Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розрахунки валів та осей

Вали зазнають дії напруг згину і кручення, а осі – тільки згину. Постійні за величиною та напрямком радіальні сили спричиняють у нерухомих осях постійні напруги, а в осях та валах, що обертаються, –напруги, які змінюються за знакозмінним симетричним циклом. Постійні навантаги від зубчастих коліс, шківів, зірочок та ін., які обертаються разом з осями та валами, і є незрівноважені, спричи-няють також постійні напруги.

Проектний (попередній) розрахунок валів необхідний для розробки його конструкції. На практиці найчастіше використовують такий порядок проектного розрахунку вала:

1) попередньо оцінюють середній діаметр вала за умови міцності тільки на кручення (згинальний момент поки невідомий, оскільки невідомі розташування опор і місця прикладання навантаг):

 

, (7.1)

де – напруга кручення; – відомий уже обертовий момент; – полярний момент опору кручення.

Оскільки , то із (7.1) дістаємо

 

, мм, (7.2)

 

де – діаметр вихідного відрізка швидкохідного або тихохідного валів передачі, або відрізка вала під зубчастим колесом для проміжного вала, мм, = (0,025÷0,03)– умовна (знижена) допустима напруга при крученні, МПа; – границя міцності матеріалу вала, МПа; Т, Нм.

Попередньо оцінити діаметр проектованого вала можна також, орієнтуючись на діаметр того вала, з яким він з’єднується (вали передають однаковий момент Т). Наприклад, якщо швидкохідний вал редуктора з’єднується з валом електродвигуна, то діаметр вхідного кінця можна прийняти рівним або близьким до діаметра вала електродвигуна: (0,8÷1,0), де – діаметр вала електродвигуна.

Одержане значення діаметра вала за формулою (7.2) заокруглюють в більшу сторону до найближчого стандартного лінійного розміру (ГОСТ 6636);

2) маючи проектний (попередній) діаметр вала, розробляють конструкцію вала ескізно разом зі спряженими деталями і зусиллями, які прикладені до нього. Виконують креслення.

Проставляють лінійні розміри довжин ступеней вала, їхніх діаметрів, а також відстаней між силовими факторами, що діють на вал, з урахуванням установних баз вальниць.

Проставляються поля допусків лінійних параметрів, перехідні радіуси, а також інші геометричні параметри;

3) виконують перевірковий розрахунок вибраної конструкції, про що йтиметься нижче. Якщо необхідно, вносять правки у вибрану конструкцію та її параметри, враховуючи, що діаметр вала є одним із основних параметрів, які визначають розміри і навантажувальну здатність вальниць.

Перевірковий розрахунок валів складається з кількох етапів. Найпершим є вибір розрахункової моделі і визначення розрахункових навантаг. За ескізом (кресленням) вала (рис. 7.5) з усіма деталями на ньому складається розрахункова модель (рис. 7.6), на яку наносять усі зовнішні силові фактори, що навантажують вал. Зводять площини дії силових факторів до двох взаємно перпендикулярних площин (горизонтальної х та вертикальної y). Потім визначають реакції в горизонтальній та вертикальній площинах та загальні (сумарні) реакції в опорах. В тих же площинах будують епюри згинальних Mx, My і обертового T моментів (рис. 7.6). Сумарний момент ME знаходять як геометричну суму за формулою

 

. (7.3)

 

При складанні розрахункової моделі вали розглядаються як прямі бруси, що лежать на шарнірних опорах. Основними навантагами на вали є сили від передач через насаджені на них деталі: зубчасті або черв’ячні колеса, черв’яки, зірочки, шківи, напівмуфти. Ці сили розподілені по ширині вінця зубчастого колеса, довжині маточини, ширині вальниці і т. ін.

 

 

 


Читайте також:

  1. А. Розрахунки з використанням дистанційного банкінгу.
  2. Актуарні розрахунки
  3. АКТУАРНІ РОЗРАХУНКИ
  4. Безготівкові розрахунки
  5. Безготівкові розрахунки із застосуванням платіжних доручень, платіжних вимог-доручень, платіжних вимог
  6. Безготівкові розрахунки фізичних осіб розрахунковими чеками
  7. Безготівкові та готівкові розрахунки
  8. В. Розрахунки через Інтернет
  9. Взаємні розрахунки між бюджетами.
  10. Взаєморозрахунки з контрагентами та податковий облік: основні принципи
  11. Виготовлення колінчатих валів і осей.
  12. Виготовлення лемешів, відвалів, польових дощок плугів і лап культиваторів.




Переглядів: 2051

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Навантаги на вали і осі та їхні розрахункові моделі | Вальниці ковзання. Загальні відомості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.