Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Організація і технологія робіт з монтажу електричних машин і апаратів

Тема 1.8. Монтаж електродвигунів та апаратури керування

Електричні машини класифікують по роду струму, потужності, ступеню захисту, способу охолодження, конструктивному виконанню і способу монтажу.

По роду струму електричні машини поділяють на машини постійного і змінного струму.

По потужності електричні машини ділять на машини малої потужності до 100 кВт, середньої –100 – 1000 кВт і великої – вище 1000 кВт.

По ступеню захисту електричні машини класифікують на наступні групи:

- захисту персоналу від торкання до струмоведучих або обертових частин, які

знаходяться всередині машини;

- захисту від потрапляння всередину машини твердих сторонніх тіл і води.

По способу охолодження електричні машини поділяють на машини з природним і штучним охолодженням.

По конструктивному виконанню і способу монтажу електричні машини ділять на дев’ять груп:

- 1М1 – на лапах з підшипниковими щитами з пристроєним редуктором;

- 1М2 – на лапах з підшипниковими щитами, з фланцем на підшипниковому щиті;

- 1МЗ – без лап з підшипниковими щитами, з фланцем на одному підшипниковому щиті, з кільцевим фланцем;

- 1М4 – без лап з підшипниковими щитами, з фланцем на станині;

- 1М5 – без підшипникових щитів (вбудовані або прибудовані);

- 1 Мб – на лапах з підшипниковими щитами і стояковими підшипниками;

- 1М7 – на лапах з стояковими підшипниками (без підшипникових щитів);

- 1М8 – з вертикальним валом;

- 1М9 – спеціального призначення.

Найбільш розповсюдженими електричними машинами являються асинхронні машини з короткозамкненим і фазним ротором.

 

Підготовчі роботи. До складу підготовчих робіт входить підбір необхідних інстру- ментів, вимірювальних приладів, такелажних механізмів зі стропами, які пройшли попередні випробування по правилам Держгортехнагляду.

Перед монтажем електричної машини або апарату слід впевнитися в тому, що їхнє виконання відповідає умовам середовища, де їх встановлюють, технічні характеристики відповідають проектним.

Далі виконують розпаковку електричних машин, очистку їх від бруду, іржи та антико- розійного покриття.

Електричні машини, які поступили з заводу-виробника в зібраному стані, на місці мон- тажу не розбирають, якщо їх правильно транспортували і зберігали.

Підготовка (ревізія) таких машин до монтажу включає в себе наступні технологічні операції:

- зовнішній огляд;

- очистку фундаментних плит і лап станин;

- промивку фундаментних болтів уайт-спірітом і перевірку якості різьби;

- огляд виводів, щіткового механізму, колекторів або контактних кілець та іншої

арматури;

- огляд підшипників, промивку підшипникових стояків і картерів;

- перевірку зазору між кришкою і вкладишем підшипника ковзання, валом і

ущільненням підшипників, вимірювання зазору між вкладишем підшипника ковзання і валом;

- відкриття підшипників кочення і перевірку заповнення їх консистентною змазкою;

- перевірку повітряного зазору між активною сталлю ротора і статором;

- перевірку вільного обертання ротора і відсутність чіпляння вентиляторів за кришки

торцевих щитів;

- перевірку мегомметром опору ізоляції всіх обмоток, щіткової траверси і ізольова-

них підшипників.

Вимірювання опору ізоляції електродвигунів.

У електродвигунів постійного струму виконують між якорем і котушками збудження (полюсами), перевіряють опір ізоляції якоря, щіток і котушок збудження по відношенню до корпусу. При вимірюванні опору ізоляції необхідно від’єднати всі проводи, які підведені до електродвигуна від мережі і реостату. Між щітками і колектором при вимірюванні поміщують ізолюючу прокладку з міканіту, електрокартону, фібри і т.п.

У електродвигунів з короткозамкненим ротором виконують вимірювання опору ізоляції обмоток статора по відношенню до корпусу і між собою. Якщо виведені тільки три кінця обмотки, вимірювання виконують тільки по відношенню до корпусу.

У електродвигунів з фазним ротором крім визначення опору ізоляції обмоток статора вимірюють опір ізоляції між ротором і статором, а також опір ізоляції щіток по відно- шенню до корпусу (між, кільцями і щітками повинні бути проложені ізолюючі проклад- ки).

Опір ізоляції обмоток електричних машин вимірюють мегомметром на 1 кВ для машин напругою до 1 кВ і на 2,5 кВ – для машин напругою вище 1 кВ. Якщо результати вимірювання опору ізоляції обмоток електричних машин до 1 кВ задовольняє норма -тивним показникам, то машини можуть бути включені без сушки ізоляції обмоток.

Огляд електричної машини проводять на стенді в спеціально виділеному приміщенні або місці.

О виявлених дефектах електромонтажник доповідає бригадиру, майстру або керівнику монтажу.

Якщо немає впевненості, в тому, що під час транспортування і зберігання машина,яка поступила в зібраному стані, непошкоджена і незабруднена, необхідність її розібрання для ревізії визначається спеціальним актом. Розібрання машин, що поступили в зібраному стані, і наступну зборку виконують у відповідності з інструкцією.

Монтаж електричних машин потужністю до 1000 кВт починають з вивантаження їх з транспортних засобів кранами. Переміщення в горизонтальному напрямку і установку на фундамент електродвигуна виконують за допомогою електроталі, електрокара або наван- тажувача.

Якщо пошкоджень не виявлено, то електродвигун продувають стисненим повітрям. Зовні електродвигун обтирають ганчіркою, змоченою в керосині.

Промивку підшипників ковзання виконують наступним чином. З підшипників вида- ляють залишки масла через спускні пробки. Потім їх промивають керосином і маслом. Далі викручують спускні пробки і дають стекти всьому керосину. Після цього їх запов- нюють свіжим маслом на 1/2 або 1/3 об’єму ванни (корпусу).

Змазку в підшипниках кочення (роликових і кулькових) при монтажі машин не замінюють. Заповнення змазкою підшипника не повинно перевищувати 2/3 вільного об’єму підшипника.

Електричні машини і апарати монтують таким чином, щоб вони були доступні для огляду і ремонту. Частини машин, які обертаються і місця з’єднання їх з механізмами (муфти, шківи, пасова передача і т. п.) захищають огородженнями, корпуса електричних машин і пускорегулювальних апаратів заземлюють. Апарати управління розташовують можливо ближче до електричних машин, в місцях, зручних для обслуговування, там, де це допустимо з точки зору умов навколишнього середовища і умов технології виробництва.

Якщо проектом передбачена закладка у фундаменти стальних труб, призначених для прокладання в них проводив або кабелів, електромонтажна організація укладає їх іще до бетонування фундаменту, одночасно з в’язкою арматури.

Розмітку під гнізда, прорізи і отвори ведуть по відміткам чистого полу, які виконані у вигляді смуг шириною 10 мм чорною фарбою.

 


Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. II. Організація перевезень
  3. II. Організація перевезень
  4. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  5. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  6. Автоматизація проектних робіт
  7. Адміністративно-територіальна організація
  8. Аеродинамічні властивості колісної машини
  9. Алгоритм розрахунку апаратів псевдозрідженого шару.
  10. Аналіз продуктивності праці й заробітної плати
  11. Аналіз фонду заробітної плати.
  12. Аналіз якості продукції та робіт




Переглядів: 3188

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фазування силових трансформаторів | З’єднання валів електричних машин і робочих механізмів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.