Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема лекції № 3. Абсолютні та відносні величини. Середні величини та показники варіації.

При вивченні цієї теми студенти повинні зрозуміти, що четвертий етап статистичного дослідження має вирішальне значення для одержання результатів, тому треба звернути увагу на поняття узагальнюючих показників, їх значення та методи обчислення. Студенти повинні засвоїти поняття абсолютних величин, їх видів (індивідуальних та сумарних), звернувши увагу на те, що їх отримують на попередньому (третьому) етапі статистичного дослідження, але вони мають значення для характеристики рівня або обсягу явища, що вивчається, а також вони є основою для обчислення узагальнюючих показників. Для порівняння різноманітних абсолютних показників використовуються відносні величини, які обчислюються як частка від ділення двох величин. Студентам необхідно знати види відносних величин, засвоїти техніку їх обчислення, особливо коефіцієнтів злочинності (інтенсивності та активності), тому що тільки обчисливши ці показники, ми можемо проводити порівняння в часі і просторі різні правові явища. Так, використовуючи відносні величини інтенсивності, можна визначити поширеність правових явищ по окремих територіальних одиницях, дати характеристику «географії злочинності». Відносні величини структури дають можливість оцінити співвідношення окремих складових частин у цілому, наприклад, навести структуру злочинності за кримінально-правовими; кримінологічними та соціально-демографічними ознаками. Відносні величини координації відображають притаманні суспільно-правовому явищу співвідношення складових частин, пропорцій його розвитку. Відносні величини динаміки використовуються для оцінки зміни явища у часі і дають змогу встановити тенденції їх зміни. Відносні величини порівняння розраховуються як співвідношення однойменних показників, які характеризують різні територіальні одиниці на однакову часову визначеність. Раніш ніж приступити до рішення завдань студенти повинні навчитися обчислювати основні види відносних величин і розібратися в їх можливості оцінювати правові явища з різних сторін.

Важливе значення в статистиці мають і такі узагальнюючі показники, як середні величини, які застосовуються для характеристики тієї чи іншої сукупності в цілому. Студенти повинні пам’ятати, що середні величини можуть використовуватися лише на основі наукового групування, обчислюватися із окремих величин якісно однорідної сукупності. Уважно розібравшись у техніці обчислення середніх величин, студентам необхідно з’ясувати різницю між окремими видами їх (арифметична, гармонічна, геометрична, квадратична, хронологічна тощо), а також те, які з них і коли використовуються в правовій статистиці.


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. А середній коефіцієнт росту в такому випадку визначається як
  3. А) оптимальне значення величини зварювального струму; б) підвищене значення величини зварювального струму; в) низьке значення величини зварювального струму.
  4. А) Показники, які використовують при аналізі кон'юнктури
  5. Абсолютні величини
  6. Абсолютні і відносні величини
  7. Абсолютні і відносні статистичні величини
  8. Абсолютні і відносні швидкості
  9. Абсолютні й відносні посилання у формулах
  10. Абсолютні показники фінансової стійкості
  11. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  12. Абсолютні синоніми (наприклад, власне мовні й запозичені) в одному тексті ділового стилю вживати не рекомендується.




Переглядів: 422

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання до семінару № 2 | Тема лекції № 4. Динамічні ряди. Індекси.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.