У відповідності до методу системного підходу при формуванні системи розподілу застосовується така послідовність дій:
1) Вивчення кон'юнктури ринку та визначення стратегічних цілей системи розподілу.
2) Розрахунок прогнозованої величини матеріального потоку, що проходить через систему розподілу.
3) Співставлення прогнозу необхідної величини запасів у системі в цілому та на окремих ділянках матеріалопровідного ланцюга.
4)Вивчення транспортної мережі регіону обслуговування, складання схеми матеріальних потоків у межах системи розподілу.
5)Розробка різних варіантів побудови систем розподілу.
6)Оцінка логістичних витрат за кожним варіантом.
7)Вибір для реалізації одного з розроблених варіантів.
Для того, щоб з множини варіантів обрати один, необхідно встановити критерій вибору, а після оцінити кожний з варіантів за цим критерієм. Таким критерієм, як правило, є критерій мінімуму приведених витрат..
Величину приведених витрат визначають за формулою:
де Вп - приведені витрати за варіантом;
Е - річні експлуатаційні витрати;
Т- річні транспортні витрати;
К - повні капітальні вкладення в будівництво розподільчих центрів, приведені за фактором часу (за нормою дисконту);
С - строк окупності варіанту.
Для реалізації приймається той варіант системи розподілу, який забезпечує мінімальне значення приведених (річних) витрат.
Структуру дистрибутивних каналів і мереж, взаємини між ЛЛС у них, а також рішення логістичного менеджменту в дистрибуції багато в чому визначають дві базисні концепції фірми-виробника ГП: спеціалізація і асортимент.
Спеціалізацію вважають свого роду надбудовою продуктових асортиментів. Логіка спеціалізації базується на економії в масштабі й охваті. Коли фірма спеціалізується на здійсненні певної функції в дистрибуції (наприклад, на вантажопереробці), вона розвиває масштаб й охват специфічних активностей для досягнення операційної економії.