Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ліцензування господарської діяльності

Закон України « Про ліцензування певних видів господарської діяльності» ( №1775-111) поширюється на всіх суб’єктів господарювання та вживає терміни у такому значенні:

господарська діяльність – це будь-яка діяльність, у тому числі підприємницька, юридичних осіб, а також фізичних осіб - суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язана з виробництвом ( виготовленням ) продукції, торгівлею, наданням послуг, виконанням робіт;

ліцензіат - суб’єктів господарювання, який одержав ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню;

ліцензія – документ державного зразка, який засвідчує право ліцензіата на провадження зазначеного в ньому виду господарської діяльності протягом визначеного строку за умови виконання ліцензійних умов.

Стаття 9 Закону передбачає 60 видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.

Перелік органів, які видають ліцензію на провадження певних видів господарської діяльності затверджені постановою Кабінету Міністрів № 1698 від 14.11.2000р.

Наприклад:

Мінекоресурсів видає ліцензію на господарську діяльність – пошук (розвідка) корисних копалин;

Державний департамент з контролю за якістю, безпекою та виробництвом лікарських засобів і виробів медичного призначення видає ліцензію на господарську діяльність – виробництво лікарських засобів, оптова, роздрібна торгівля лікарськими засобами;

Міністерство охорони здоров’я видає ліцензію на господарську діяльність – медична практика; переробка донорської крові та її компонентів, виготовлення з них препаратів;

Мінекономіки видає ліцензію на господарську діяльність – діяльність арбітражних керуючих, розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторі;

Міносвіти видає ліцензію на господарську діяльність – надання освітніх послуг професійно-технічними та вищими навчальними закладами;

Обласні державні адміністрації видають ліцензію на господарську діяльність – надання послуг загальноосвітніми закладами.

Реалізацію державної політики у сфері ліцензування здійснюють:

- Кабінет Міністрів;

- Спеціально уповноважений орган з питань ліцензування, ним є Держаний Комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва ( згідно Указу Президента України від 25.05.2000р.), скорочена назва Держпідприємництва, має свої територіальні органи, діють на підставі Положень;

- Органи виконавчої влади, визначені постановою Кабінету Міністрів № 1698 від 14.11.2000р. ( міністерства, державні комітети );

- Спеціально уповноважені виконавчі органи Рад народних депутатів, райдержадміністрацій, уповноважені провадити ліцензування певних видів господарської діяльності.

Компетенція Спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування:

1). розробляє основні напрями розвитку ліцензування;

2). узагальнює практику застосування нормативно-правових актів з питань ліцензування;

3). здійснює нагляд за додержанням органами ліцензування та ліцензіатами законодавства у сфері ліцензування та дає роз’яснення щодо його застосування;

4). затверджує спільно з органами ліцензування ліцензійні умови провадження певного виду господарської діяльності та порядок контролю за їх додержанням;

5). формує експертно-апеляційну Раду;

6). веде Єдиний ліцензійний реєстр.

Експертно-апеляційна Рада є колегіальним органом створеним при Держпідприємництва. Рішення Ради мають характер експертних висновків і є обов’язковими для розгляду Держпідприємництва.

Компетенція ради:

1). надання попередніх висновків щодо пропозицій та доцільності запровадження ліцензування певних видів господарської діяльності чи його скасування;

2). розгляд заяв, претензій та скарг суб’ектів господарювання на рішення органів ліцензування щодо порушення цими органами законодавства у сфері ліцензування.

Положення про експертно-апеляційну Раду та її склад затверджується Кабінетом Міністрів.

Компетенція органу ліцензування:

1). Видає та переоформлює ліцензії, видає дублікати ліцензій на певний вид господарської діяльності, приймає рішення про визнання ліцензій недійсними;

2). анулює ліцензії;

3). формує і веде ліцензійний реєстр.

Для отримання ліцензії суб’ект господарювання звертається до відповідного органу ліцензування із заявою встановленого зразку про видачу ліцензії, у ній юридичні особи зазначають найменування, місцезнаходження, банківські реквізити, ідентифікаційний код, вид господарської діяльності на провадження якого отримується ліцензія. Прізвище, ім’я, по батькові, паспортні дані, ідентифікаційний код зазначають у заяві фізичні особи, суб’екти підприємництва.

