Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прогнозування і планування.

Прогноз (з грецької - передбачення). Прогноз – це спроба визначити як буде розвиватись в майбутньому якийсь процес чи явище. Процес складання (розробки) прогнозів називають прогнозуванням. Прогнозування розвитку підприємства – це наукове обґрунтування можливих змін його стану (в цілому чи окремих напрямів діяльності) в майбутньому, а також альтернативних способів і строків досягнення планування. очікуваного стану. Прогнози є базою для стратегічного планування. На основі стратегічного плану

розробляються тактичні плани.

Планування – це процес визначення цілей, які підприємство передбачає досягти за певний період, а також засобів, шляхів і умов їх досягнення. Розрізняють планування:

v стратегічне,

v тактичне,

v оперативне.

Стратегічне планування – це визначення основних довгострокових цілей та завдань підприємства, розробка напрямів його діяльності, визначення необхідних ресурсів для досягнення поставлених цілей.

Тактичне планування – це складання середньо та короткостро-кових планів з усіх напрямів діяльності підприємства. Середньострокові плани розробляються, як правило, на кілька років (3-5), короткострокові, як правило, на рік; тому їх ще називають поточними планами. Існує певна відносність (умовність) у розподілі часових горизонтів планування на довго, середньо і короткострокові.

Оперативне планування – це завершальна ланка в системі планування діяльності підприємства, а також засіб виконання всіх попередніх планів. У процесі оперативного планування здійснюють детальну розробку планів підприємства і його підрозділів на короткі проміжки часу (місяць, декаду, добу і зміну).

План – це документ, в якому на конкретний період відображені завдання з економічного та соціального розвитку підприємства, або його підрозділу, а також шляхи і методи досягнення цих завдань.

Основні розділи тактичних планів:

· Маркетингова діяльність.

· Виробнича діяльність.

· Науково-дослідні, конструкторсько-технологічні та експери-ментальні роботи.

· Праця, кадри, соціальний розвиток колективу.

· Капітальні вкладення та капітальне будівництво.

· Матеріально-технічне забезпечення.

· Організація виробництва, праці та управління.

· Природоохоронна діяльність.

· Зовнішньоекономічна діяльність.

· Витрати, прибуток, рентабельність.

· Фінансова діяльність.

 

3. Методи планування.

Методи планування – це способи розробки та увязки планових показників. При розробці планів можуть використовуватись такі основні методи планування:

Ø ресурсний – застосовують при монопольному становищі підприємства або за умов слабкої конкуренції; вихідною позицією при плануванні є потреби ринку і попит на продукцію;

Ø балансовий – план складається у вигляді таблиці, в одній частині якої показано ресурси (матеріальні, грошові, трудові), а в другій – потреба в цих ресурсах (таблиці -- баланси);

Ø екстраполяції – перенесення тенденцій розвитку показника, що склалися в минулому на майбутнє;

Ø нормативний (техніко-економічних розрахунків) – передба-чає використання для розрахунку планових показників різних прогресивних норм і нормативів;

Ø економіко-математичні методи – розробляють декілька варіантів плану (моделей розвитку) і вибирають оптимальний;

Ø спробно-статистичний – при встановленні планових показників використовують фактичні статистичні дані за минулі періоди і середні темпи росту.

 

4. Принципи прогнозування та планування. Основні розділи бізнес – плану.

Процес прогнозування та планування завжди базується на певних принципах Принципи планування – це основні правила, яких необхідно дотримуватись при складанні планів. Головними з них є такі :

· цілеспрямованість – змістовний опис поставлених дослідницьких завдань;

· системність – побудова прогнозу на підставі системи методів і моделей, що характеризуються певною ієрархією та послідовністю;

·наукова обґрунтованість – всебічне врахування вимог об’єктивних законів розвитку суспільства, використання

світового досвіду;

· багаторівневий опис – опис об’єкта як цілісного явища і водночас як елемента складнішої системи;

· інформаційна єдність – використання інформації на однаковому рівні узагальнення й цілісності знак;

· адекватність об’єктивним закономірностям розвитку – виявлення та оцінка стійких взаємозв’язків і тенденцій розвитку об’єкта;

· послідовне вирішення невизначеності – ітеративна процедура просування від виявлення цілей та умов, що склалися, до визначення можливих напрямків розвитку;

· альтернативність – виявлення можливості розвитку об’єкта за умови різних траєкторій, різноманітних взаємозв’язків і структурних співвідношень.

