МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СКЛАДАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПРОФЕСІОГРАМИІсторична довідка про професію - містить точні короткі відомості про історію зародження професії чи галузі, до якої вона належить, зі вказаними датами чи роками, країну зародження та найголовніші події розвитку професії, зміни в змісті і характері праці, трудові традиції. Перелік галузей економіки, де поширена професія — включає назви галузей економіки чи міністерств, в яких є підприємства, установи, фірми чи організації, де зустрічається ця професія, на увагу особливо заслуговують відомості про те, як широко в економіці використовується ця професія, чи належить вона до якоїсь однієї галузі, чи використовується в багатьох або кількох галузях. Географія поширення цієї професії в Україні - містить інформацію про те, в яких областях чи регіонах професія найбільш поширена, чим викликана рівномірність чи нерівномірність поширення професії на території держави, шлях сировини, комплектуючих для виготовлення продукції, пункти, куди направляється продукція. Типи підприємств, де ця професія зустрічається, - пояснення щодо профілю, типу власності, форми організації підприємств, де використовується праця фахівців цієї спеціальності. Форми організації та оплати праці фахівців цієї професії - інформація про використання колективних, групових чи індивідуальних форм організації виробничого процесу, робота на конвеєрі, структура та розподіл обов'язків між членами виробничих колективів, система і умови оплати праці, форми оплати та заохочення праці. Головний предмет праці, продукція або результат праці - у відповідності до згаданої вище класифікації професій Є.О.Клімова - визначення головного предмета праці, короткий опис продукції, що виробляється фахівцем чи конкретного результату його роботи, її вартість і народногосподарське, суспільне значення. Провідна мета праці - знову ж таки за класифікацією Є.О.Клімова, визначення головної мети праці і коротка ілюстрація цього визначення на прикладі виконання роботи цим фахівцем. Основні знаряддя праці та їх особливості - також за згаданою класифікацією - визначення тих знарядь праці, котрими користується фахівець та коротка і точна ілюстрація цього визначення з посиланням на тип та вид знарядь, котрі використовуються у виробничому процесі. Умови праці, робоче місце та його особливості - зміст цього пункту вміщує дані про те, як класифікуються умови праці цих фахівців відповідно до класифікації професій за Є.О.Клімовим, як організоване робоче місце і які його особливості, де знаходиться і чим обладнане, в тому числі особливості розташування тіла спеціаліста при виконанні роботи, рівень зручності пози тіла, рук, використання інструментів та знарядь праці тощо. Головні виробничі операції та дії - інформація про переважаючі типи діяльності і трудові функції (обробка матеріалів, виробів, управління машинами, механізмами, апаратами, монтаж, складання, спостереження, обслуговування, ремонт, керівництво колективом тощо), найважливіші операції та дії, що виконуються працівником протягом робочого часу, їх особливості та послідовність, перелік найголовніших прийомів, що використовуються для досягнення мети діяльності. Найважливіші професійно необхідні знання, вміння та навички - перелік тих специфічно-професійних знань, вмінь та навичок, без котрих неможливе якісне виконання професійних обов'язків, ілюстрація їх важливості на коротких прикладах із процесу виконання роботи фахівцем. Перелік знань та вмінь береться з "Єдиного тарифно-кваліфікаційного довідника робіт і професій" на середньому рівні кваліфікації цього фахівця. Змінність праці - відомості про організацію використання робочого часу фахівця, про те, в скільки змін організована робота, який порядок чергування робочих та неробочих днів (змін), про використання вахтового методу, якщо це має місце тощо. Мікрокліматичні умови робочого місця фахівця - відомості про температуру повітря, вологість, рівень шуму, вібрації, запиленості, загазованості, освітленості, наявність протягів, шкідливих чи небезпечних речовин, електромагнітних полів та інших видів випромінювання і про зміну цих факторів протягом робочої зміни (вахти) тощо. Режим праці та відпочинку - відомості про чергування протягом робочого часу періодів особливо напруженої роботи з періодами спокійнішого перебігу робочого процесу, про наявність короткотривалих перерв у виконанні роботи чи про їх відсутність, а також про тривалість таких перерв, якщо вони мають місце, інформація про одноманітність робочих операцій, про можливість виникнення нестандартних чи небезпечних ситуацій та про можливі негативні наслідки неправильної реакції на виникнення таких ситуацій; інформація про тривалість та час надання професійних відпусток фахівцям. Особливості завантаження аналізаторів під час роботи - відомості про те, які органи сприймання спеціаліста перебувають у найбільш напруженому стані при виконанні виробничих операцій, яка частота зміни найбільш напруженого сприймання тим чи іншим органом відчуття, яка шкідливість для організму такого виду сприймання навколишнього середовища фахівцем при виконанні роботи. Рівень важкості та напруженості виконання роботи - опис особливостей виконання роботи з точки зору складності та необхідного рівня напруження м'язів та психіки фахівця. Обмеження у виборі професії за віком чи статтю - відомості про наявність певних пріоритетів у виборі цієї професії чоловіками або жінками, засади