МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Організація і технологія робіт з монтажу електричних машин і апаратівТема 1.8. Монтаж електродвигунів та апаратури керування Електричні машини класифікують по роду струму, потужності, ступеню захисту, способу охолодження, конструктивному виконанню і способу монтажу. По роду струму електричні машини поділяють на машини постійного і змінного струму. По потужності електричні машини ділять на машини малої потужності до 100 кВт, середньої –100 – 1000 кВт і великої – вище 1000 кВт. По ступеню захисту електричні машини класифікують на наступні групи: - захисту персоналу від торкання до струмоведучих або обертових частин, які знаходяться всередині машини; - захисту від потрапляння всередину машини твердих сторонніх тіл і води. По способу охолодження електричні машини поділяють на машини з природним і штучним охолодженням. По конструктивному виконанню і способу монтажу електричні машини ділять на дев’ять груп: - 1М1 – на лапах з підшипниковими щитами з пристроєним редуктором; - 1М2 – на лапах з підшипниковими щитами, з фланцем на підшипниковому щиті; - 1МЗ – без лап з підшипниковими щитами, з фланцем на одному підшипниковому щиті, з кільцевим фланцем; - 1М4 – без лап з підшипниковими щитами, з фланцем на станині; - 1М5 – без підшипникових щитів (вбудовані або прибудовані); - 1 Мб – на лапах з підшипниковими щитами і стояковими підшипниками; - 1М7 – на лапах з стояковими підшипниками (без підшипникових щитів); - 1М8 – з вертикальним валом; - 1М9 – спеціального призначення. Найбільш розповсюдженими електричними машинами являються асинхронні машини з короткозамкненим і фазним ротором.
Підготовчі роботи. До складу підготовчих робіт входить підбір необхідних інстру- ментів, вимірювальних приладів, такелажних механізмів зі стропами, які пройшли попередні випробування по правилам Держгортехнагляду. Перед монтажем електричної машини або апарату слід впевнитися в тому, що їхнє виконання відповідає умовам середовища, де їх встановлюють, технічні характеристики відповідають проектним. Далі виконують розпаковку електричних машин, очистку їх від бруду, іржи та антико- розійного покриття. Електричні машини, які поступили з заводу-виробника в зібраному стані, на місці мон- тажу не розбирають, якщо їх правильно транспортували і зберігали. Підготовка (ревізія) таких машин до монтажу включає в себе наступні технологічні операції: - зовнішній огляд; - очистку фундаментних плит і лап станин; - промивку фундаментних болтів уайт-спірітом і перевірку якості різьби; - огляд виводів, щіткового механізму, колекторів або контактних кілець та іншої арматури; - огляд підшипників, промивку підшипникових стояків і картерів; - перевірку зазору між кришкою і вкладишем підшипника ковзання, валом і ущільненням підшипників, вимірювання зазору між вкладишем підшипника ковзання і валом; - відкриття підшипників кочення і перевірку заповнення їх консистентною змазкою; - перевірку повітряного зазору між активною сталлю ротора і статором; - перевірку вільного обертання ротора і відсутність чіпляння вентиляторів за кришки торцевих щитів; - перевірку мегомметром опору ізоляції всіх обмоток, щіткової траверси і ізольова- них підшипників. Вимірювання опору ізоляції електродвигунів. У електродвигунів постійного струму виконують між якорем і котушками збудження (полюсами), перевіряють опір ізоляції якоря, щіток і котушок збудження по відношенню до корпусу. При вимірюванні опору ізоляції необхідно від’єднати всі проводи, які підведені до електродвигуна від мережі і реостату. Між щітками і колектором при вимірюванні поміщують ізолюючу прокладку з міканіту, електрокартону, фібри і т.п. У електродвигунів з короткозамкненим ротором виконують вимірювання опору ізоляції обмоток статора по відношенню до корпусу і між собою. Якщо виведені тільки три кінця обмотки, вимірювання виконують тільки по відношенню до корпусу. У електродвигунів з фазним ротором крім визначення опору ізоляції обмоток статора вимірюють опір ізоляції між ротором і статором, а також опір ізоляції щіток по відно- шенню до корпусу (між, кільцями і щітками повинні бути проложені ізолюючі проклад- ки). Опір ізоляції обмоток електричних машин вимірюють мегомметром на 1 кВ для машин напругою до 1 кВ і на 2,5 кВ – для машин напругою вище 1 кВ. Якщо результати вимірювання опору ізоляції обмоток електричних машин до 1 кВ задовольняє норма -тивним показникам, то машини можуть бути включені без сушки ізоляції обмоток. Огляд електричної машини проводять на стенді в спеціально виділеному приміщенні або місці. О виявлених дефектах електромонтажник доповідає бригадиру, майстру або керівнику монтажу. Якщо немає впевненості, в тому, що під час транспортування і зберігання машина,яка поступила в зібраному стані, непошкоджена і незабруднена, необхідність її розібрання для ревізії визначається спеціальним актом. Розібрання машин, що поступили в зібраному стані, і наступну зборку виконують у відповідності з інструкцією. Монтаж електричних машин потужністю до 1000 кВт починають з вивантаження їх з транспортних засобів кранами. Переміщення в горизонтальному напрямку і установку на фундамент електродвигуна виконують за допомогою електроталі, електрокара або наван- тажувача. Якщо пошкоджень не виявлено, то електродвигун продувають стисненим повітрям. Зовні електродвигун обтирають ганчіркою, змоченою в керосині. Промивку підшипників ковзання виконують наступним чином. З підшипників вида- ляють залишки масла через спускні пробки. Потім їх промивають керосином і маслом. Далі викручують спускні пробки і дають стекти всьому керосину. Після цього їх запов- нюють свіжим маслом на 1/2 або 1/3 об’єму ванни (корпусу). Змазку в підшипниках кочення (роликових і кулькових) при монтажі машин не замінюють. Заповнення змазкою підшипника не повинно перевищувати 2/3 вільного об’єму підшипника. Електричні машини і апарати монтують таким чином, щоб вони були доступні для огляду і ремонту. Частини машин, які обертаються і місця з’єднання їх з механізмами (муфти, шківи, пасова передача і т. п.) захищають огородженнями, корпуса електричних машин і пускорегулювальних апаратів заземлюють. Апарати управління розташовують можливо ближче до електричних машин, в місцях, зручних для обслуговування, там, де це допустимо з точки зору умов навколишнього середовища і умов технології виробництва. Якщо проектом передбачена закладка у фундаменти стальних труб, призначених для прокладання в них проводив або кабелів, електромонтажна організація укладає їх іще до бетонування фундаменту, одночасно з в’язкою арматури. Розмітку під гнізда, прорізи і отвори ведуть по відміткам чистого полу, які виконані у вигляді смуг шириною 10 мм чорною фарбою.
Читайте також:
|
||||||||
|