Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 2. Нормотворчі провадження як вид конфліктного провадження.

1. Структура адміністративного процесу.

2. Поняття та різновиди нормотворчих проваджень.

3. Стадії нормотворчого провадження.

 

1. Структура адміністративного процесу.

Адміністративні провадження - це вид адміністративного процесу, який об'єднує послідовно здійснювані уповноваженими суб'єктами процесуальні дії щодо розгляду певного рішення індивідуальних справ. Будь-яке провадження складається з ряду конкретних операцій, які мають наступні ознаки:

1) вони здійснюються послідовно.

2) розташування операцій має логічну послідовність.

3) різним видам адміністративних проваджень притаманні різні за характером і призначенням операцій.

4) здійснення тієї чи іншої операції у провадженні визначається адміністративно-процесуальними нормами і виступає як реалізація матеріальних норм.

Стадії адміністративного провадження - це логічні та послідовно змінювані операції. Етапи адміністративного провадження - це сукупність послідовних процесуальних дій об'єднаних єдиною проміжною метою, на певній стадії адміністративного провадження. Дрібнішою за етап є просто дія. Дія адміністративного провадження - це найменший структурний елемент адміністративного процесу.

 

2. Поняття та різновиди нормотворчих проваджень.

Нормотворче провадження - це регламентований порядок підготовки і прийняття підзаконних нормативно-правових актів різного рівня. Залежно від сфери організуючого впливу розроблюваних нормативно-правових актів виділяють такі нормотворчі провадження:

1) Провадження з прийняттям постанов і розпоряджень КМУ.

2) Провадження з видання наказів, інструкцій, та інших актів міністерств, та інших центральних органів виконачої влади.

3) Провадження з видання рішень місцевих державних адміністрацій; провадження з видання локальних актів керівниками державних підприємств установ та організацій.

4) Провадження з видання нормативних актів органами місцевого самоврядування.

 

3. Стадії нормотворчого провадження.

Структура нормотворчого провадження складається з 5 стадій:

1) Підготовка нормативного акту - підставою виникнення нормотворчого процесу є наявність певного юридичного факту, а саме ухвалення офіційного рішення про підготовку проекту нормативного акту. З прийняттям такого рішення виникає зобов'язання відповідних органів підготувати початковий текст проекту, визначити тему майбутнього акту та його загальну спрямованість. Для створення проекту нормативно-правового акту зазвичай створюється робоча група. Склад робочих груп визначається змістом та сферою дії нормативно-правового акту який планується розробити.

Робоча група утворюється у 2 способи:

а) На виконання доручення вищого органу (Регламент КМУ затверджений ПКМУ від 18.07.2007 №950).

б) За власною ініціативою органу на який покладено обов'язок підготувати проект НПА.

Функції робочої групи:

а) Аналіз стану справ у відповідній сфері, та причини які зумовлюють необхідність підготовки проекту НПА.

б) Підготовка проекту.

в) Перевірка проекту на відповідність міжнароним зобов'язанням України та законодавству Європейського співтовариства.

г) Узгодження проекту із зацікавленими органами.

д) Усунення можливих розбіжностей щодо проекту.

Концепції розробляються органами виконавчої влади до компетенції яких належать вирішення певних питань, узгоджуються із зацікавленими органами виконавчої влади, установами та організаціями. За загальним правилом концепція має складатися із 6 розділів:

І. Проблеми.

ІІ. Суттєві фактори (статистичні, аналітичні дані які треба взяти до уваги під час прийняття рішення).

ІІІ. Альтернатива (грунтувний виклад різних можливих варіантів вирішення питання що розглядається).

IV. Узгодження (визначаються протилежні точки зору та розбіжності в позиціях зацікавлених органів).

V. Оптимальний варіант (пропонуюється оптимальний варіант рішення та наводиться перелік аргументів на його користь).

VI. Визначає перелік заходів які мають бути здійснені для впровадження рекомендованого рішення.

- Етап 1. Підготовка тексту - це спеціалізована діяльність яка вимагає систематичного аналізу юридичної практики. Підготовка тексту проекту НПА як етап нормотворчого провадження включає:

а) попередні роботи (затверджується план і графік роботи над проектом). Під час попередніх робів з'ясовується які конкретні цілі ставляться прийняттям цього акту, один чи декілька актів потрібно готувати, чи можливо обмежитись пропозиціями про внесення змін і доповнень у чинні нормативно-правові акти.

