Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Державна влада й місцеве самоврядування

 

Спільні риси Відмінності
1. Державна влада і місцеве самоврядування є публічною владою. 2. Є формою народовладдя. 3. Виконання їх рішень забезпечується примусом. 4. Здійснюється певними органами влади, які створюються на основі виборів. 5. Їх існування забезпечене Конституцією та законами України. 1. Є самостійною формою публічної влади. 2. Органи місцевого самоврядування не входять до системи органів державної влади. 3. Мають різну структуру. 4. Органи місцевого самоврядування не входять до органів державної влади і не можуть бути підпорядковані будь - яким державним структурам. 5. Сфера компетенції державної влади - широка, поширюється на всю державну територію, а місцевого самоврядування - обмежена. Це питання місцевого значення. 6. Державна влада виражає волю всього народу, місцеве самоврядування - волю територіального коллективу.

Таким чином, основними критеріями, які дозволяють відрізняти місцеве самоврядування від управління і місцевого управління є:

1. можливість самостійного існування територіального утворення (автономний бюджет, адміністративний контроль над підвідомчими йому територіями) - для проміжних територіальних структур, можливість і засоби рішення питань місцевого значення - для низових (основних територіальних структур);

2. наявність і реальне функціонування місцевих представницьких органів;

3. дотримання принципу невтручання центральної влади в рішення питань, що ставляться до ведення місцевого самоврядування;

4. відсутність безпосередньої (вертикальної) підпорядкованості місцевого органа влади вищестоящому;

5. реальна можливість участі всього населення відповідної території в процесах вироблення й прийняття рішень зі всіх основних питань місцевого значення;

6. виборність усього складу місцевих органів влади на широкій демократичній основі, регулярна змінюваність і звітність перед виборцями;

7. гарантії соціального захисту населення, що утворить місцеве співтовариство;

8. воля й відповідальність місцевих органів самоврядування в рамках своєї компетенції при наявних ресурсах.

В країнах сучасного світу поняття “місцеве самоврядування” охоплює два види органів: місцевий представницький орган і місцевий виконавчий орган (рис. 1.1)

Рис. 1.1. Види органів які охоплює поняття “місцеве самоврядування”

 

На нашу думку, місцеве самоврядування-це особливий інститут у системі суспільства, інститут, що має ознаки, властиві виключно структурам громадянського суспільства, так і ознаки, притаманні власне державі. Однак сучасні інтеграційні процеси в Європі і світі, створюють необхідність пошуку уніфікованих підходів до структури органів державної влади на місцях та органів місцевого самоврядування, до перспектив їх розвитку в різних країнах.


Читайте також:

  1. II Державна дума
  2. Активна і пасивна державна політика.
  3. Антиінфляційна державна політика
  4. Бюджети місцевого самоврядування – це бюджети територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах)(ч.3 ст.5 БК України).
  5. Видатки на утримання органів державного управління, органів місцевої влади та місцевого самоврядування.
  6. Виконавча влада в Україні
  7. Виконавча владабазується на певних принципах: пріоритет прав людини, демократизм, законність, рівноправність громадян у державному управлінні, гласність.
  8. Відносини органів місцевого самоврядування з центральною владою
  9. Влада і стилі керівництва в управлінні змінами
  10. Влада керівника, її форми та джерела
  11. Влада підлеглих.
  12. Влада як соціальний феномен. Ресурси влади. Класифікація влади




Переглядів: 6692

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття та суть місцевого самоврядування | Основні ознаки та принципи місцевого самоврядування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.