Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутність STEEPLE-аналізу. Ціль та методика проведення SWOT-аналізу

Перелік груп факторів макросередовища, який слід брати до уваги, при здійсненні аналізу їхнього впливу на маркетингову діяльність підприємства може відрізнятися. Як зазначають автори Д. Штефанич та О. Дячун, конкретний склад факторів макросередовища по окремих групах, які пропонуються різними авторами, до певної міри не однаковий. Так, в складі політико-правової групи автори виділяють такі фактори (див. табл. 4.1).

Таблиця 4.1

Варіантний склад політико-правових факторів макросередовища

Перелік політико-правових факторів, автор Белявцев М. І. та інші Перелік політико-правових факторів, автор Щербань В. М.
1. Стан законодавства 2. Державне регулювання економіки 3. Політична ситуація в країні 4. Наявність груп з особливими політичними та економічними інтересами   1. Законодавче регулювання економічної діяльності 2. Антимонопольне регулювання 3. Законодавча база податкового регулювання 4. Спеціальні стимули 5. Ставлення до іноземних компаній 6. Трудове законодавство 7. Рівень корумпованості влади 8. Прийняті форми лобізму 9. Вплив суспільних організацій 10. Конс’юмеризм

Джерело: Штефанич Д. Аналіз впливу зміни макросередовища на маркетингову діяльність підприємства / Д. Штефанич, О. Дячун // Вісник ТНЕУ. – 2013.–№2

 

На сьогодні вдосконаленою схемою, що охоплює 7 груп факторів, є STEEPLE-аналіз, в основі якого лежать моделі PEST- (Political, Economic, Social, Technological) та SLEPT-аналізу (Social, Legal, Economic, Political, Technological). У таблиці 4.2 наведено характеристику груп факторів, що зашифровані під літерами акроніму STEEPLE.

Таблиця 4.2

Фактори STEEPLE

Скорочення Пояснення
S Соціальні та культурні чинники, до яких належать мова, культура, ставлення людей та їхня поведінка, і які мають вплив на майбутні стратегії та ринки.
T Інновації у сфері технологій та продуктів, що показують, як розвивається ринок, які можливі майбутні дослідження і перспективи.
E (E1) Економіка й конкуренція на ринку – враховують такі фактори, як економічний цикл, інфляція, ціни на енергоносії та інвестиції. Наводять оцінку того, як вони вплинуть на рівень ділової активності на кожному з ринків.
E (E2) Освіта, навчання і працевлаштування – головним чином тенденції у цих сферах, які можуть вплинути на наявність кваліфікованої робочої сили, а також потенційні потреби нових поколінь та ймовірні очікування їхньої зміни.
P Політичні чинники, сконцентровані на поточних і ймовірних політичних курсах, які вплинуть на підприємство та його робочу силу.
L Юридичні фактори, сконцентровані на чинному та передбачуваному законодавстві.
E (E3) Охорона навколишнього середовища – стосується того, як підприємство впливає на довкілля сьогодні та яким буде цей вплив у майбутньому. В цих питаннях підприємство дотримується погляду на охорону довкілля як важливий фактор накладення обмежень та зміни способів діяльності підприємства.

Джерело: Полонець В. Чи варто застосовувати PEST- і SWOT-аналізи у стратегічному маркетингу? (досвід, застосування, хибні уявлення, практичні поради) / В. Полонець // Маркетинг в Україні. – 2006. – № 4. – С. 47–50.

Аналіз впливу факторів макросередовища є базою для здійснення стратегічного планування та є складовою такого поширеного методу стратегічного аналізу, як SWOT-аналіз. Останній є методом визначення сильних та слабких сторін підприємства, можливостей та загроз зі сторони зовнішнього середовища. Таким чином літери акроніму SWOT позначають сильні сторони підприємства (Strengths), слабкі сторони (Weaknesses), можливості (Opportunities) та загрози (Threats) середовища, які можуть покращити або погіршити позицію підприємства на ринку.

Методика проведення SWOT-аналізу передбачає такі етапи:

· ідентифікація сильних та слабких сторін підприємства (організаційно-правові переваги, ресурсне забезпечення тощо);

· визначення можливостей та загроз середовища (фактори мікро-та макросередовища);

· зіставлення сильних та слабких сторін підприємства з можливостями і загрозами зовнішнього середовища з метою дати відповіді на такі питання: як скористатися можливостями? Як слабкі сторони можуть перешкоди скористатися можливостями? Що є найбільшою загрозою для підприєства, враховуючи його слабкі сторони? Як можна скористатися сильними сторонами, щоб нівелювати вплив загроз?

· оцінка сили впливу та ймовірності настання можливості чи загрози зі сторони зовнішнього середовища. З цією метою можуть бути побудовані спеціальні матриці, які наглядно згрупують існуючі можливості та загрози у відповідні категорії за визначеними критеріями та допоможуть у прийнятті адекватних рішень (наприклад, таблиці 4.3, 4.4).


Таблиця 4.3

Матриця оцінки можливостей

Ймовірність появи можливості та її використання Міра впливу можливостей
Висока Помірна Мала
Висока      
Середня      
Низька      

 

 

Таблиця 4.4

Матриця оцінки загроз

Ймовірність появи загрози та її впливу Міра впливу загроз
Дуже висока Висока Доволі висока Мала
Висока
Середня
Низька

Інформаційною базою для ідентифікації сильних та слабких сторін підприємства, можливостей та загроз зі сторони його зовнішнього оточення зазвичай є результати оцінок працівників, керівництва підприємства, незалежних експертів із політичних, економічних питань та ін.


Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  3. Автоматичний розрахунок суми проведення.
  4. Алгоритм проведення внутрішнього аудиту.
  5. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  6. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  7. Апаратура та методика проведення газометрії свердловин в процесі буріння
  8. Аудиторські докази щодо тверджень керівництва у фінансових звітах отримуються безпосередньо в процесі проведення тестів контролю та процедур по суті.
  9. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  10. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  11. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  12. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.




Переглядів: 3354

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика макросередовища та напрями його аналізу | Сутність та основні завдання аналізу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.