МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Предмет, завдання, розділи ДП та її науковий статусДП – галузь психології, розділ психології, яка вивчає індивідуальні відмінності психіки індивідів та груп людей, закономірності психічного варіювання, природу, джерела та наслідки відмінностей. Предметом ДП є 1)індивідуальні, 2)групові і 3)типологічні відмінності, їх наслідки, види прояви, причини. Індивідуальність людини.
В яких аспектах аналізують індивідуальність: 1.Індивідуальна динаміка 2.Міжіндивідуальні відмінності 3.Міжгрупові відмінності
Рівні: 1.Організма 2.Індивіда 3.Особистості 4.Індивідуальність
Індивідуальність у ДП вивчається подвійно: з одного боку як цілісна, неповторна, інтегральна характеристика самопрояву людини у взаємодії з людьми та об’єктами, а з іншого боку як ієрархічна система, в яку об’єднані індивідуальні особливості суб’єкта.
Мета ДП – наукове вивчення механізмів становлення і розвитку людської індивідуальності як цілісного феномена, що існує у колі взаємодії об’єктивної і суб’єктивної реальності.
Завдання ДП: · Вивчення джерел детермінації варіабельності ознак · Дослідження співвідношення між характеристиками, що вимірюються · Вивчення формальних ознак, що є найстійкішими серед варіацій поведінки · Аналіз групового розподілу ознак · Встановлення закономірностей та механізмів виникнення і прояву індивідуальних відмінностей у психіці людини · Розробка теоретичних основ психодіагностичних досліджень та психокорекцій них програм
Структура ДП – 3 розділи, спрямовані на вивчення: А)індивідуальних відмінностей Б)групових відмінностей В)типологічних відмінностей
Принципи диференціально-психологічного аналізу: 1. Принцип формального підходу – сукупність методів аналізу структури не будь-яких, а стійких і повторюваних, універсальних характеристик людини.
Людина має змістові і формально-динамічні характеристики. Змістові характеристики є результатом засвоєння етичних і культурних норм і визначаються соціально-культурним контекстом (характер). Формальні або формально-динамічні характеристики підкоряються еволюційно-генетичним законам, знаходяться під впливом кросс-ситуативних і стійких у часі та толерантних, до контекстуального впливу факторів (темперамент).
2. Принцип інтегрального аналізу. Оскільки предметом ДП є індивідуальність і в якості окремо взятого суб’єкта, і в якості групи суб’єктів. Цей принцип спирається на теорію інтегральної індивідуальності Мерліна, Ананьєва, спеціальна теорія Русалова. Тобто аналіз індивідуальності починають від нижчого до вищого рівня. 3. Принцип взаємозв’язку інтра – та інтеріндивідуальних закономірностей. Вивчаються міжіндивідуальні відмінності, та структура індивідуальності та внутрішньоіндивідуальна динаміка. За Палієм: інтрапсихічні структури формуються під впливом інтеріндивідуальних, а з іншого боку самі впливають на них. 4. Принцип взаємодії ендо- та екзофакторів – чим детерміновані наші особливості. Виявлення джерел детермінації між індивідуальних відмінностей у контексті впливу зовнішніх і внутрішніх чинників. Зв’язок між генотипом і середовищем: · Пасивний вплив – спільна спадковість і спільне середовище · Реактивний вплив – вроджені психофізіологічні особливості впливають на ставлення до дитини батьків, однолітків тощо та сприяють формуванню певних рис особистості · Активний вплив – індивіди активно шукають і створюють середовище, яке максимально відповідають успадкованим задаткам 5. Принцип вимірюванності і статистичної оцінки явищ, які вивчаються. Для оцінки індивідуальних властивостей застосовують методи психодіагностики і статистичну оцінку.
Читайте також:
|
||||||||
|