Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Професійні спілки

Об'єднання громадян

Участь громадських об'єднань у забезпеченні національної без­пеки безпосередньо визначена у Законі України «Про об'єднання громадян». Згідно з даним Законом об'єднанням громадян є добро­вільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів безпеки для спільної реалізації громадянами своїх законних прав і свобод.

Відповідно до ст. 20 даного Закону для здійснення цілей і зав­дань, визначених у статутних документах, зареєстровані об'єднан­ня громадян користуються правом:

• виступати учасником цивільно-правових відносин, набувати майнові і немайнові права;

• представляти і захищати свої законні інтереси та законні інтереси своїх членів (учасників) у державних та громадських органах;

• брати участь у політичній діяльності, проводити масові заходи (збори, мітинги, демонстрації тощо);

■ ідейно, організаційно та матеріально підтримувати інші об'єднання громадян, що здійснюють свою діяльність у сфері забезпечення безпеки, надавати допомогу в їх створенні;

• створювати установи та організації по забезпеченню безпеки;

• одержувати від органів державної влади і управління та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для забезпечен­ня безпеки об'єкта;

• вносити пропозиції до органів влади і управління що стосу­ються покращання стану забезпечення безпеки;

• розповсюджувати інформацію і пропагувати свої ідеї та цілі, що стосуються забезпечення безпеки;

• засновувати засоби масової інформації з метою інформаційно­го забезпечення управління системою безпеки.

Громадські організації мають право засновувати підприємства по наданню послуг в сфері забезпечення безпеки. Об'єднання гро­мадян користуються іншими правами, передбаченими законами України.

Отже, об'єднання громадян, не будучи прибутковою організа­цією, можуть виконувати значне навантаження щодо організації функціонування недержавної системи забезпечення національної безпеки, їхній потенціал є вагомим внеском у загальний коефіцієнт її потужності, дієздатності та ефективності, тому вони є органіч­ною її частиною.

Однією з форм об'єднання громадян є профспілки.Особливості правового регулювання, засади створення, права та гарантії діяль­ності професійних спілок визначаються Законом України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».

Професійні спілки створюються з метою здійснення представ­ництва та захисту трудових, соціально-економічних прав та інте­ресів членів профспілки. У більш широкому розумінні профспілка — добровільна неприбуткова громадська організація, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами щодо забезпечення без­пеки.

Відповідно до ст. 8 даного Закону з метою виконання своїх ста­тутних завдань профспілки, їх організації (якщо це передбачено статутом) мають право на добровільних засадах створювати об'єднан­ня (ради, федерації, конфедерації тощо) за галузевою, територіаль­ною або іншою ознакою, а також входити до складу об'єднань та вільно виходити з них.

Згідно зі ст. 13 Закону держава забезпечує реалізацію права гро­мадян на об'єднання у професійні спілки та додержання прав та інтересів профспілок. Держава визнає профспілки повноважними представниками працівників і захисниками їх трудових, соціаль­но-економічних прав та інтересів, співпрацює з профспілками в їх реалізації, сприяє профспілкам у встановленні ділових партнерсь­ких взаємовідносин з роботодавцями та їх об'єднаннями.

Держава сприяє навчанню профспілкових кадрів, спільно з проф­спілками забезпечує підвищення рівня їх знань щодо правового, економічного та соціального захисту працівників.

У своїй діяльності профспілки є незалежними від органів дер­жавної влади, органів місцевого самоуправління та інших громадсь­ких об'єднань, непідконтрольні та непідзвітні їм. Вони:

- здійснюють представництво і захист трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів профспілок в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, у відносинах з роботодавцями, а також з іншими об'єднаннями громадян;

- здійснюють представництво та захист інтересів працівників не­залежно від їх членства у профспілках;

- ведуть колективні перего­вори, здійснюють укладання колективних договорів, генеральної, галузевих, регіональних, міжгалузевих угод від імені працівників у порядку, встановленому законодавством;

- захищають право громадян на працю, беруть участь у розроб­ленні та здійсненні державної політики у галузі трудових відносин, оплати праці, охорони праці, соціального захисту;

- беруть участь у розробленні державної політики зайнятості на­селення, державних та територіальних програм зайнятості;

- беруть участь у визначенні головних критеріїв життєвого рівня, прожиткового мінімуму, а також мінімальних розмірів заробітної плати, пенсій, соціальних виплат, політики ціноутворення, розроб­ці соціальних програм, спрямованих на створення умов, які забез­печують гідне життя і вільний розвиток людини та соціальний за­хист у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом;

- беруть участь в управлінні державним соціальним страхуван­ням як представники застрахованих осіб;

- представляють права та інтереси працівників у відносинах з ро­ботодавцем в управлінні підприємствами, установами, організація­ми, а також у ході приватизації об'єктів державної та комунальної власності, беруть участь у роботі комісій з приватизації, представ­ляють інтереси працівників підприємства-боржника в комітеті кре­диторів у ході процедури банкрутства; мають право на організацію та проведення страйків, зборів, мітингів, походів і демонстрацій на захист трудових і соціально-економічних прав та інтересів працівників відповідно до закону;

- мають право одержувати безоплатно інформацію від роботодавців або їх об'єднань, органів державної влади та органів місцевого са­моврядування з питань, що стосуються трудових і соціально-еконо­мічних прав та законних інтересів своїх членів, а також інформа­цію про результати господарської діяльності підприємств, установ або організацій;

- для вирішення актуальних проблем профспілкового руху, підго­товки, перепідготовки та підвищення кваліфікації профспілкових кадрів, з метою захисту прав та інтересів членів профспілок проф­спілки та їх об'єднання мають право за рахунок власних коштів створювати навчальні, культурно-освітні заклади, дослідні, соціаль­но-аналітичні установи, а також правові, статистичні, соціологічні навчальні центри та центри незалежних експертиз;

- здійснюють громадський контроль за реалізацією прав членів профспілки у сфері охорони здоров'я, медико-соціальної допомоги.

Профспілки, їх об'єднання беруть участь у діяльності експерт­них, консультативних і наглядових рад при органах і закладах охорони здоров'я, а також можуть брати участь у розвитку масової фізичної культури, спорту, туризму, створенні та підтримці спортив­них товариств і туристичних організацій; беруть участь в охороні довкілля, захисті населення від негативного екологічного впливу, сприяють діяльності громадських природоохоронних організацій, можуть проводити громадські екологічні експертизи, здійснювати іншу не заборонену законом діяльність у цій сфері (ст. 30).


Читайте також:

  1. Інтелект, моральність та творчість у професійній діяльності
  2. Колективний суб'єкт трудової діяльності. Професійні конфлікти
  3. Кредитні спілки
  4. Кредитні спілки як установи парабанківської системи
  5. ЛЕКЦІЯ № 20. Психологічні проблеми особистості у професійній діяльності
  6. Методи навчання та контролю знань, умінь та навичок у професійній школі.
  7. Моделі прийняття рішень, проблемні ситуації та професійні межі в соціальній роботі
  8. Основні умови для початку проведення розслідування. Гострі професійні захворювання і гострі професійні отруєння. Повідомлення про нещасний випадок.
  9. Поняття про психічне та фізичне здоров’я в професійній діяльності.
  10. Правосуддя в Україні здійснюють професійні судді, а у визначених законом випадках - народні засідателі таприсяжні.
  11. Принципи використання високоефективного психологічного впливу у професійній діяльності
  12. Професійні вимоги до персоналу




Переглядів: 767

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Органи самоорганізації населення | Органи спеціальної компетенції в механізмі забезпечення національної безпеки України.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.