Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Філософія, її походження, проблематика та функції.

Модуль І: Теоретичні узагальнення історичних здобутків філософії.

Теми семінарських занять

Тема: Суспільство як об’єкт філософського осмислення.

Тема: Філософія пізнання.

Тема: Теорія діалектики.

Тема: Духовні виміри буття. Свідомість.

Тема: Філософська онтологія: проблема буття.

Змістовий модуль ІІ. Історія філософської думки: світовий філософський процес.

 

 

Лекція

1. Проблема буття у філософії.

2. Рух, простір і час як найзагальніші характеристики буття.

3. Матеріалізм та ідеалізм як два домінуючі напрямки філософії щодо інтерпретації світу.

4. Проблема першоначал світу (монізм, дуалізм, плюралізм).

Лекція

1. Виникнення і сутність свідомості.

2. Свідомість як ідеальна діяльність. Свідомість і мова.

3. Структура, функції та форми свідомості.

 

 

Лекція

1. Діалектика та її альтернативи.

2. Основні принципи та історичні форми діалектики.

3. Закони діалектики.

4. Категорії діалектики.

Лекція

1. Пізнавальна діяльність як предмет філософського аналізу. Співвідношення об’єкта і суб’єкта пізнання.

2. Пізнання як складний і суперечливий процес відображення.

а) чуттєвий рівень пізнання, його форми та особливості;

б) раціональний рівень пізнання, його форми;

в) сенсуалізм і раціоналізм.

3. Проблема істини (істина об’єктивна і суб’єктивна, абсолютна і відносна).

4. Поняття наукового методу ( аналіз і синтез; аналогія і абстрагування; індукція і дедукція; моделювання, спостереження й експеримент).

 

 

Лекція

1. Поняття суспільства. Суспільство як предмет соціальної філософії.

2. Основні концепції дослідження суспільства.

3. Суспільство як цілісна система.

4. Природні умови суспільного буття. Історичні типи природокористування. Демографічні чинники суспільного розвитку. Закон Мальтуса.

5. Матеріальні основи розвитку суспільства.

6. Соціальна структура суспільства. Політична система суспільства.

 

 

 

Семінар :

1. Сутність, структура і типологія світогляду. Особливості міфології як історично первинної форми світогляду.

2. Особливості філософії порівняно з іншими науками. Філософія як наука, філософія і наука.

3. Роль філософії в житті людини і суспільства. Структура і функції філософського знання.

 

Основні поняття і категорії: світогляд, онтологія, філософія, філософська антропологія, гносеологія, праксеологія, аксіологія, етика, естетика, філософія релігії, ідеалізм, матеріалізм, об’єктивний ідеалізм, суб’єктивний ідеалізм, релігія, міфологія, метафізика, мудрість, філософська ідея, філософське вчення, філософська школа, філософська течія, філософський напрям, історія філософії.

Теми рефератів:

Þ Світоглядна природа філософського знання.

Þ Проблеми періодизації історико-філософського процесу.

Þ Перехід від міфологічного до філософського типу світогляду.

Þ Філософія як методологія наукового пізнання.

Семінар :


Читайте також:

  1. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  2. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  3. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  4. Бульові функції.
  5. Вартість робочої сили. Заробітна плата, її форми і функції.
  6. Види речень в ділових паперах та їх стилістичні функції.
  7. Види речень в ділових паперах та їх стилістичні функції.
  8. Вказівники на функції. Масиви вказівників на функції
  9. Границя функції. Означення границі функції за Гейне й за Коші.
  10. Гроші, їх функції.
  11. Державне регулювання економіки: поняття, необхідність, функції. Об’єкти та суб’єкти ДРЕ
  12. Диференціал функції.




Переглядів: 1090

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Українська філософія. | Філософія Нового часу. Німецька класична філософія.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.