б) формулювання тексту початкового варіанту проекту. Розробляється проект переліку нормативно-правових актів що втратять юридичну силу чи будуть змінені у зв'язку з виданням нового акту.

в) попереднє обговорення, доопрацювання та узгодження проекту. Не висловлена зацікавленими органами позиція щодо проекту акту у визначений термін вважається рівнозначною його узгодженню.

г) текст проекту подається до Міністерства юстиції Україні (чи його територіального представництва які проводять правову експертизу на відповідність чинного законоадвства України, а також основним положенням законодавства ЄС). Міністерство повідомляє робочу групу про результати експертизи та погоджує проект. У разі отримання зауваження від Міністерства, робоча група розглядає їх та шукає взаємоприйнятне рішення. Якщо такого рішення не знайдено, то проект вноситься до органу законодавчої ініціативи з викладенням розбіжностей.

2) Прийняття нормативного акту. До НПА обов'язково додаються:

- пояснювальна записка (підстави та мета розроблення проекту, аналізуються причини прийняття, відображаються фінансові розрахунки та джерела покриття витрат, прогнозуються результати)

- довідка про погодження проекту

- висновки Міністерства юстиції України (про відповідність законодавству)

- порівняльна таблиця (якщо проект передбачає внесення змін до інших нормативно-правових актів)

Рішення КМУ щодо прийняття постанови приймається більшістю голосів членів КМУ які присутні на засіданні.

3) Реєстрація НПА. Згідно з ч.3 ст.117 КУ НПА КМУ, Міністерств, та інших центральних органів виконавчої влади підлягають реєстрації в порядку встановленому законом. Державній реєстрації підлягають НПА будь-якого виду незалежно від строку їх дії та характеру відомостей що в них містяться, у тому числі з грифами (для службового користування, цілком таємно, таємно, особливої важливості). Також підлягають реєстрації акти які зачіпають соціально-економічний, політичний та особисті правагромадян. Також акти які мають міжвідомчий характер.

Підстави відмови в реєстрації поданого в МЮУ є наступні:

- не відповідає КУ

- виданий з порушенням чинного законодавства:

а) порушую чи обмежує встановлені законом права, або покладає на підприємства, установи та організації не передбачені законодавством обов'язки

б) виходить за межі компетенції органу що його видав

в) виданий не державною мовою

г) суперечить встановленому порядку ведення діловодства

д) не узгоджений із зацікавленими органами

е) викладений із порушенням правил правопису

є) не узгоджується з дорученням даним органом що видав акт

НПА у реєстрація якого було відмовлено МЮУ підлягає скасуванню органом що його видав у 5-ти денний термін з дня отримання рішення про відмову.

4) Акти ПУ та КМУ не пізніше ніж у 15-ти денний термін після їх прийняття та підписання підлягають обнародуванню.

5) Оскарження та опротестування.

 


Читайте також:

  1. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  2. X Впровадження Зростання Зрілість Спад Час
  3. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  4. АПЕЛЯЦІЙНЕ ПРОВАДЖЕННЯ
  5. Виконавче провадження Російської Федерації
  6. Виконавче провадження Російської Федерації
  7. Витрати виконавчого провадження. Виконавчий збір
  8. Від науково-технічного дослідження до його впровадження в масове виробництво складний та ризикований шлях, реалізацією якого займається венчурний бізнес.
  9. Відводи суб’єктів кримінального провадження
  10. Відмова у відкритті провадження в адміністративній справі
  11. Впровадження домішки у напівпровідники шляхом іонної імплантації
  12. Впровадження загальнодержавної системи запобігання виробничому травматизму і професійним захворюванням




Переглядів: 1191

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 1. Поняття, структура та загальні риси адміністративного процесу. | Тема 3. Дозвільне провадження.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.