МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Розрахунки валів та осейВали зазнають дії напруг згину і кручення, а осі – тільки згину. Постійні за величиною та напрямком радіальні сили спричиняють у нерухомих осях постійні напруги, а в осях та валах, що обертаються, –напруги, які змінюються за знакозмінним симетричним циклом. Постійні навантаги від зубчастих коліс, шківів, зірочок та ін., які обертаються разом з осями та валами, і є незрівноважені, спричи-няють також постійні напруги. Проектний (попередній) розрахунок валів необхідний для розробки його конструкції. На практиці найчастіше використовують такий порядок проектного розрахунку вала: 1) попередньо оцінюють середній діаметр вала за умови міцності тільки на кручення (згинальний момент поки невідомий, оскільки невідомі розташування опор і місця прикладання навантаг):
, (7.1) де – напруга кручення; – відомий уже обертовий момент; – полярний момент опору кручення. Оскільки , то із (7.1) дістаємо
, мм, (7.2)
де – діаметр вихідного відрізка швидкохідного або тихохідного валів передачі, або відрізка вала під зубчастим колесом для проміжного вала, мм, = (0,025÷0,03)– умовна (знижена) допустима напруга при крученні, МПа; – границя міцності матеріалу вала, МПа; Т, Нм. Попередньо оцінити діаметр проектованого вала можна також, орієнтуючись на діаметр того вала, з яким він з’єднується (вали передають однаковий момент Т). Наприклад, якщо швидкохідний вал редуктора з’єднується з валом електродвигуна, то діаметр вхідного кінця можна прийняти рівним або близьким до діаметра вала електродвигуна: (0,8÷1,0), де – діаметр вала електродвигуна. Одержане значення діаметра вала за формулою (7.2) заокруглюють в більшу сторону до найближчого стандартного лінійного розміру (ГОСТ 6636); 2) маючи проектний (попередній) діаметр вала, розробляють конструкцію вала ескізно разом зі спряженими деталями і зусиллями, які прикладені до нього. Виконують креслення. Проставляють лінійні розміри довжин ступеней вала, їхніх діаметрів, а також відстаней між силовими факторами, що діють на вал, з урахуванням установних баз вальниць. Проставляються поля допусків лінійних параметрів, перехідні радіуси, а також інші геометричні параметри; 3) виконують перевірковий розрахунок вибраної конструкції, про що йтиметься нижче. Якщо необхідно, вносять правки у вибрану конструкцію та її параметри, враховуючи, що діаметр вала є одним із основних параметрів, які визначають розміри і навантажувальну здатність вальниць. Перевірковий розрахунок валів складається з кількох етапів. Найпершим є вибір розрахункової моделі і визначення розрахункових навантаг. За ескізом (кресленням) вала (рис. 7.5) з усіма деталями на ньому складається розрахункова модель (рис. 7.6), на яку наносять усі зовнішні силові фактори, що навантажують вал. Зводять площини дії силових факторів до двох взаємно перпендикулярних площин (горизонтальної х та вертикальної y). Потім визначають реакції в горизонтальній та вертикальній площинах та загальні (сумарні) реакції в опорах. В тих же площинах будують епюри згинальних Mx, My і обертового T моментів (рис. 7.6). Сумарний момент ME знаходять як геометричну суму за формулою
. (7.3)
При складанні розрахункової моделі вали розглядаються як прямі бруси, що лежать на шарнірних опорах. Основними навантагами на вали є сили від передач через насаджені на них деталі: зубчасті або черв’ячні колеса, черв’яки, зірочки, шківи, напівмуфти. Ці сили розподілені по ширині вінця зубчастого колеса, довжині маточини, ширині вальниці і т. ін.
Читайте також:
|
||||||||
|