Бізнес – план підприємства чи організації – це письмовий документ, в якому викладено суть, напрямки і способи реалізації підприємницької ідеї, охарактеризовано ринкові, виробничі, організаційні на фінансові аспекти майбутнього бізнесу, а також особливості управління ним. Він є дозвільною підставою для здійснення підприємницької діяльності, необхідною передумовою залучення інвестицій для розробки та реалізації підприємницької ідеї, будь-яких інноваційно-інвестиційних проектів.

У ринковій системі господарювання бізнес план виконує дві важливі функції: зовнішню (ознайомлення заінтересованих ділових людей із сутністю та ефективністю реалізації нової підприємницької ідеї) і внутрішню (відпрацювання системи управління реалізацією підприємницького проекту).

Конкретними цілями розробки бізнес плану. як багатофункціонального документа є:

→ налагодження ділових стосунків між підприємцем і майбутніми постачальниками, продавцями та найманими працівниками;

→ проектування системи управління започатковуваним бізнесом у конкретній сфері діяльності;

→ своєчасне передбачення можливих перешкод і проблем на шляху до успіху в організації власного діла;

→ формування та розвиток управлінських якостей підприємця;

→ перевірка життєздатності підприємницької ідеї ще до її практичної реалізації.

Загальна методологія розробки бізнес плану охоплює три стадії: початкову, підготовчу та основну. Початкова стадія є обов’язковою за умови започаткування нової справи; вона передбачає опрацювання концепції майбутнього бізнесу. На підготовчій стадії формується інформаційне поле, оцінюються сильні і слабкі сторони діяльності фірми, формулюється її місія та конкретні цілі, розробляється стратегія й можливі стратегічні альтернативи. На основній стадії здійснюється безпосередня розробка конкретного бізнес-плану.

Типова структура бізнес – плану включає:

Резюме – короткий огляд бізнес – проекту, його ключових аспектів, повідомлення про наміри,

Галузь, фірма та її продукція (послуги) – поточна ситуація і тенденції розвитку галузі, опис продукту, стратегія фірми, права власності.

Дослідження ринку – характеристика ринку продукту, цільовий ринок бізнесу, місцезнаходження фірми, оцінка впливу зовнішніх чинників.

Маркетинг – план – стратегія маркетингу, очікувані обсяги продажу продукту.

Виробничий план – основні виробничі операції, машини та устаткування, приміщення, сировина, матеріали, комплектуючі вироби.

Організаційний план -- форма організації бізнесу, потреба у персоналі, власники і менеджери бізнесу, організація управління, кадрова політика,

Оцінка ризиків – типи можливих ризиків, спроби реагування на загрози для бізнесу.

Фінансовий план – прибуток і збитки, план руху готівки, плановий баланс, фінансові коефіцієнти.

 



Читайте також:

  1. Аварійне та довгострокове прогнозування хімічної обстановки
  2. Багатокрокове прогнозування
  3. Багатокрокове прогнозування з перенавчанням нейромережі на кожному кроці прогнозу
  4. Бюджетне планування та прогнозування.
  5. Бюджетне планування.
  6. Бюджетне прогнозування
  7. Бюджетне фінансове планування.
  8. Визначення потреби організації у персоналі як основа для прогнозування і планування його розвитку
  9. Досвід бюджетного прогнозування.
  10. Екологічне прогнозування
  11. Етапи планування.
  12. Етапи процесу планування.




Переглядів: 1015

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи планування. | Інфраструктура підприємства, її поняття, види і значення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.065 сек.