Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні фази технології.

Технологія розвитку критичного мислення містить три стадії чи фази: виклик (актуалізація), осмислення (реалізація) та рефлексія.

На першій стадії відбувається пошук суперечливої (неоднозначно сприйнятої) або неповної, що потребує уточнення, інформації. Завдання цього етапу уроку – викликати зацікавлення в учнів, прагнення до пізнавальних дій. Учні мають згадати, що їм вже відомо з проблеми, яка розглядається, скласти список джерел, у яких міститься відома для них інформація, систематизувати її, а також визначити питання, на які вони хочуть отримати відповіді.

На стадії «виклик» школярам можна запропонувати розповідь із навмисно допущеними помилками (прийом «Лови помилку»), вправи «Питання – відповідь», «Вірю – не вірю». Приклади таких вправ поміщені у завданнях до теми. Доцільно скористатися методикою «Допомога», яка передбачає читання тексту із такими помітками на полях:

«+» – я це знаю;

«–» – я цього не знаю;

«?» – хотів би знати більше.

Згодом учні обговорюють прочитаний текст, відповідаючи на запитання:

– Які Ваші знання знайшли підтвердження в тексті?

– Які нові знання Ви отримали?

– Про що Ви б хотіли більше дізнатися?

На другому етапі відбувається поступове просування до нового знання різними шляхами: слухання лекцій, читання текстів, перегляд відеофрагментів, проведення самостійних досліджень, а також актуалізація власного набутого досвіду. Завдання вчителя – зберегти інтерес учнів до теми при роботі з новою інформацією, намагаючись якомога менше вмішуватись у роботу школярів. Вони можуть працювати як індивідуально, так і в групах.

На стадії рефлексії учні співставляють нову інформацію із вже відомою раніше, висловлюють власну думку, формують свої переконання. Учитель має повернути школярів до початкових записів, порадити внести зміни. Учнів доцільно залучити до організації «круглих» столів, різних дискусій. Тут можна використати методи інтерактивних технологій «займи позицію», «акваріум» тощо.

 

Стадія Завдання даної фази   Діяльність учнів   Можливі прийоми та методи  
В Виклик знань, які уже існують Учень згадує, що йому відомо Складає список "відомої інформації",
И з даного питання, активізація з питання, яке вивчається, систематизація матеріалу (графічна):
К учнів, мотивація для дальшої систематизує інформацію до кластери, таблиці і т.п.    
Л роботи     її вивчення, задає питання, на        
И       які хотів би отримати відповідь        
К                    
Інформація, яка отримана на першій стадії, записується, обговорюється, робота проходить індивідуально в группах
О Збереження інтересу до теми Учень слухає, читає, дивиться Методи активного сприйняття даної
С при безпосередній роботі з відеофільми, отримує аудіові- інформації:      
М новою інформацією, поступовий зуальну інформацію. Викорис- * при читанні друкованого тексту -
И рух від "старих" знань до товуючи методи активного відмітки на полях з використанням
С "нових"     Сприйняття, робить записи по введених позначень, при читанні тексту
Л       мірі осмислення нової   на екрані комп'ютера - маркерування
Е       Інформації     кольором;  
Н             * пошук відповідей на поставлені в  
Н             першій частині уроку питання;
Я             * складання таблиць, щоденників      
Стадія безпосереднього контакту з інформацією, робота проходить індивідуально чи в группах  
Р Повернути учнів до первісних Учні співідносять "нову" Заповнення кластерів, таблиць, встанов-
Е записів, внести зміни, допов- інформацію із "старою", лення причинно-наслідкових зв'язків між
Ф нення, дати творчі, досліджу- використовуючи знання, отри- блоками інформації, повернення до клю-
Л вальні або практичні завдання мані на стадії осмислення чових слів або вірним чи не вірним
Е на основі вивченої інформації       твердженням, організація різних
К             дискусій, написання творчих робіт і т.д.  
С                    
Ія                    
Творча переробка , аналіз, інтерпретація   вивченої інформації          
                                     

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. PR-технології.
  3. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  4. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  5. Артеріальний пульс, основні параметри
  6. Банківська система та її основні функції
  7. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  8. Будова й основні елементи машини
  9. Будова оптоволокна та основні фізичні явища в оптоволокні.
  10. Бюджетування (основні поняття, механізм).
  11. Валютний ринок, основи його функціонування. Основні види валютних операцій
  12. Варіатори та їхні основні параметри




Переглядів: 665

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Концептуальні положення технології | Питання – відповідь.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.