МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Розробка молодіжних проблем вітчизняною соціологієюОб’єктомє молодь, тобто – велика соціально – демографічна група, яку виділяють на підставі сукупності вікових характеристик, соціального стану, соціально – психологічних особливостей. При визначенні поняття «молодь» найчастіше вдаються до використання вікових ознак як найголовнішого параметра, що характеризує молодь як певну соціально – демографічну групу. Інколи її визначають як соціально – демографічну групу, що перебуває в процесі соціалізації. Нерідко розглядають молодь як перехідну фазу від соціальної ролі дитини до соціальної ролі дорослого. У вітчизняній соціології молодь трактується як соціальна спільнота, що посідає певне місце в соціальній структурі суспільства і набуває соціального статусу в різноманітних соціальних структурах (соціально – класових, професійно – трудових, соціально – політичних тощо), має спільні проблеми, соціальні потреби та інтереси, особливості життєдіяльності. Питання про характерні особливості і специфічні риси молоді пов’язане з питанням про вікові межі. Існують різноманітні погляди на вікові межі молоді 11-25; 15-28; 16-24 років. Останнім часом визначають такі вікові межі: 14-35 років. Ця точка зору ґрунтується на тезі «продовження юності», збільшення часу входження у соціальне життя. Сьогодні життя все наполегливіше висуває завдання більш ранньої соціальної зрілості молоді, залучення її до трудової практики на ранніх етапах життя. Розширюються межі середнього і старшого віку, тривалість життя загалом, подовжуються терміни навчання та соціально – політичної адаптації, стабілізації сімейно – побутового статусу. Соціологія молоді виконує такі функції: - методологічна – забезпечує розробку наукових засад для сучасної молодіжної концепції та формування на цій основі державної молодіжної політики; - теоретично – пізнавальна – полягає у виробленні специфічного понятійно – категоріального апарату, досліджені сутнісної характеристики молоді як особливості соціально – демографічної спільноти; - прогностична – виявляє себе у дослідженні актуальних економічних, правових та соціальних проблем молоді, виробленні коротко - і довгострокових прогнозів їх розвитку; - практична – пов’язана з виробленням сучасних методик комплексного вивчення молодіжних проблем, встановленням ефективних механізмів, забезпеченням тісного зв’язку дослідницьких інститутів, лабораторій з державними і громадськими структурами, що працюють з молоддю; - управлінська – реалізується через науково – обґрунтовані методи та форми діяльності державних, громадських установ щодо регулювання соціальних процесів у молодіжному середовищі. Соціологія для дослідження молодіжних проблем використовує такі методи: - систематичні спостереження; - інтерв’ювання та анкетування; - тестування; - аналіз особистих щоденників; біографічних описів, творів, у яких відображається процес формування і розвитку молодої людини.
Вивчення молодіжних проблем відбувається за багатьма напрямами, у різноманітних сферах життєдіяльності: праці, навчанні, сім’ї, неформальних організаціях, під час дозвілля, що передбачає обмін інформацією з іншими науками. Вітчизняна соціологія молоді розглядає молодь, як компонент соціальної структури суспільства, зосереджується на вивченні особливостей її інтеграції у професійну структуру, умов здобуття освіти, специфіки молодіжної мобільності, становища молоді на ринку праці. Окремої уваги заслуговує з’ясування такого поняття, як молодіжні проблеми. Читайте також:
|
||||||||
|