Ми представляємо тут народ український, сповнений братерської симпатії і щирості до вас, ми ту
для того, щоб мовою мистецтва висловити найглибшу повагу вашому народові. Прибули ми сюди, щоб ближчепізнати вас, щоб відкривати, дивуватись, захоплюватись, ми тут для того, щоб глибше осягнути вашежиття, ну і для того, зрозуміло, щоб все краще а вашого досвіду і собі на вус намотати!
Азербайджан — країна, котра для наших предків була загадковою або напівзагадковою, — нині ж вона дедалібільше відкриває для інших скарби своєї чудової культури.
Для розвитку братерських зв'язків наших культур чимало роблять сучасні азербайджанські і вкраїнські майстри-перекладачі, дослідники, натхненні ентузіасти дружби,— почуття щирої вдячності викликають у насвсі, хто трудиться на цій благородній ниві. Чи варто говорити, наскільки важливі ці зусилля, як глибоко вони відповідають духові інтернаціоналізму, яким перейняте все життя радянських людей.
У ці дні ми ще раз переконуємося, як високо цінує наш народ велику російську культуру, що має для кожного з нас величезне значення, і яскраві, самобутні культури всіх націй і народностей Радянсь-когоСоюзу, їх національні духовні цінності, створені творчим генієм народним протягом віків.
(О. Гончар)
Завдання 3. Доберіть із творів наукової літератури один-два уривки і виділить у них характерні стильові риси наукового мовлення.
Завдання 4. Проаналізуйте усне наукове мовлення студентів вашої групи на семінарських і практичних заняттях. Зробіть висновок про відповідність його нормам наукового стилю.
Завдання 5. Складіть і зіставте характеристики: художню (опис персонажа літературного твору) і ділову (психологічну характеристику учня). Чим різняться ці дві форми текстів?