такого відбору на професію або пояснення причин традиційного розподілу трудових вакансій цієї професії між представниками обох статей, наявність певних умов відбору на професію з точки зору вікових обмежень (з якого віку можна працювати або до якого віку можна працювати за цим фахом). Медичні перестороги та обмеження вибору професії - перелік медичних протипоказів та особливих вимог до стану здоров'я, котрі є найбільш бажаними та тих, котрі є найбільш небажаними при обранні цієї професії, а також перелік захворювань та відхилень у стані здоров'я та розвитку організму, які можуть відстрочити чи зробити неможливим вибір цієї професії. Добова біоритміка - опис особливостей людини, що стосуються часу найбільшої її працездатності протягом доби (ранковий - "жайворонки", вечірній - "сова" чи недиференційований біоритмічний тип), а також пояснення на прикладах виконання професійних обов'язків переваг того чи іншого біоритмічного типу для роботи за цим фахом. Нейродинаміка - опис вимог професії до сили, рухливості та врівноваженості нервово-психічних процесів та тих особливостей професійної діяльності, що визначають ці вимоги, переваг у процесах, яким надається в цій діяльності. Психомоторика - опис найсуттєвіших вимог професії до здатності фахівця виконувати рухові маніпуляції та дії руками чи ногами, вимог профдіяльності до сили, темпу, швидкості та точності рухів кінцівок, а також до точності координації рухів; пояснення на прикладах, чим саме викликані такі вимоги до психомоторних властивостей фахівця. Сенсорно-перцептивні особливості сприймання - опис вимог професії до чутливості органів чуттів, здатності розрізняти відтінки кольорів, запахів, шумів, висоту та характер звуків, властивостей шорсткості та форми поверхонь на дотик, розміщення предметів та їх частин у просторі при їх тактильному обстеженні, здатність запам'ятовувати положення суглобів та м'язів, що пов'язані з виконанням робочих операцій, а також вимог до швидкості реакції на зміну рівня прояву діючих подразників. Особливості різновидів пам'яті - опис тих особливостей та видів і типів пам'яті, розвиток яких найбільш необхідний для виконання професійних обов'язків (короткочасна та тривала, логічна та механічна, образна, довільна та мимовільна, слухова, тактильна, зорова, суглобово-м'язева та інші різновиди і властивості пам'яті), а також ілюстрація цього на прикладах організації та виконання роботи фахівцями. Особливості різновидів уваги - відомості про вимоги до об'єму уваги та здатності концентрувати її на об'єкті, розподіляти та переключати між об'єктами, зусиллям волі спрямовувати, зосереджувати та утримувати увагу; ілюстрація на прикладах з професійної діяльності зазначених вище вимог до особливостей розвитку уваги. Особливості мислення - опис професійно необхідних властивостей протікання процесів мислення фахівця, особливостей розвитку його форм (наочно-дійове, логічне, наочно-образне, практичне, теоретичне та абстрактне, здатність аналізувати та синтезувати, порівнювати, узагальнювати та конкретизувати, дедукція та індукція, рівень розвитку просторової уяви), ілюстрація зазначених вимог до мислення на прикладах професійної діяльності. Особливості мови - здатність лаконічно, точно та зрозуміло висловлювати свої думки, вимоги до дикції, культури мови, уміння висловлюватись письмово, вимоги до знання державної та іноземних мов, уміння складати та оформлювати ділові папери, документи тощо, ілюстрація вказаних вимог на прикладах профдіяльності. Особливості емоційно-вольової сфери - відомості про вимоги до вольової регуляції психічної діяльності, врівноваженості, самоконтролю; позитивні та негативні емоції в процесі праці, настрій, стійкість емоційних станів, емоційну напруженість. Інтереси та мотивація - відомості про переважаючу спрямованість інтересів представників професії, насамперед професійних інтересів, а також перелік найважливіших мотивів профвибору та профдіяльності, що притаманні більшості фахівців цієї професії. Особливості рис характеру та темпераменту - опис вимог професії щодо прояву професійно необхідних рис характеру та типу темпераменту фахівця, що є обов'язковими або найбільш бажаними з точки зору виконання службових обов'язків. Типи навчальних закладів, де можна здобути кваліфікацію - інформація про навчальні заклади (внз, технікуми, училища, коледжі чи інші навчальні заклади), де можна здобути цю професію. Умови вступу, терміни та форми навчання - відомості про необхідні документи для вступу, терміни подачі заяв та вступних іспитів, строки навчання, можливість навчання на денній, заочній, екстернатній чи вечірній формі. Необхідний рівень загальноосвітньої підготовки - вимоги до рівня знань, умінь та навичок із загальноосвітніх предметів, що дають можливість вступити на навчання та отримати фахову підготовку. Перспективи професійного зростання - відомості про можливість побудови професійної кар'єри, про службові ранги та посади, можливості підвищення рівня освіти та кваліфікації, можливості зайняття керівних посад тощо. Особливості та перспективи розвитку соціально-професійної групи - відомості про існування певних традицій у середовищі представників цієї професії, особливості стосунків з представниками інших професій, опис перспектив розвитку соціально-професійної групи, її розширення чи скорочення, полегшення чи утруднення можливості входження в неї для вихідців з інших груп.
ПРОФЕСІОГРАФІЧНА КАРТКА ПРОФЕСІЇ "МЕНЕДЖЕР"
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|