МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Гігієнічні основи режиму дня школяраНайважливішою умовою, яка забезпечує працездатність учнів, їх успішне навчання і дисципліну, є правильне нормування робочого дня, тижня, навчальної чверті і року. Суть і основа гігієнічного режиму або розпорядку дня школяра полягають у правильному чергуванні, розподілі і дозуванні різних видів занять, навчального навантаження в школі і дома, перерв у навчанні, перерв між уроками в школі, приймання їжі, перебування на повітрі, культурних розваг, відпочинку і сну. При правильному режимі дня педагогічні вимоги повинні поєднуватися з вимогами гігієни ростучого організму, навколишнього середовища. Правильно побудований режим дня сприяє збереженню відносно високої працездатності організму протягом тривалого часу, створює бадьорий настрій і інтерес до розваг, ігор та творчої праці, сприяє нормальному фізичному розвитку та зміцненню здоров'я. Нераціонально організований режим дня, особливо гігієнічно неповноцінний сон, негативно впливає на діяльність багатьох органів дитини, особливо на процеси відновлення в клітинах кори головного мозку, що відбивається на працездатності і успішності школярів. Правильно організований режим дня передбачає раціональний, відповідно до вікових особливостей, розподіл навчальної і позакласної роботи і відпочинку учнів. Складений на 24 год. він передбачає такі основні положення: 1) певну тривалість різних видів діяльності при їх раціональному чергуванні та регулярності; 2) достатній відпочинок з максимальним перебуванням на свіжому повітрі; 3) регулярне повноцінне харчування; 4) гігієнічно повноцінний сон. Регулярність та чергування окремих видів діяльності забезпечують вироблення певного ритму в роботі організму. При цьому утворюються ланцюгові умовні рефлекси, внаслідок чого кожна попередня діяльність організму стає умовним подразником (сигналом) наступної. Цьому сприяє також рефлекс, що виробляється на час. Шкільний режим повинен тісно пов'язуватись з добовим режимом школяра. Порушення гігієнічно обґрунтованого режиму дня в сім'ї негативно відбивається і на шкільному режимі учня. Тому вчителі повинні добре знати режим дня учнів у сім'ї і відповідно впливати на правильну його побудову. В свою чергу треба ознайомити батьків з режимом дня в школі. Режим дня школяра в сім'ї починається з моменту вставання з ліжка вранці і закінчується сном. Повернувшись із школи додому, учень миє руки, обідає. Після обіду— відпочиває. Найкращим післяобіднім відпочинком для школяра є прогулянка на свіжому повітрі. Відпочивши, учень виконує домашні завдання. Потім полуднує (стакан молока, чай з булкою тощо), після чого вільний час проводить за власним вибором (допомога батькам по господарству, ігри на свіжому повітрі, читання художньої літератури та ін.). Батьки повинні створити дома сприятливі умови для навчальної роботи дітей, організувавши куточок школяра (окремий стіл, поличку для книг) або відвівши окреме місце для занять. Перед готуванням уроків кімнату слід добре провітрити, а в теплу пору року готувати уроки при відкритому вікні. Робоче місце школяра повинно достатньо освітлюватись як природним, так і штучним світлом. Бажано, щоб вікно було зліва від робочого стола учня. Настільну лампу також треба ставити з лівого боку, щоб світло падало безпосередньо на книжку або зошит. Під час готування домашніх завдань в кімнаті повинна бути спокійна обстановка, тиша, що необхідно для охорони нервової системи і успішних занять.
Приблизний режим дня школярів сесредніх класів, які навчаються в першу зміну
Школа і батьки повинні дбати і про дозвілля учнів, створюючи їм можливість для занять рухливими і спортивними іграми на свіжому повітрі. При житловому будинку або групі будинків слід організувати дитячий майданчик, обсаджений деревами чи кущами, взимку — каток, снігову гірку та ін. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|