Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предмет, завдання, розділи ДП та її науковий статус

ДП – галузь психології, розділ психології, яка вивчає індивідуальні відмінності психіки індивідів та груп людей, закономірності психічного варіювання, природу, джерела та наслідки відмінностей.

Предметом ДП є 1)індивідуальні, 2)групові і 3)типологічні відмінності, їх наслідки, види прояви, причини. Індивідуальність людини.

 

В яких аспектах аналізують індивідуальність:

1.Індивідуальна динаміка

2.Міжіндивідуальні відмінності

3.Міжгрупові відмінності

 

Рівні:

1.Організма

2.Індивіда

3.Особистості

4.Індивідуальність

 

Індивідуальність у ДП вивчається подвійно: з одного боку як цілісна, неповторна, інтегральна характеристика самопрояву людини у взаємодії з людьми та об’єктами, а з іншого боку як ієрархічна система, в яку об’єднані індивідуальні особливості суб’єкта.

 

Мета ДП – наукове вивчення механізмів становлення і розвитку людської індивідуальності як цілісного феномена, що існує у колі взаємодії об’єктивної і суб’єктивної реальності.

 

Завдання ДП:

· Вивчення джерел детермінації варіабельності ознак

· Дослідження співвідношення між характеристиками, що вимірюються

· Вивчення формальних ознак, що є найстійкішими серед варіацій поведінки

· Аналіз групового розподілу ознак

· Встановлення закономірностей та механізмів виникнення і прояву індивідуальних відмінностей у психіці людини

· Розробка теоретичних основ психодіагностичних досліджень та психокорекцій них програм

 

Структура ДП – 3 розділи, спрямовані на вивчення:

А)індивідуальних відмінностей

Б)групових відмінностей

В)типологічних відмінностей

 

Принципи диференціально-психологічного аналізу:

1. Принцип формального підходу – сукупність методів аналізу структури не будь-яких, а стійких і повторюваних, універсальних характеристик людини.

 

Людина має змістові і формально-динамічні характеристики.

Змістові характеристики є результатом засвоєння етичних і культурних норм і визначаються соціально-культурним контекстом (характер).

Формальні або формально-динамічні характеристики підкоряються еволюційно-генетичним законам, знаходяться під впливом кросс-ситуативних і стійких у часі та толерантних, до контекстуального впливу факторів (темперамент).

 

2. Принцип інтегрального аналізу. Оскільки предметом ДП є індивідуальність і в якості окремо взятого суб’єкта, і в якості групи суб’єктів. Цей принцип спирається на теорію інтегральної індивідуальності Мерліна, Ананьєва, спеціальна теорія Русалова. Тобто аналіз індивідуальності починають від нижчого до вищого рівня.

3. Принцип взаємозв’язку інтра – та інтеріндивідуальних закономірностей. Вивчаються міжіндивідуальні відмінності, та структура індивідуальності та внутрішньоіндивідуальна динаміка.

За Палієм: інтрапсихічні структури формуються під впливом інтеріндивідуальних, а з іншого боку самі впливають на них.

4. Принцип взаємодії ендо- та екзофакторів – чим детерміновані наші особливості. Виявлення джерел детермінації між індивідуальних відмінностей у контексті впливу зовнішніх і внутрішніх чинників. Зв’язок між генотипом і середовищем:

· Пасивний вплив – спільна спадковість і спільне середовище

· Реактивний вплив – вроджені психофізіологічні особливості впливають на ставлення до дитини батьків, однолітків тощо та сприяють формуванню певних рис особистості

· Активний вплив – індивіди активно шукають і створюють середовище, яке максимально відповідають успадкованим задаткам

5. Принцип вимірюванності і статистичної оцінки явищ, які вивчаються. Для оцінки індивідуальних властивостей застосовують методи психодіагностики і статистичну оцінку.

 


Читайте також:

  1. А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод
  2. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  3. Адміністративно-правовий статус іноземців та осіб без громадянства.
  4. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  5. Адміністративно-правовий статус об'єднань громадян
  6. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  7. Аудитор, його статус та сертифікація
  8. Банківська система України. Правовий статус Національного Банку України
  9. Безробітні та їх правовий захист і статус
  10. В залежності від обстановки та бойового завдання, наявності сил та засобів, а також від характеру місцевості, оборона може бути позиційною, маневреною .
  11. В залежності від обстановки та бойового завдання, наявності сил та засобів, а також від характеру місцевості, оборона може бути позиційною, маневреною .
  12. Верховна Рада України - орган законодавчої влади в Україні. Статус народного депутата України




Переглядів: 747

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
На сьогодні можна говорити про 3 напрямки вітчизняної ДП | Поняття організм визначає людину як істоту біологічну, як носія морфологічних і фізіологічних функцій!

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.