МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ОСНОВИ ПРАВОЗНАВСТВАЛЕКЦІЇ З КУРСУ Розглянуто та затверджено Підготовлені Протокол № _______________ Голова комісії _____________Л.В. Вачкова РОЗДІЛ І Основи конституційного права України. Основи теорії держави і права. Лекція 1 Тема лекції:Сутність конституційних прав, свобод та обов’язків людини та громадянина.
Мета лекції:Знати основи конституційного ладу України, показати етапи формування правової
Кількість годин:2 год. Література: 1. Конвенція про права дитини. – К., 2006. 2. Конституція України. Відомості Верховної Ради України. - 1996. - №30. - с. 141. 3. Закон України „Про свободу совісті та релігійні організації" від 23.04.1991 року. 4. Положення Хіміко-технологічного коледжу імені Івана Кожедуба 5. Основи правознавства, навчальний посібник у двох частинах / За заг. ред. І.Горевого, 6. Основи правознавства: Навч. посібник / За ред. В.В.Комарова. - X.: Нац. Юридична
План лекції:
1. Конституція України – основний Закон держави. Термін „конституція походить від латинського „constitution”, що означає „встановлення”, „устрій”. Конституція - найважливіший нормативно-правовий акт держави, її Основний Закон. Основне призначення Конституцій: - виражає волю народу; - закріплює основи економічного, політичного та соціального ладу країни; - закріплює правовий статус громадян, форму правління і державного устрою; - закріплює порядок, принципи формування компетентних органів законодавчої, виконавчої і судової влади; - встановлює державну символіку; - є основою наукових розробок у сфері права; - Конституція закріплює права і свободи людини і громадянина. Чим їх більше, тим більше свободи має людина. Вільний громадянин може принести суспільству більше користі, ніж безправний. Основні завдання Конституції:
Конституцію класифікують:
28 червня 1996 року о 9 годині ЗО хвилин був прийнятий і набув чинності Основний Закон України. 2. Конституційні права та свободи громадянина Конституція України містить положення про те, що права і свободи людини, та їх гарантія визначають сенс і спрямування діяльності держави. Затвердження і забезпечення прав та свобод людини є головним обов'язком держави. Основні конституційні права і свободи людини і громадянина.
3. Конституційні обов’язки людини та громадянина Статтями 65 - 68 Конституції України до основних обов'язків людини громадянина віднесені: - Захист Вітчизни, незалежності і територіальної цілісності України. - Шанування державних символів України. - Не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завданні збитки. - Сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених державою. - Неухильно додержуватись Конституції України та Законів України. - Не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Міжнародні стандарти в галузі прав людини У міжнародній сучасній практиці права людини визнаються пріоритетними порівняно з правами громадянина. Справа в тому, що права людини поширюються на всіх людей, які проживають у тій чи іншій країні, а громадянина лише на тих осіб, які є громадянами певної держави. Міжнародне співтовариство приділяє значну увагу розвитку та забезпеченню прав людини. Особливо цей процес активізувався після Другої світової війни, коли було створено Організацію Об'єднаних Націй, інші міжнародні демократичні інститути. Демократизація процесу, пов'язана з проголошенням і захистом прав людини, значною мірою сприяла прийняттю цілого ряду міжнародних документів щодо закріплення, правової регламентації та розроблення механізму міжнародного захисту прав людини у державах, які підписали відповідні міжнародні документи. Слід назвати найважливіші загальні документи, з якими узгоджуються положення Конституції України: ð Загальна декларація прав людини (1948 р.); ð Європейська конвенція про захист прав і фундаментальних свобод людини з Протоколами (1950р.); ð Міжнародний договір про економічні, соціальні та культурні права (1966 р.); ð Міжнародний договір про громадянські та політичні права (1966 р.); ð Європейський соціальний статут (1961 р.); ð Підсумковий акт Наради з питань безпеки та співробітництва в Європі (1975 р.); ð Підсумковий документ Віденської зустрічі представників держав-учасниць з питань безпеки та співробітництва в Європі; ð Конвенція про права дитини (1989 р.); ð Документ Копенгагенської наради-конференції з людського виміру ОБСЄ (1990 р.) та ін.
