежень (з яко­го віку можна працювати або до якого віку можна працювати за цим фахом).

Медичні перестороги та обмеження вибору професії - перелік медичних протипоказів та особливих вимог до стану здоров'я, котрі є найбільш бажаними та тих, котрі є найбільш небажани­ми при обранні цієї професії, а також перелік захворювань та відхилень у стані здоров'я та розвитку організму, які можуть відстрочити чи зробити неможливим вибір цієї професії.

Добова біоритміка - опис особливостей людини, що стосу­ються часу найбільшої її працездатності протягом доби (ранко­вий - "жайворонки", вечірній - "сова" чи недиференційований біоритмічний тип), а також пояснення на прикладах виконан­ня професійних обов'язків переваг того чи іншого біоритмічного типу для роботи за цим фахом.

Нейродинаміка - опис вимог професії до сили, рухливості та врівноваженості нервово-психічних процесів та тих особли­востей професійної діяльності, що визначають ці вимоги, пере­ваг у процесах, яким надається в цій діяльності.

Психомоторика - опис найсуттєвіших вимог професії до здатності фахівця виконувати рухові маніпуляції та дії руками чи ногами, вимог профдіяльності до сили, темпу, швидкості та точності рухів кінцівок, а також до точності координації рухів; пояснення на прикладах, чим саме викликані такі вимоги до психомоторних властивостей фахівця.

Сенсорно-перцептивні особливості сприймання - опис ви­мог професії до чутливості органів чуттів, здатності розрізняти відтінки кольорів, запахів, шумів, висоту та характер звуків, властивостей шорсткості та форми поверхонь на дотик, розмі­щення предметів та їх частин у просторі при їх тактильному обстеженні, здатність запам'ятовувати положення суглобів та м'язів, що пов'язані з виконанням робочих операцій, а також вимог до швидкості реакції на зміну рівня прояву діючих под­разників.

Особливості різновидів пам'яті - опис тих особливостей та видів і типів пам'яті, розвиток яких найбільш необхідний для виконання професійних обов'язків (короткочасна та тривала, логічна та механічна, образна, довільна та мимовільна, слухо­ва, тактильна, зорова, суглобово-м'язева та інші різновиди і вла­стивості пам'яті), а також ілюстрація цього на прикладах орга­нізації та виконання роботи фахівцями.

Особливості різновидів уваги - відомості про вимоги до об'­єму уваги та здатності концентрувати її на об'єкті, розподіляти та переключати між об'єктами, зусиллям волі спрямовувати, зосереджувати та утримувати увагу; ілюстрація на прикладах з професійної діяльності зазначених вище вимог до особливос­тей розвитку уваги.

Особливості мислення - опис професійно необхідних влас­тивостей протікання процесів мислення фахівця, особливостей розвитку його форм (наочно-дійове, логічне, наочно-образне, практичне, теоретичне та абстрактне, здатність аналізувати та синтезувати, порівнювати, узагальнювати та конкретизувати, дедукція та індукція, рівень розвитку просторової уяви), ілюс­трація зазначених вимог до мислення на прикладах професій­ної діяльності.

Особливості мови - здатність лаконічно, точно та зрозуміло висловлювати свої думки, вимоги до дикції, культури мови, уміння висловлюватись письмово, вимоги до знання державної та іноземних мов, уміння складати та оформлювати ділові папе­ри, документи тощо, ілюстрація вказаних вимог на прикладах профдіяльності.

Особливості емоційно-вольової сфери - відомості про вимо­ги до вольової регуляції психічної діяльності, врівноваженості, самоконтролю; позитивні та негативні емоції в процесі праці, настрій, стійкість емоційних станів, емоційну напруженість.

Інтереси та мотивація - відомості про переважаючу спря­мованість інтересів представників професії, насамперед профе­сійних інтересів, а також перелік найважливіших мотивів профвибору та профдіяльності, що притаманні більшості фахівців цієї професії.

Особливості рис характеру та темпераменту - опис вимог професії щодо прояву професійно необхідних рис характеру та типу темпераменту фахівця, що є обов'язковими або найбільш бажаними з точки зору виконання службових обов'язків.

