МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Цілі управління.Правильне визначення і структуризація цілей підприємства є передумовою успішної розробки стратегії на будь-якому рівні ієрархії управління. Це дозволяє зіставити цілям адекватні шляхи і засоби їх реалізації. Звичайно як цілі визначають: • конкуренцію і участь в ринку; • зростання прибутку; • пропозиція продукції споживачам і цільові ринки; • маркетинг і збут; • виробництво і праця; • розподіл доходів; • дослідження і розробки; • результати виробництва; • фінанси і контроль. Кінцева мета менеджменту полягає в забезпеченні прибутковості, або дохідності, у діяльності фірми шляхом раціональної організації виробничого процесу , включаючи управління виробництвом і розвиток техніко - технологічної бази , а також ефективне використання кадрового потенціалу при одночасному підвищенні кваліфікації , творчої активності і лояльності кожного працівника. Менеджмент покликаний створювати умови для успішного функціонування фірми виходячи з того , що прибуток - не причина існування фірми , а результат її діяльності , який в кінцевому підсумку визначається ринком. Прибуток створює певні гарантії подальшому функціонуванню фірми , оскільки тільки прибуток і її накопичення на підприємстві у вигляді різних резервних фондів дозволяють обмежувати і долати ризики , пов'язані з реалізацією товарів на ринку. Ситуація на ринку, як відомо, постійно змінюється , відбуваються зміни в положенні на ринку конкурентів , в умовах і формах фінансування , стані господарської кон'юнктури в галузі або в країні в цілому, в умовах торгівлі на світових товарних ринках. Звідси постійна наявність ризику. Метою менеджменту в цих умовах є постійне подолання ризику або ризикових ситуацій не тільки в сьогоденні, але і в майбутньому , для чого потрібні певні резервні грошові кошти та надання менеджерам певного ступеня свободи і самостійності в господарській діяльності з метою швидкого реагування і адаптації до мінливих умов . Найважливішою задачею менеджменту є організація виробництва товарів і послуг з урахуванням потреб споживачів на основі наявних матеріальних і людських ресурсів та забезпечення рентабельної діяльності підприємства і його стабільного становища на ринку. У зв'язку з цим в завдання менеджменту входить • забезпечення автоматизації виробництва і перехід до використання працівників, що володіють високою кваліфікацією ; • стимулювання роботи співробітників фірми шляхом створення для них кращих умов праці і встановлення більш високої заробітної плати; • постійний контроль за ефективністю діяльності фірми , координація роботи всіх підрозділів фірми ; • постійний пошук і освоєння нових ринків . До завдань, що вирішуються в менеджменті , відносяться також • визначення конкретних цілей розвитку фірми; • виявлення пріоритетності цілей , їх черговості і послідовності рішення; • розробка стратегії розвитку фірми - господарських завдань і шляхів їх вирішення; • вироблення системи заходів для вирішення намічуваних проблем на різні часові періоди ; • визначення необхідних ресурсів і джерел їх забезпечення; • встановлення контролю за виконанням поставлених завдань. Виконання завдань менеджменту з регулювання , організації , координації та контролю за виробничим процесом і досягнення намічених цілей отримують оцінку на ринку. Завдання управління безперервно ускладнюються по мірі зростання масштабів виробництва, що вимагає забезпечення все зростаючими обсягами ресурсів - матеріальних, фінансових , трудових і ін. Цілі і обмеження за змістом дуже близькі один одному. Мета - генеральний імператив дій , що описує майбутнє стан або процес як об'єкт , бажаний для досягнення . Обмеження - конкуруюча головною мету з розряду другорядних , що суперечить їй, досягнення якої небажано. Класифікація цілей може здійснюватися : - По охоплюваній сфері ( загальна , приватна мети) ; - За значенням ( головна , проміжна , другорядна ) ; - За кількістю змінних ( одно- і багатоальтерна ) ; - По предмету цілі ( розрахована на загальний або приватний результат). Типові результативно-господарські цілі: - Прагнення до доходу ; - Прагнення до майновому стану (наприклад , доведення фірми до стану, що забезпечує можливість її вигідного продажу ) ; - Прагнення до збільшення обороту; - Прагнення до зниження витрат . Крім того, можуть мати місце громадські, соціальні цілі. Обмеження можуть задаватися самою фірмою і ззовні (дотримання законів) . Формулювання цілей і обмежень є важливим завданням менеджменту . При цьому слід чітко визначити : - Зміст мети ; - Її розмір ( максимум , мінімум , рівень ) ; - Часові параметри ; - Просторові характеристики; - Персональну прив'язку ; - Ранг в ієрархії цілей. Як правило, мета ставиться не одна , а в групі з багатьма іншими (система цілей). Відповідно виникає проблема їх взаємодії на одному рівні ( горизонтальні зв'язки ) і по ієрархії ( вертикальні) . Горизонтальні зв'язки можуть бути : - Ідентичними ( реалізація однієї призводить до реалізації іншої) ; - Комплементарними ( гармонія - здійснення однієї сприяє здійсненню інший) ; - Індиферентними ( нейтралітет - між цілями немає зв'язку); - Конкурентними (конфлікт ) ; - Антагоністичними ( взаємовиключає ) . 2.3 Методи управління. Основні категорії теорії управління. Управлінська праця - це праця по визначенню, формулюванню й аналізу проблем, що виникають у процесі управління підприємством, розроблення програм, постановки конкретних завдань, прийняття правильних рішень. Кооперація праці - об'єднання поділених видів праці для виконання спільних завдань. Робочий час - міра тривалості участі працівника в організованому трудовому процесі, протягом якого він повинен виконувати свої робочі обов'язки. Хронометраж - спостереження та вимір витрат робочого часу на здійснення певних операцій, що повторюються. Управляти - це означає аналізувати внутрішній стан організаційної системи, що управляється, та її становище в навколишньому середовищі; планувати, тобто намічати системі та кожному її елементу мету і шляхи її досягнення; регулювати дію кожного члена колективу таким чином, щоб забезпечити запланований рух всієї системи Кооперація праці –об’єднання поділених видів праці для виконання спільних завдань. В управлінні застосовують: § паралельну; § послідовну; § постійну; § епізодичну кооперацію праці управлінського апарату. Читайте також:
|
||||||||
|