Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Соціологічного дослідження

Графічне відображення результатів

 

Для наочного відображення отриманих у ході соціологічного дослідження емпіричних даних застосовують різного виду графіки, діаграми, графи і т.д. Найбільш розповсюдженими в соціологічному дослідженні є:

· полігон розподілу даних;

· гістограма.

Полігон розподілу застосовується переважно для зображення дискретних (окремих) даних. Він являє собою багатокутник, що будується на прямокутній координатній сітці.

Приклад. Побудувати полігон розподілу 889 робітників за кількістю громадських організацій і об’єднань трудящих, членами яких вони є.

Кількість громадських організацій (варіанта х)                          
   

Вибираємо масштаби:

· для варіанти: 10 мм = одна громадська організація;

· для частот: 10 мм = 50 робітників.

На осі Ох відкладаємо 12 відрізків по 10 мм.

На осі Оу відкладаємо 6 відрізків по 10 мм, що відповідає 300 робітникам. У даній сукупності найбільша чисельність групи –
298 осіб.

Наносимо точки з координатами:

х = 0, р = 10; х = 1, р = 39; ... х = 12, р = 0.

Отримані точки з’єднуємо з точкою на осі 0х, що лежить на
10 мм вліво варіанти х (0 організацій). Крайня права точка лежить на осі 0х, тому що для варіанти х (12 організацій) частота дорівнює 0.

 

(у)р

350                            
                           
                           
200                            
150                            
100                            
50                            
                           
  х

 

Гістограма розподілу даних застосовується для графічного зображення інтервальних рядів розподілу даних. Вона являє собою багатокутник, побудований за допомогою суміжних прямокутників на осі координат. У разі безупинних, рівних інтервалів із шириною інтервалу k, гістограма будується в такий спосіб.

Приклад. Побудувати гістограму ряду розподілу групи робітників за віком.

 

Вік робітника (варіанта х) 18-24 24-30 30-36 36-42 42-48 48-54 54-60
Кількість робітників (частота р)

 

Обираємо масштаби для вісей координат:

· для варіанти – 2 мм = 1 рік;

· для частот – 10 мм = 50 робітників.

 

(у)р                
250                
200                
150                
100                
50                
0 18-24 24-30 30-36 36-42 42-48 48-54 54-60 х

 

На осі 0х відкладаємо сім відрізків по 12 мм (кожен відрізок відповідає інтервалу в 6 років по 2 мм).

На осі 0у відкладаємо для відліку частот р п’ять відрізків по 10 мм (відповідає 250 робітникам. У даній сукупності найбільша чисельність групи – 246 робітників).

Будуємо 7 суміжних прямокутників, основи яких рівні 12 мм, а висоти відповідають частотам інтервалів у масштабі на осі 0у.

На даному прикладі можна побудувати гістограму з інтервалом у 3 роки за віком:

Вік робітника (варіанта х) 18-21 21-24 24-27 27-30 30-33 33-36 36-39 39-42 42-45 45-48 48-51 51-54 54-57 57-60
Кількість робітників (частота р)

 

Обираємо масштаб:

· на осі 0х масштаб зберігаємо – 2 мм = 1 рік;

· на осі 0у обираємо масштаб 10 мм = 25 робітників.

Площа прямокутника, побудована на першому інтервалі (6 років), що відповідає чисельності робітників 196 чоловік, дорівнює:

12 мм ´ 39,2 м = 470,4 мм і т.д.

Площі двох прямокутників, побудованих на двох інтервалах (3 роки), також рівні:

(6 мм · 27,2) + (6 мм · 51,2) = 470,4 мм і т.д.

Площі обох гістограм, таким чином, рівні між собою (2109,6 мм2).

Для більшої наочності можна накласти одну гістограму на іншу і тоді заштриховані області покажуть, що площі двох гістограм рівні.

Якщо є ряди розподілу даних з нерівними інтервалами (припустимо, необхідно з’ясувати розподіл молодих робітників у віці до 30 років), то гістограма будується таким чином, що для частот менших інтервалів вибирається більший масштаб.

Розподіл групи робітників.

 

Вік робітника років (варіанта х) 18-24 21-24 24-27 27-30 30-36 36-42 42-48 48-54 54-60
Кількість робітників (частота р)

 

Результати соціологічних досліджень також можуть відображатися графічно як діаграми (лінійні, атрибутивні), графи (структурні графіки) тощо.

Таким чином, використовуючи графічне відображення даних, соціолог отримує можливість з’ясувати склад досліджуваних сукупностей, їх структуру і структурні зрушення; зміни показань у часі та просторі, що полегшує порівняння між собою різних статистичних величин і дозволяє створити банк даних соціологічних досліджень.


Читайте також:

  1. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  2. Актуальність дослідження
  3. Алгоритм дослідження кон’юктури
  4. Аналіз документів як метод соціологічного дослідження.
  5. Аналіз інформації та постановка задачі дослідження
  6. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  7. Аналітичний метод дослідження
  8. Анкета — основний інструмент дослідження
  9. Біохімічне дослідження жовчі.
  10. Вибір методів дослідження
  11. Вибір методу (методики) проведення дослідження
  12. Вибір методу дослідження




Переглядів: 534

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Чи лідер Ви? Щоб дізнатися про це, спробуйте відповісти на наші питання («так», «ні» чи «не знаю»), не роздумуючи. | Опис інформації та обчислення узагальнюючих параметрів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.