Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Органи самоорганізації населення

Слід також сказати і про органи самоорганізації населення, пра­вовий статус, порядок організації та діяльності яких закріплено у Законі України «Про органи самоорганізації населення» від 11 липня2001 р. Згідно з даним Законом органи самоорганізації населення — представницькі органи, що створюються жителями, які на за­конних підставах проживають на території села, селища, міста або їх частин, для вирішення завдань, передбачених цим Законом. Згідно зі ст. З Закону орган самоорганізації населення є однією з форм участі членів територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах у вирішенні окремих питань забезпечення безпеки на місце­вому рівні. До основних завдань органів самоорганізації населення належать:

1) створення умов для безпосередньої участі жителів у вирішенні питань забезпечення безпеки на місцевому рівні в межах Консти­туції і законів України;

2) задоволення потреби у безпеці жителів через сприяння у на­данні їм відповідних послуг;

3) участь у реалізації програм щодо забезпечення безпеки навідповідній території.

Цікавим аспектом є дві форми повноважень органу самооргані­зації населення: власні повноваження та делеговані органу само­організації населення повноваження.

Що стосується власних повноважень, то згідно зі ст. 14 даного Закону до них у контексті забезпечення національної безпеки мож­на віднести:

• представляти разом з депутатами інтереси жителів будинку, вулиці, мікрорайону, села, селища, міста, що стосуються забезпе­чення безпеки, у відповідній місцевій раді та її органах, місцевих органах виконавчої влади;

• сприяти додержанню Конституції та законів України, реаліза­ції актів Президента України та органів виконавчої влади, рішень місцевих рад та їх виконавчих органів, розпоряджень сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті (у разі її ство­рення) ради, рішень, прийнятих місцевими референдумами, що стосуються забезпечення безпеки;

• вносити у встановленому законом порядку пропозиції до про­ектів місцевих програм щодо забезпечення безпеки відповідних адміністративно-територіальних одиниць та проектів місцевих бюд­жетів, у яких передбачається цільове виділення коштів на дану діяльність;

організовувати на добровільних засадах участь населення у здійсненні заходів щодо охорони навколишнього природного сере­довища, проведення робіт з посилення охорони житлових будинків, озеленення та утримання в належному стані садиб, дворів, вулиць, площ, парків, кладовищ, братських могил, обладнанні дитячих і спортивних майданчиків, кімнат дитячої творчості, клубів за інте­ресами тощо; з цією метою можуть створюватися тимчасові або постійні бригади, використовуватися інші форми залучення насе­лення;

• організовувати на добровільних засадах участь населення у здійсненні заходів щодо охорони пам'яток історії та культури, ліквідації наслідків стихійного лиха, будівництві та ремонті шляхів, тротуарів, комунальних мереж, об'єктів загального користування із дотриманням встановленого законодавством порядку проведення таких робіт;

• надавати допомогу навчальним закладам, закладам та органі­заціям культури, фізичної культури і спорту у проведенні культур­но-освітньої, спортивно-оздоровчої та виховної роботи щодо забез­печення безпеки серед населення, розвитку художньої творчості, фізичної культури і спорту; сприяти збереженню культурної спад­щини, традицій народної культури, охороні пам'яток історії та культури, впровадженню в побут нових технологій забезпечення особистої безпеки;

• надавати необхідну допомогу органам пожежного нагляду в здійсненні протипожежних заходів, організовувати вивчення насе­ленням правил пожежної безпеки, брати участь у здійсненні гро­мадського контролю за додержанням вимог пожежної безпеки;

• сприяти відповідно до законодавства державним і недержав­ним інституціям у забезпеченні національної безпеки;

• вести облік громадян за віком, місцем роботи чи навчання, які мешкають у межах території діяльності органу самоорганізації на­селення і володіють знаннями та навичками щодо забезпечення безпеки у будь-якій сфері життєдіяльності;

• інформувати громадян про діяльність органу самоорганізації населення щодо забезпечення безпеки громадян та їх майна на відповідній території, організовувати обговорення проектів його рішень з питань забезпечення безпеки.

Іншу групу становлять делеговані повноваження — повнова­ження сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її ство­рення) ради, якими вона додатково наділяє орган самоорганізації населення.

Сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада може додатково наділяти частиною своїх повноважень щодо забезпечення безпеки орган самоорганізації населення з одночас­ною передачею йому додаткових коштів, а також матеріально- технічних та інших ресурсів, необхідних для здійснення цих пов­новажень, здійснює контроль за їх виконанням. У той же час вона ие може делегувати органу самоорганізації населення повно­важення, віднесені законами України до виключної компетенції місцевої ради.

Позитивним моментом є те, що орган самоорганізації населення самостійно використовує фінансові ресурси, отримані з місцевого бюджету, на цілі та в межах, визначених відповідною радою. Це означає можливість більш повної участі даного органу в процесі забезпечення безпеки.

Таким чином, з аналізу безпосередніх повноважень органу само­організації населення вбачається можливість його активної участі у процесі забезпечення безпеки на конкретній території. Більше того, диференціація повноважень на власні і делеговані дає усі підста­ви стверджувати про закладення міцного фундаменту щодо взаємо­дії з питань забезпечення безпеки органу самоорганізації населен­ня і органів місцевого самоврядування в обличчі сільської, селищ­ної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради. Ураховую­чи сказане вище, а також беручи до уваги наш висновок про на­явність у загальній структурі суб'єктів недержавної підсистеми забезпечення національної безпеки органів місцевого самовряду­вання можна стверджувати, що органи самоорганізації населення є органічною складовою недержавної системи забезпечення націо­нальної безпеки.


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  3. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  4. Адміністративний поділ, площа і населення українських земель у складі Речі Посполитої в першій воловині ХVІІ ст.
  5. Аналіз диференціації населення за доходами
  6. Антропологічні особливості давнього населення території України
  7. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  8. Безробіття і зайнятість населення: причини, види та наслідки
  9. Блок 5. Доходи та рівень життя населення.
  10. В/. Кабінет Міністрів та інші органи виконавчої влади.
  11. Вартість робочої сили і доходи населення
  12. Вартість робочої сили. Рівень життя й доходи населення




Переглядів: 1216

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Громадяни України, український народ | Професійні спілки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.