МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Фізіологічні основи характеру.Загальне поняття про характер. Характер Темперамент і особистість. Темперамент є природною основою вияву психологічних якостей особистості. Однак при будь-якому темпераменті можна сформувати у людини якості, які невластиві даному темпераменту. Психологічні дослідження і педагогічна практика показують, що темперамент дещо змінюється під впливом умов життя і виховання. Темперамент може змінюватися і в результаті самовиховання. Навіть доросла людина може змінити в певну сторону свій темперамент. Цікаво зазначити, що деякі люди, пізнавши особливості свого темпераменту, навмисно самі виробляють певні методи, щоб оволодіти ім. Так поступав, наприклад, А. М. Горький, який стримував бурхливі вияви свого темпераменту. Для цього він свідомо перемикався на різні побічні дії з предметами. З людьми, які висловлювали протилежні йому погляди, А. М. Горький старався бути безпристрасним і спокійним. У буквальному перекладі з грецького характер означає карбування, відбиток. У психології під характером розуміють сукупність індивідуально-своєрідних психічних властивостей, які виявляються у особистості в типових умовах і виражаються у властивих їй способах діяльності в подібних умовах. Характер - це індивідуальне поєднання істотних властивостей особистості, що виражають відношення людини до дійсності і що виявляються в його поведінці, в його вчинках. Характер взаємопов'язаний з іншими сторонами особистості, зокрема з темпераментом і здібностями. Так, наполегливість у холерика виражається у кипучій діяльності, у флегматика - в зосередженому обдумуванні. Холерик трудиться енергійно, пристрасно, флегматик - методично, не поспішаючи. З іншого боку, і сам темперамент перебудовується під впливом характеру: людина з сильним характером може подавити деякі негативні сторони свого темпераменту, контролювати його вияви. З характером нерозривно пов'язані і здібності. Розквіт здібностей пов'язаний з умінням настирливо долати труднощі, не падати духом під впливом невдач, працювати організовано, проявляти ініціативу. Зв'язок характеру і здібностей виражається і в тому, що формування таких рис вдачі, як працьовитість, ініціативність, рішучість, організованість, наполегливість, відбувається в тій же діяльності дитини, в якій формуються і його здібності. Наприклад, в процесі праці як одній з основних видів діяльності розвивається, з одного боку, здібність до праці, а з іншою - працьовитість як риса вдачі. Фізіологічною основою характеру є сплав між типом вищої нервової діяльності і складних стійких систем тимчасових зв'язків, вироблених внаслідок індивідуального життєвого досвіду. У цьому сплаві системи тимчасових зв'язків грають більш важливу роль. Але треба пам’ятати, що по-перше, системи зв'язків формуються по-різному у представників різних типів нервової системи і, по-друге, ці системи зв'язків виявляються своєрідно в залежності від типів. Наприклад, рішучість характеру можна виховати і у представника сильного, збудливого типу нервової системи, і у представника слабого типу. Але виховуватися вона буде по-різному і виявлятися буде по-різному в залежності від типу. Читайте також:
|
||||||||
|