Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Складання договору про надання послуг з аудиту фінансової звітності

 

Відповідно до ст. 17 Закону № 3125 аудит проводиться на підставі договору між аудитором (аудиторською фірмою) і замовником. Інші аудиторські послуги можуть надаватися на підставі договору, письмового або усного звернення замовника до аудитора (аудиторській фірмі). Закон вимагає, щоб в договорі на проведення аудиту і надання інших аудиторських послуг були визначені:

- предмет і термін перевірки;

- обсяг аудиторських послуг;

- порядок здачі та прийому результатів робіт;

- оплата послуг та розрахунки за договором;

- відповідальність сторін;

- термін дії договору;

- місцезнаходження та реквізити Сторін.

Крім того, Закон вказує, що Стандартами аудиту можуть бути передбачені і інші істотні умови договору на проведення аудиту і надання інших аудиторських послуг.

Договір на проведення аудиту є основним документом, що засвідчує факт досягнення домовленості між замовником і виконавцем про проведення аудиторської перевірки.

Договір документально засвідчує, що сторони дійшли згоди з усіх пунктах, зумовлених у ньому. Для того, щоб уникнути неправильного розуміння сторонами взятих на себе зобов’язань, умов їх виконання і прийнятого рівня відповідальності, необхідно максимально обумовити в договорі всі істотні аспекти взаємовідносин, що виникають у зв'язку з його висновком.

Узгодженню умов проведення аудиту присвячений Міжнародний стандарт аудиту 210 «Узгодження умов завдань по аудиту». Даний Стандарт передбачає, що аудитор повинен погоджувати умови проведення аудиту з керівництвом замовника (або при необхідності – з найвищими органами корпоративного управління клієнта, тобто наглядовою радою або аудиторським комітетом) з тим, щоб уникнути яких-небудь розбіжностей або нерозуміння відносно аудиту, що проводиться. Такі умови мають бути зафіксовані в листі-зобов'язанні на проведення аудиту або в іншій прийнятій формі письмової угоди.

В Україні практика укладення договорів за допомогою обміну листами не настільки поширена, хоча і передбачена чинним законодавством. Зокрема, відповідно до ст. 181 ГКУ господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами і що скріпляє печаткою. Нерідко аудиторські компанії (аудитори) поєднують традиційну форму укладення договору з наданням замовникові листа-зобов'язання.

Умови проведення аудиту, які підлягають узгодженню із замовником, включають:

- цілі і рамки аудиту фінансової звітності;

- відповідальність (обов'язки) аудитора;

- відповідальність (обов'язки) керівництва замовника;

- визначення концептуальної основи підготовки і представлення фінансової звітності (наприклад, П(С)БО, МСФЗ, інші національні стандарти);

- посилання на очікувану форму і зміст звіту, який буде наданий аудитором замовникові за результатами виконання робіт.

Зупинимося детальніше на наведених вище умовах.

1. Цілі і рамки аудиту. У договорі слід вказати склад фінансової звітності, що підлягає аудиту, період, за який така звітність складена, а також концептуальну основу складання.

2. Відповідальність (обов'язки) аудитора. Аудитор в рамках договору повинен визнати свій обов'язок проводити аудит у відповідності з МСА і етичними вимогами. При цьому планування і проведення аудиту повинні забезпечити обґрунтовану гарантію того, що фінансова звітність не містить істотних помилок і перекручень. Крім того, договір може містити короткий опис процедур, що підлягають виконанню.

3. Відповідальність (обов'язки) керівництва замовника. Договір на проведення аудиту повинен містити підтвердження (визнання) керівництвом замовника своєї відповідальності (обов'язків) в наступних аспектах:

- підготовка і справедливе представлення фінансової звітності відповідно до вибраної концептуальної основи;

- створення і підтримка системи внутрішнього контролю, що забезпечує підготовку достовірної фінансової звітності;

- надання і забезпечення аудиторові доступу до всієї пов'язаної з підготовкою фінансової звітності інформації, яка відома менеджменту, в т.ч. до бухгалтерських записів, документів і т. д.; додаткової інформації, яка може бути необхідна для проведення аудиту, на підставі запиту аудитора; необмеженого доступу до персоналу підприємства, від якого аудитор визнає необхідним отримати ті або інші докази; надання аудиторові листів-підтверджень.