Типи навчальних закладів, де можна здобути кваліфікацію - інформація про навчальні заклади (внз, технікуми, училища, коледжі чи інші навчальні заклади), де можна здобути цю про­фесію.

Умови вступу, терміни та форми навчання - відомості про необхідні документи для вступу, терміни подачі заяв та вступ­них іспитів, строки навчання, можливість навчання на денній, заочній, екстернатній чи вечірній формі.

Необхідний рівень загальноосвітньої підготовки - вимоги до рівня знань, умінь та навичок із загальноосвітніх предметів, що дають можливість вступити на навчання та отримати фахову підготовку.

Перспективи професійного зростання - відомості про мож­ливість побудови професійної кар'єри, про службові ранги та посади, можливості підвищення рівня освіти та кваліфікації, можливості зайняття керівних посад тощо.

Особливості та перспективи розвитку соціально-професій­ної групи - відомості про існування певних традицій у середо­вищі представників цієї професії, особливості стосунків з пред­ставниками інших професій, опис перспектив розвитку соціаль­но-професійної групи, її розширення чи скорочення, полегшен­ня чи утруднення можливості входження в неї для вихідців з інших груп.

 

 

ПРОФЕСІОГРАФІЧНА КАРТКА ПРОФЕСІЇ "МЕНЕДЖЕР"

ПРОФЕСІОГРАФІЧНА КАРТКА ПРОФЕСІЇ «МЕНЕДЖЕР» ФОРМУЛА ПРОФЕСІЇ П1 П1,В/М,А,Ф,Ф1,ФЗ,Ф6/Н/ІН/0С,О/ К2,К5/МК/П,ВП/Н2,Н7/ 0,2,4,3,1
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА
  1. Галузь народ­ного господарства
  2. Потреба у кадрах
  3. Географія професії
  4. Тип підприємства чи установи
  5. Форма організації праці
  • професія необхідна в усіх галузях і сферах бізнесу.
  • у залежності від потреб ринку праці.
  • поширена по всій території країни.
  • державні, орендні, акціонерні, приватні підприємств- ва та організації; компанії, корпорації, малі підпри­ємства, товариства, кооперативи, комерційні струк­тури, фірми тощо.
  • індивідуальна праця з управління виробництвом, організацією, фірмою в ринкових економічних умовах.
ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА
1. Предмет праці 2. Мета праці · людина: групи або колективи людей (соціальні системи); знакова система: процеси виробництва. · перетворювальна: управління людьми та організа­ція процесів виробництва для забезпечення потреб ринку та одержання прибутку; винахідницька: пошук нових шляхів та методів управління людьми і вироб­ництвом у ринкових умовах.
     

