МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Цілі управління.Правильне визначення і структуризація цілей підприємства є передумовою успішної розробки стратегії на будь-якому рівні ієрархії управління. Це дозволяє зіставити цілям адекватні шляхи і засоби їх реалізації. Звичайно як цілі визначають: • конкуренцію і участь в ринку; • зростання прибутку; • пропозиція продукції споживачам і цільові ринки; • маркетинг і збут; • виробництво і праця; • розподіл доходів; • дослідження і розробки; • результати виробництва; • фінанси і контроль. Кінцева мета менеджменту полягає в забезпеченні прибутковості, або дохідності, у діяльності фірми шляхом раціональної організації виробничого процесу , включаючи управління виробництвом і розвиток техніко - технологічної бази , а також ефективне використання кадрового потенціалу при одночасному підвищенні кваліфікації , творчої активності і лояльності кожного працівника. Менеджмент покликаний створювати умови для успішного функціонування фірми виходячи з того , що прибуток - не причина існування фірми , а результат її діяльності , який в кінцевому підсумку визначається ринком. Прибуток створює певні гарантії подальшому функціонуванню фірми , оскільки тільки прибуток і її накопичення на підприємстві у вигляді різних резервних фондів дозволяють обмежувати і долати ризики , пов'язані з реалізацією товарів на ринку. Ситуація на ринку, як відомо, постійно змінюється , відбуваються зміни в положенні на ринку конкурентів , в умовах і формах фінансування , стані господарської кон'юнктури в галузі або в країні в цілому, в умовах торгівлі на світових товарних ринках. Звідси постійна наявність ризику. Метою менеджменту в цих умовах є постійне подолання ризику або ризикових ситуацій не тільки в сьогоденні, але і в майбутньому , для чого потрібні певні резервні грошові кошти та надання менеджерам певного ступеня свободи і самостійності в господарській діяльності з метою швидкого реагування і адаптації до мінливих умов . Найважливішою задачею менеджменту є організація виробництва товарів і послуг з урахуванням потреб споживачів на основі наявних матеріальних і людських ресурсів та забезпечення рентабельної діяльності підприємства і його стабільного становища на ринку. У зв'язку з цим в завдання менеджменту входить • забезпечення автоматизації виробництва і перехід до використання працівників, що володіють високою кваліфікацією ; • стимулювання роботи співробітників фірми шляхом створення для них кращих умов праці і встановлення більш високої заробітної плати; • постійний контроль за ефективністю діяльності фірми , координація роботи всіх підрозділів фірми ; • постійний пошук і освоєння нових ринків . До завдань, що вирішуються в менеджменті , відносяться також • визначення конкретних цілей розвитку фірми; • виявлення пріоритетності цілей , їх черговості і послідовності рішення; • розробка стратегії розвитку фірми - господарських завдань і шляхів їх вирішення; • вироблення системи заходів для вирішення намічуваних проблем на різні часові періоди ; • визначення необхідних ресурсів і джерел їх забезпечення; • встановлення контролю за виконанням поставлених завдань. Виконання завдань менеджменту з регулювання , організації , координації та контролю за виробничим процесом і досягнення намічених цілей отримують оцінку на ринку. Завдання управління безперервно ускладнюються по мірі зростання масштабів виробництва, що вимагає забезпечення все зростаючими обсягами ресурсів - матеріальних, фінансових , трудових і ін. Цілі і обмеження за змістом дуже близькі один одному. Мета - генеральний імператив дій , що описує майбутнє стан або процес як об'єкт , бажаний для досягнення . Обмеження - конкуруюча головною мету з розряду другорядних , що суперечить їй, досягнення якої небажано. Класифікація цілей може здійснюватися : - По охоплюваній сфері ( загальна , приватна мети) ; - За значенням ( головна , проміжна , другорядна ) ; - За кількістю змінних ( одно- і багатоальтерна ) ; - По предмету цілі ( розрахована на загальний або приватний результат). Типові результативно-господарські цілі: - Прагнення до доходу ; - Прагнення до майновому стану (наприклад , доведення фірми до стану, що забезпечує можливість її вигідного продажу ) ; - Прагнення до збільшення обороту; - Прагнення до зниження витрат . Крім того, можуть мати місце громадські, соціальні цілі. Обмеження можуть задаватися самою фірмою і ззовні (дотримання законів) . Формулювання цілей і обмежень є важливим завданням менеджменту . При цьому слід чітко визначити : - Зміст мети ; - Її розмір ( максимум , мінімум , рівень ) ; - Часові параметри ; - Просторові характеристики; - Персональну прив'язку ; - Ранг в ієрархії цілей. Як правило, мета ставиться не одна , а в групі з багатьма іншими (система цілей). Відповідно виникає проблема їх взаємодії на одному рівні ( горизонтальні зв'язки ) і по ієрархії ( вертикальні) . Горизонтальні зв'язки можуть бути : - Ідентичними ( реалізація однієї призводить до реалізації іншої) ; - Комплементарними ( гармонія - здійснення однієї сприяє здійсненню інший) ; - Індиферентними ( нейтралітет - між цілями немає зв'язку); - Конкурентними (конфлікт ) ; - Антагоністичними ( взаємовиключає ) . 2.3 Методи управління. Основні категорії теорії управління. Управлінська праця - це праця по визначенню, формулюванню й аналізу проблем, що виникають у процесі управління підприємством, розроблення програм, постановки конкретних завдань, прийняття правильних рішень. Кооперація праці - об'єднання поділених видів праці для виконання спільних завдань. Робочий час - міра тривалості участі працівника в організованому трудовому процесі, протягом якого він повинен виконувати свої робочі обов'язки. Хронометраж - спостереження та вимір витрат робочого часу на здійснення певних операцій, що повторюються. Управляти - це означає аналізувати внутрішній стан організаційної системи, що управляється, та її становище в навколишньому середовищі; планувати, тобто намічати системі та кожному її елементу мету і шляхи її досягнення; регулювати дію кожного члена колективу таким чином, щоб забезпечити запланований рух всієї системи Кооперація праці –об’єднання поділених видів праці для виконання спільних завдань. В управлінні застосовують: § паралельну; § послідовну; § постійну; § епізодичну кооперацію праці управлінського апарату. Читайте також:
|
||||||||
|