Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Чинники розвитку туризму

Взаємозв'язок географії туризму з іншими науками

Географічна наука займається вивченням простору. Існує багато галузевих географій - промисловості, населення, сфери обслуговування і т.д. Географія туризму - одна з роду географічних наук.

Географія туризму відноситься до соціально-економічних наук і спирається на наступні розділи географії:

демографію - знання про еволюцію демографічного та економіко-соціального статусу населення;

економічну географію - знання про економічні ресурси в різних регіонах світу;

країнознавство - знання про господарство континентів та регіонів Землі;

фізичну географію - знання про природні ресурси, які виступають фундаментом для розвитку туризму - кліматичного, оздоровчого та ін;

історичну географію - знання про культуру, історію, які є важливим фактором розвитку культурно-пізнавального туризму;

рекреаційну географію - знання про природні ресурси, які можна використовувати для відпочинку населення.

Географія туризму тісно пов'язана з географічними, соціально-економічними та суспільними науками - політологією, соціологією, природокористуванням, економікою, екологією, ТУРИСТИК, психологією, медициною.

 

 

7 Об’єкт і предмет вивчення географії туризму.

 

Географія туризму - являє собою науку, яка вивчає просторове розміщення туристських ресурсів, фактори, що впливають на розвиток туризму і формування територіальних одиниць туризму - зон, районів, центрів.

Об'єктом географії туризму служить простір соціокультурного середовища.

Предметом географії туризму є вивчення просторових закономірностей розміщення, розвитку і функціонування туристських об'єктів, центрів і зон, напрями туристських потоків у процесі туристської діяльності.

Головні завдання географії туризму полягають у наступному:

виявлення закономірностей утворення туристських центрів та зон;

визначення їх регіональної та міжнародної спеціалізації;

виявлення основних факторів їх розвитку;

опис їх географічного положення та механізму функціонування в конкретних соціально-економічних і природних умовах певних районів і країн;

розробка туристського районування (дослідження умов і факторів, закономірностей і принципів районообразующих-вання);

обгрунтування таксономічної структури туристських утворень;

характеристика туристських ресурсів окремих регіонів і країн;

аналіз національних і регіональних особливостей розвитку туризму.

 

8.Внесок Римської і Манільської конференцій з туризму у розвиток теоретичних засад туризму.

 

фізико-географічних чинників особливе місце посідають ландшафтні ресурси та кліматичні умови, які здебільшого і визначають туристично-рекреаційне використання території, впливають на формування та розвиток туристичного господарства, вибір району відпочинку і подорожі. Виокремлення ландшафтних ресурсів туризму вимагає вивчення фізико-географічної характеристики території, передусім характеру рельєфу, здатності гідромережі для використання їх із рекреаційною метою, а мінеральних вод і грязей - для лікувально-оздоровчих цілей.

Важливим чинником розвитку туризму залишаються кліматичні умови. Його складові - температурний і вітровий режим, кількість опадів - можуть бути визначальними під час розміщення відпочинково-оздоровчих об'єктів, формування туристичних центрів та створення необхідної інфраструктури. Кліматичне тло території значно пов'язане з характерому рельєфу. Наприклад, у гірських районах контрастна і часто мінлива погода дуже залежить від висоти над рівнем моря, крутизни і місця розташування схилу, рівня закритості горизонту і под. Неврахування цих особливостей та інших природно-географічних чинників може спричинити нераціональне розміщення туристично-рекреаційного об'єкта, зниження його привабливості, а відтак економічну недоцільність експлуатації. Отже, клімат належить до найважливіших чинників, який може визначати туристично-рекреаційну спеціалізацію території.

Суспільно-географічні чинники це економіко-географічне розташування, стан соціально-економічного розвитку території, наявність населення і трудових ресурсів, розвиток дотичних до туризму галузей матеріального виробництва та розвиток інфраструктури.

Історико-культурні пам'ятки, зокрема унікальні, створюють чимало приференцій для розвитку туризму, передусім - міжнародного. У найвигіднішому становищі перебувають країни, де поєднуються фізико-географічні чинники розвитку та розміщення з наявністю унікальних історико-культурних пам'яток.

Геополітичні чинники суттєво позначаються на прийнятті рішень із організації міжнародних поїздок Тут необхідно враховувати політичну ситуацію, її стабільність, відсутність конфліктів, ставлення населення до іноземних туристів, політичну культуру й аж тоді приймати рішення про відвідування цієї чи іншої території, країни, регіону.

соціально-психологічних чинників істотно впливають на особистість потенційного туриста спосіб життя, стереотип поведінки у вільний час, традиції населення, його ментальність.


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  8. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  9. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  10. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  11. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  12. АНАЛІЗАТОРІВ У ПРОЦЕСІ РОСТУ ТА РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ.




Переглядів: 2939

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність і особливості поняття “туристичний продукт”. | Психоаналітичні концепції етики трактують мораль як «ментора» людської свідомості.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.