Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 6. Провадження щодо рогляду звернень громадян.

1. Поняття, види та особливості звернень громадян.

2. Стадії провадження.

 

1. Поняття, види та особливості звернень громадян.

Провадження щодо розгляду звернень громадян - це регламентована амдіністративно-процесуальними нормами діяльність органів публічної влади з розгляду скарг, заяв і пропозицій громадян та їх колективів. Звернення громадян викладається у письмовій та усній вормах.

Пропозиція - це звернення громадян, де висловлюється порада або рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, а також посадових осіб, висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин.

Заява - це звернення громадян, із проханням посприяння реалізації закріплених чинним законодавством прав та інтересів, або повідомлення про порушення чинного законодаства, а також висловлення думки щодо поліпшення діяльності певних органів чи посадових осіб.

Клопотання - це письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу прав чи свобод.

Скарга - це звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів та органів місцевого самоврядування (посадових осіб).

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше 1-го місяця. Ті звернення які не потребують додаткового вивчення розглядаються невідкладно, чи не пізніше ніж 15 днів від дня їх отримання. Загальний термін вирішення складних звернень громадян не може перевищувати 45 днів. Керівник відповідного органу приймає про це рішення та повідомляє особі яка подала таке звернення. Ст.7, 19 ЗУ "Про звернення громадян" - зоборонено відмовляти у прийнятті звернень громадян через будь-які ознаки особи. Звернення громадян має добровільний характер.

Особливості проваджень з розгляду звернень громадян:

- здійснюється лише внаслідок волевиявлення громадян

- звернення громадян є універсальним процесуальним засобом для порушення інших адміністративних проваджень, а також їх окремих стадій та етапів

- єдине адміністративне провадження яке не може бути однозначно віднесене до розряду конфліктних чи неконфліктних проваджень

Громадяни наділяються такими процесуальними правами:

1) Особисто викладати аргументи особі що перевіряла заяву чи скаргу.

2) Брати участь у перевірці поданої заяви чи скарги.

3) Ознайомлюватись з матеріалами перевірки.

4) Подавати додаткові матеріали, або наполягати на їхньому запиті органом який розглядає заяву чи скаргу.

5) Користуватися послугами адвоката або представника.

6) Одержання письмової відповіді про результати розгляду заяв чи скарг.

7) Вимагати відшкодування збитків якщо вони стали результатом порушень порядку розгляду звернень.

Органи публічної адміністрації зобов'язані:

1) Об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти обставини викладені у зверненні.

2) Запрошувати громадянина на засідання органу що розглядає його звернення.

3) Скасовувати або змінювати оскаржувальні рішення якщо вони не відповідають закону або іншим НПА.

4) Невідкладно вживати заходів щодо припинення неправомірних дій.

5) Забезпечувати поновлення порушених прав, а також реальне виконання рішень прийнятих у зв'язку із зверненням.

6) Письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги, а також про суть прийнятого рішення.

7) Вирішувати питання про відповідальність осіб з вини яких було допущене порушення.

8) У разі визнання заяви чи скарги необгрунтованими роз'яснювати заявникові порядок оскарження прийнятого рішення.

 

2. Стадії провадження.

Стадії:

1) Порушення справи. Звернення громадян мають бути належним чином оформлені адресатом. На стадії порушення справи той орган який отримує звернення громадян має перевірити наявність адреси відправника. На цій стадії відбувається реєстрація звернення в канцелярії. Лише зареєстровані звернення мають юридичну силу. З дати реєстрації починається перебіг процесуальних строків. У процесі попередньої обробки звернень відповідальною особою з'ясовуються такі питання:

а) Чи підлягає таке звернення розгляду? Не підлягають розгляду анонімні звернення, звернення які уже подавались, звернення особи яка судом визнана недієздатною.

б) Чи відповідає таке звернення встановленим вимогам щодо їх оформлення? Наявність підписів, і т.д. Звернення отримане без дотримання вимог повертається заявникові із відповідними роз'ясненнями не пізніше ніж за 10 днів із дня його надходження.

в) Чи належить до повноважень органу (посадової особи) вирішення питання викладеного у зверненні?

Відповідно до ст. 7 ЗУ "Про звернення громадян" визначається: якщо питання порушені у зверненні не належать до компетенції цього органу, то звернення у 5-ти денний термін пересилається за належністю відповідного органу чи посадовій особі, з обов'язковим повідомленням про це автора звернення. Забороняється направляти скарги громадян на розгляд особам на яких вони скаржаться.

г) Чи містить заява інформацію достатню для прийняття обгрунтованого рішення?

2) Розгляд справи. Розгляд справи по суті полягає у всебічному аналізі обставин викладених у заяві та формування відповідного управлінського рішення. Уповноважений орган має право витребувати необхідні документи чи інші матеріали, приймати рішення спрямовані на забезпечення законних вимог, здійснювати невідкладні заходи щодо припинення неправомірних дій, усунення їх причин та передумов, залучати експертів та спеціалістів.

Скарга на дії чи рішення органу подається у порядку підлеглості вищому органу чи посадовій особі що не позбавляє громадянина права звернутися до суду. Безпосередньо до суду скарга подаєтсья у 2-ох випадках:

а) Відсутність вищого органу.

б) Незгоди громадянина з рішенням раніше прийнятим за скаргою.

Розгляд заяв громадян відбувається відповідно до ст.15 ЗУ "Про звернення громадян". Заява передбачає один із 2-ох видів розгляду: адміністративний або судовий. Розгляд пропозиції полягає в аналізі її економічного, соціального та правового аспектів. Проаналізувавши пропозицію і з'ясувавши неможливості реалізації такої пропозиції, така пропозиція відкладається у зв'язку з неможливістю її виконання. Ця стадія закінчується прийняттям вмотивованого рішення та ознайомлення автора заяви із його змістом.

Рішення у скарзі може бути наступним:

а) Залишити адміністративний акт чи рішення без змін, а скаргу без задоволення.

б) Скасувати повністю або частково чи змінити адміністративний акт чи прийняте рішення.

За результатами розгляду заяви приймаються наступні види рішення:

а) Повне задоволення.

б) Часткове задоволення.

в) Відмова в задоволенні.

г) Усунення недоліків у діяльності органів.

3) Оскарження рішення у справі. В разі незгоди з рішенням прийнятим за заявою чи скаргою, громадянин має право оскаржити його до вищого органу або до суду.

4) Виконання рішення у справі.

 


Читайте також:

  1. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  2. X Впровадження Зростання Зрілість Спад Час
  3. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  4. АПЕЛЯЦІЙНЕ ПРОВАДЖЕННЯ
  5. Виконавче провадження Російської Федерації
  6. Виконавче провадження Російської Федерації
  7. Виконання органами прокуратури звернень про правову допомогу у кримінальних справах.
  8. Витрати виконавчого провадження. Виконавчий збір
  9. Від науково-технічного дослідження до його впровадження в масове виробництво складний та ризикований шлях, реалізацією якого займається венчурний бізнес.
  10. Відводи суб’єктів кримінального провадження
  11. Відмова у відкритті провадження в адміністративній справі
  12. Впровадження домішки у напівпровідники шляхом іонної імплантації




Переглядів: 1532

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 5. Атестаційне провадження. | Тема 7. Організація адміністративного судочинства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.06 сек.