4. Форма і зміст звіту. У договорі необхідно обумовити форму і зміст звіту, який представить аудитор. Це може бути вказівка на відповідність аудиторського висновку вимогам МСА, регуляторних актів (зокрема, певні вимоги встановлені Держкомісією з цінних паперів і фондового ринку, Держфінпослуг).

Крім того, для замовника аудиту, напевно, представлятиме інтерес не лише висновок аудитора відносно звітності, але і спостереження аудитора відносно недоліків в системі внутрішнього контролю, системах обліку, системах інформаційних технологій, які були виявлені в процесі аудиту. У такому разі слід обумовити порядок надання і зміст такого звіту.

МСА вказують, що в договорі на проведення аудиту при необхідності можуть бути передбачені наступні положення:

- уточнення при необхідності об'єму аудиту, включаючи послання на відповідні законодавчі вимоги, вимоги професійних співтовариств і т. д.;

- опис форми і порядку інформування про результати аудиту;

- уточнення того факту, що унаслідок властивих аудиту обмежень, а також обмежень, властивих системі внутрішнього контролю замовника, присутній неусувний ризик, що деякі істотні помилки залишаться невиявленими, не дивлячись на те що аудит був належним чином розпланований і проведений в повній відповідності з МСА;

- узгодження аспектів планування і проведення аудиту, в т.ч. формування робочої групи;

- домовленість про надання керівництвом замовника листів-підтверджень, необхідних для проведення аудиту;

- домовленість про надання керівництвом замовника звітності і іншої супровідної інформації аудиторові в строк, який дозволить завершити аудит відповідно до запланованих термінів;

- домовленість про надання керівництвом замовника інформації про події після дати балансу, що впливають на фінансову звітність, які сталися з моменту надання аудитором висновку і до моменту випуску звітності;

- порядок розрахунку вартості послуг аудитора і здійснення розрахунків;

- порядок залучення експертів (актуаріїв, професійних оцінювачів і т.д.) в рамках аудиту;

- порядок залучення внутрішніх аудиторів і іншого персоналу замовника.

При узгодженні вартості аудиту і порядку проведення розрахунків необхідно враховувати, що певні умови можуть бути неприйнятні для аудитора, оскільки ставлять під сумнів його незалежність і об'єктивність, зокрема:

1) тривале відстрочення виплати винагороди (значній частині винагороди) за проведений аудит. Тривале відстрочення, що перевищує звичайну практику їх надання, може бути прирівняна до позики замовникові, що, відповідно, зумовлює наявність майнового інтересу аудитора і може вплинути на його об'єктивність. Крім того, замовник отримує певний інструмент впливу на аудитора, ставлячи виплату винагороди в залежність про тих або інших вимог до аудитора;

2) істотні знижки (заниження) на вартість аудиту (особливо порівняно з вартістю послуг попереднього аудитора або порівняно із заявками інших аудиторських компаній при проведенні конкурсу). Значне заниження вартості аудиту може поставити під питання здатність аудитора виділити для проекту необхідну кількість робочого часу і кваліфікований склад робочої групи;

3) умовні винагороди (тобто поставлені в залежність від результатів аудиту). Визначення вартості послуг аудитора не може ставитися в залежність від результатів його роботи (вигляду висновку і т. д.) або ж настання подій, які впливають на проведення аудиту, оскільки подібна залежність створює неусувні погрози незалежності аудитора. Прагнучи дотримати умови здобуття винагороди, аудитор може виявитися не цілком об'єктивним в оцінці отриманих фактів і доказів.

Слід також звернути увагу на положення ст. 17 Закону № 3125. Відповідно до них недійсними є будь-які положення договори, направлені на повне звільнення аудитора (аудиторської фірми) від встановленої законом майнової відповідальності за невірогідність аудиторського висновку або іншого документа, в якому відбиті результати аудиторської перевірки.

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  2. III Етап: Складання карти ризиків авіакомпанії й ранжирування виявлених ризиків
  3. III. КРИТЕРІЇ ДОПУСКУ ДО СКЛАДАННЯ ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ (ЕКЗАМЕНУ).
  4. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  5. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  6. VII. За видами товарів і послуг
  7. XIV. Надання рекомендацій для зарахування
  8. А) Роздільне складання таблиць (За підручником Богдановича М.В.)
  9. Абсолютні показники фінансової стійкості
  10. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  11. Автоматизація зведеного обліку та складання звітності засобами універсального програмного продукту
  12. Автоматизація туристичних послуг




Переглядів: 499

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Структура договору

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.