Право громадян на об'єднання у політичні партії та громадянські організації Право громадян на об'єднання є невід'ємним правом людини, закріпленим Загальною декларацією прав людини 1948 року і гарантованим Конституцією України (ст. 25) і законами України. Закон України "Про об'єднання громадян" 1992 року визначає, що об'єднанням громадян є добровільне громадянське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднаннями громадян визначають політичні партії або громадські об'єднання. Політична партія - це об'єднання громадян – прихильників певної загально-національної програми суспільного розвитку, що мають на меті участь у виробленні державної політики, формуванні органів влади, місцевого самоврядування і представництво у їхньому складі. Громадська організація - це об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, спортивних та інших інтересів. Види політичних партій: - соціально-демократичні; - народно-демократичні; - національно-демократичні; - націоналістичні; - соціалістичні; - комуністичні; - ліберально-демократичні; - релігійно-демократичні. Законом забороняється створення і діяльність об'єднань громадян, якщо метою об'єднання громадян є: - зміна шляхом насильства конституційного ладу; - порушення суверенітету і територіальної цілісності держави; - підрив безпеки держави; - пропаганда війни, насильства чи жорстокості; - розпалювання міжетнічної, расової чи релігійної ворожнечі; - обмеження загально визначених прав і свобод людини, посягання на здоров'я - створення незаконних воєнізованих формувань. Право громадян на свободу світогляду та віросповідання.
Це право громадян закріплено ст. 35 Конституції України і Законами — України "Про свободу совісті та релігійні організації" (1991 рік). Цей закон визначає: 1. Свободу мати, приймати і змінювати релігію, сповідувати будь-яку релігію або не 2. Відкрито виражати і вільно поширювати свої релігійні або атеїстичні переконання. 3. Релігійними організаціями в Україні є релігійні громади, управління, центри, і монастирі, 4. Право релігійних організацій мати у власності будівлі, предмети культу, транспорт, 5. На громадян, які працюють у релігійних організаціях, поширюється законодавство про Релігійні організації діють на підставі своїх статутів (положень), які не повинні суперечити чинному законодавству. З моменту реєстрації статуту (положення) релігійної організації вона визнається юридичною особою. Церква (релігійні організації) в Україні відокремлені від держави. Школа в Україні відокремлена від церкви. Усі релігії є рівними перед законом. Держава не втручається у здійснення, у межах закону, діяльності релігійних організацій.
Безпосередня та представницька демократія. Демократія - політична організація влади народу, при якій забезпечується: рівна участь всіх і кожного в управлінні державними і суспільними справами; виборність основних органів держави і законність у функціонуванні всіх суб'єктів політичної системи суспільства, права і свободи людини і меншості відповідно до міжнародних стандартів. Участь народу в управлінні державними й суспільними справами (народовладдя), здійснюється в двох формах - прямої і непрямої демократії.
Поняття і види референдуму в Україні Референдум (лат. - те, що повинно бути повідомлено) - спосіб рішення шляхом голосування кардинальних проблем загальнонаціонального (прийняття конституції) і місцевого значення, інших важливих законів чи внесення в них змін, а також інших рішень по найважливіших питаннях. Референдум є одним з важливих інститутів безпосередньої демократії, проводиться з метою забезпечення народовладдя - особистої участі громадян у керівництві державою і місцевими справами. Референдум - це засіб прийняття народом України законів та інших загальнообов'язкових рішень. Організація і проведення референдумів здійснюється на демократичних засадах відповідно до Конституцій України і Закону "Про Всеукраїнський та місцевий референдум" (3 липня 1991 року). Всеукраїнський референдум - це спосіб прийняття громадянами України шляхом голосування законів України, інших рішень загальнодержавного значення, він призначається Верховною Радою України або Президентом України. Проголошується за народною ініціативою на вимогу не менш як 3 мільйонів громадян України, які мають право голосу. Місцевий референдум - спосіб прийняття громадянами України, які постійно проживають на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, рішень з найважливіших питань місцевого значення. Його призначають органи місцевого самоврядування за вимогою не менше половини депутатів від загального складу, або якщо цього вимагає 1/10 частина громадян України, які постійно проживають на відповідній території і мають право голосу. Статтею 70 Конституції України право голосу на референдумі визнається за громадянами, які досягли на день його проведення 18 років.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|