3. Знаряддя праці · механізовані: телефон, диктофон, магнітофон; автоматизовані: комп'ютер, факс, телефакс, калькулятор та інша оргтехніка; функціональні: інтелектуальні здібності, мова - логічна, грамотна, ділова, вільна, діловий стиль поведінки.
4. Місце роботи · - побутові: в кабінеті і за його межами, в залежності
(умови праці) · від обставин (там, де вирішується питання виробництва); моральні: відповідальність за інших людей, за керівництво ними.
5. Основні · - прогнозування, планування, організація і управлінь-
виробничі · ня виробництвом; вибір мети і постановка завдань;
операції та дії · техніко-економічні розрахунки і експертиза фінан­сово-господарських справ; розподіл всіх можливих ресурсів організації; коректування дій перед прийнят­тям важливих рішень при несподіваних порушеннях (кризові ситуації тощо); вивчення і ліквідація слабких місць на виробництві; контроль фінансових операцій і бухгалтерського аналізу; розробка і реалізація кадро­вої політики; контроль дій підлеглих; робота з поста­чальниками і замовниками; обробка інформаційних і статистичних даних.
6. Найважливіші · знати: основи законодавства України; основи ме
професійні знання неджменту; економіку, фінанси і принципи аналізу
та вміння · господарської діяльності; основи загальної, інженер­ної і соціальної психології, соціології, математики, маркетингу; організацію і управління виробництвом; основи роботи з комп'ютером, діловодства, ділового адміністрування і спілкування, бухгалтерського обліку; - вміти: виділяти головні цілі управління і шляхи їх досягнення; вживатися з групою людей і організову­вати їх роботу; управляти собою; досягати високої кваліфікації у справах; свідомо йти на обдуманий ри­зик, приймати нестандартні рішення.
САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА
1. Ступінь - фізично не важка, але напружена праця -
важкості та виконання багатьох функцій протягом робочого
напруженості часу, швидка адаптація при їх зміні.
праці  
2. Обмеження за - обмеження за статтю відсутні, допускаються
статтю та віком до роботи з 18 років при наявності відповідної
  освіти і досвіду роботи.
3. Режим праці і — ненормований робочий день, відпустка, як
відпочинку мінімум, 28 календарних днів.
4. Завантаженість - завантажені зоровий, слуховий і руховий
аналізаторів аналізатори, артикуляційний апарат.
5. Несприятливі - напружений ритм роботи та постійне нервове
фактори напруження при зовнішньому тиску ризику, що
  призводить до перевтоми.
6. Медичні - захворювання серцево-судинної і центральної
перестороги та нервової систем, опорно-рухового апарату,
обмеження хронічні психічні хвороби з пониженням
  інтелекту.
ВИМОГИ ПРОФЕСІЇ ДО ІНДИВІДУАЛЬНО-
ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФАХІВЦЯ
1. Нейродинамі- - сильна, рухлива, врівноважена нервова
ка система.
2. Добова - недиференційований біоритмічний тип.
біоритміка  
3. Психомоторика - розвинута координація опорно-рухового
  апарату.
4. Сенсорно-пер­ - гострота слуху і зору, безпомилкове
цептивна сфера сприймання словесної та образної інформації,
  відчуття часу, особливо його "ліміту".
5. Пам'ять - розвинена безпосередня, логічно-змістовна,
  мовно-логічна, довготривала, оперативна та
  короткочасова пам'ять.
6. Увага - високі вимоги до об'єму, переключення і
  концентрації уваги, її стійкості та розподілу.
7. Мислення і - мовно-логічне, аналітичне і творче мислення,
мова його швидкість і гнучкість; виразна дикція,
  грамотна мова та оптимальний її темп.
  8. Інтелект 9. Емоційно- вольова сфера 10. Риси характеру - високий, добре розвинутий невербальний інтелект, висока загальна культура та інтуїція. - врівноваженість, активність, сила волі, добра вольова регуляція психічних процесів. - принциповість, вимогливість, спостережливість, критичне ставлення до себе та оточення, передбачуваність, витримка, впевненість, наполегливість, комунікативність, тактовність, пунктуальність, лідерство, організованість, дисциплінованість, відповідальність, емпатійність, честолюбство, цілеспрямованість, справедливість, ініціативність і здатність до обдуманого ризику.
  ПІДГОТОВКА КАДРІВ
  1. Типи навчальних закладів 2. Форми та терміни навчання 3. Необхідна підготовка з загальноосвітніх предметів 4. Перспективи професійного зростання - ВНЗ II—IV рівнів акредитації, спецфакультети післядипломної освіти при ВНЗ. - ВНЗ, денна, заочна - 4-6 років (на базі повної середньої освіти), спецфакультети, денна - 1 рік (на базі вищої освіти - спеціаліста). - знання рідної та іноземних мов, основ інформа­тики та обчислювальної техніки, математики, основ держави і права, суспільствознавства, географії та основ економіки. - після відповідного стажу роботи може працювати президентом фірми, віце-президен- том корпорації, директором підприємства, організації, установи, об'єднання тощо.
       

Читайте також:

  1. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  2. III Етап: Складання карти ризиків авіакомпанії й ранжирування виявлених ризиків
  3. III. КРИТЕРІЇ ДОПУСКУ ДО СКЛАДАННЯ ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ (ЕКЗАМЕНУ).
  4. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  5. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  6. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  7. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  8. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  9. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  10. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  11. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  12. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки




Переглядів: 848

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаток2.4. | Додаток 3.1.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.