МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні фактори, які визначають якість фрикційної передачіВ роботі фрикційних навантажених передач, як передач тертям, колові швидкості робочих /контактових/ поверхонь внаслідок проковзування спряжених котків не рівні. А ковзання призводить до спрацювання котків, зменшення ККД та змінюваності передатного відношення. Зв'язок між коловими швидкостями ведучого u1 та веденого u2 котків можна подати виразами u2=(1-ε)u1; d2n2=(1-ε)d1n1 , (12.1)
де ε=(u1-u2)/u1=1-u2/u1 - відносне ковзання. Ковзання призводить до зменшення кутової швидкості веденого вала і поділяється на пружне та геометричне. Пружне ковзання пов'язане лише з пружними деформаціями в зоні контакту робочих поверхонь котків /рис.12.3/. Поверхневі шари матеріалу ведучого котка, який навантажений моментом Т1, під дією сили тертя, наближаючись до точки контакту Р, стискаються, а пройшовши цю точку, - розтягуються. Що ж до поверхневих шарів матеріалу веденого котка, то під впливом реактивного моменту Т2 вони спричиняються до протилежних деформацій. Тому для зменшення пружного ковзання необхідно застосовувати матеріали з великими модулями пружності. Величина пружного ковзання ε незначна і не перевищує для сталі та чавуну 0,002¸0,005; для текстоліту та сталі - 0,01; для ґуми і сталі - 0,03. При рясному змащенні передач ε»0,05. Буксування настає від перевантаження фрикційної передачі і коли не виконується умова: Ft<Fs , (12.2)
де Ft - колова сила; Fs - сила тертя між котками. При буксуванні, а це відбувається тоді, коли ведений коток надмірно навантажений, а ведучий коток ковзає по його поверхні, має місце місцеве спрацювання та вихід з ладу котка /з’являються задирки поверхні веденого котка/. Отже, необхідно передбачати достатній запас зчеплення К котків передачі для запобігання буксуванню. Геометричне ковзання пов’язане зі змінюваністю швидкостей на площинках або лініях контакту ведучого та веденого котків, бо це є вирішальним для фрикційних передач. Рис.12.3. Пружне ковзання у фрикційній передачі Щодо коефіцієнта корисної дії фрикційних передач, то він залежить від втрат на тертя в опорах та явища ковзання. Втрати на тертя в опорах залежать від значення навантаги на вали, яке визначається в основному значенням сили притискання Fn. При постійній Fn втрати в опорах постійні і, відповідно, ККД зменшується при роботі з неповною навантагою. Тому доцільно використовувати натискні механізми з постійним відношенням Т1/Fn. З огляду на складність розрахунків ККД частіше всього оцінюють експериментально.
Читайте також:
|
||||||||
|