До заяви додаються документи передбачені у постанові Кабінету Міністрів України № 756 від 4 липня 2001року „ Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності”.

Копія Свідоцтва про державну реєстрацію або копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України – ЄДРПУ- засвідчена нотаріально або органом, який видав оригінал документа – обовязкові документи, що додаються до заяви .

 

Орган ліцензування отримав пакет документів реєструє їх у журналі

 

Рішення про видачу ліцензії ( або про відмову у її видачі) приймається органом ліцензування у строк не пізніше ніж 10 робочих днів з дати надходження заяви та документів.

Повідомлення про прийняте рішення ( про видачу ліцензії, або про відмову у видачі ) надсилається ( видається ) заявникові в письмовій формі протягом 3 робочих днів з дати прийняття рішення.

Якщо заявник протягом 30 календарних днів (з дня направлення повідомлення) не подав документ про внесення плати за видачу ліцензії то орган ліцензування має право скасувати рішення про видачу ліцензії або приймає рішення про визнання ліцензії недійсною.

Орган ліцензування повинен офрмити ліцензію не пізніше ніж за три робочі дні з дня надходження документа, що підтверджує внесення плати за видачу ліцензії.

На території України органи ліцензування використовують бланки ліцензії єдиного зразку ( бланк затверджується Кабінетом МіністрівУкраїни), бланки є документами суворої звітності, мають облікову серію і номер.

Ліцензія підписується керівником органу ліцензування ( або його заступником) та засвідчується печаткою.

Строк дії ліцензії встановлюється Кабінетом МіністрівУкраїни, та не може бути меншим ніж три роки.

Господарська діяльність на підставі ліцензії, виданої органом ліцензування, яким є центральний орган виконавчої влади, здійснюється на всій території України, плата за неї становить 20н.м.

Господарська діяльність на підставі ліцензії, виданої органом ліцензування, яким є місцевий орган виконавчої влади, або спеціально уповноважений виконавчий орган рад народних депутатів, здійснюється на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Для кожної філії, відокремленого підрозділу орган ліцензування видає ліцензіату копію ліцензії, котра є підставою на провадження певного виду господарської діяльності, за видачу копії справляється плата у розмірі 1н.м., плата зараховується до державного бюджету.

За видачу ліцензії справляється плата у розмірі визначеному Кабінетом МіністрівУкраїни, 10% плати зараховується до спеціального фонду держбюджету і використовується на відшкодування витрат, повязаних з веденням Єдиного ліцензійного реєстру та виготовленням бланків ліцензій.

Підставами для переоформлення ліцензії є:

1). Зміна найменування юридичної особи;

2). Зміна прізвища, ім’я, по батькові фізичної особи;

3). Зміна місцезнаходження юридичної особи, зміна місця проживання фізичної особи;

4). Зміна виду господарської діяльності.

Орган ліцензування протягом 3-х робочих днів з дати надходження заяви зобов’язаний видати переоформлену ліцензію.

За переоформлення ліцензії справляється плата в розмірі 5н.м., плата зараховується до державного бюджету України.

Втрата або пошкодження ліцензії є підставою для видачі її дубліката, за дублікат справляється плата у розмірі 5н.м.

Підстави для анулювання ліцензії:

- заява ліцензіата про анулювання ліцензії;

- Акт про повторне порушення ліцензіатом ліцензійних умов;

- Рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності;

- копія свідоцтва про смертьфізичної особи;

- Акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих для одержання ліцензії;

- Акт про встановлення факту передачі ліцензії інший особі для проведення господарської діяльності;

- Акт про невиконання розпорядження по усуненнюпорушень ліцензійних умов;

- неможливість ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, встановленних для певного виду господарської діяльності.

Рішення про анулювання ліцензії приймається протягом 10 робочих днів з дати встановлення підстав для анулювання.

Рішення про анулювання ліцензії набирає чинності через 10 днів з дня його прийняття.

Рішення про анулювання ліцензії може бути оскаржено у судовому порядку.

Відповідальність суб’єктів господарювання:

Ст.164 КпАП

Ст. 202 КК

 

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  6. Автоматизація метрологічної діяльності
  7. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  8. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  9. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  10. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  11. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  12. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.




Переглядів: 1200

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця | Вид підприємства – це класифікація підприємств залежно від форми власності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.