МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Індивідуальні відмінності в інтелекті: факторні теорії, теорії множинності інтелектів. Джерела варіативності інтелектуВластивості здібностей Рівні здібностей Характеристики здібностей Мають якість, щовизначає ту діяльність, якій вони сприяють, ¯ ¯ загальні здібності спеціальні здібності та кількість (ступінь вираженості). Загальні здібності – система індивідуально-вольвих якостей, яка забезпечує відносну легкість і продуктивність в оволодінні знаннями і здійсненні різних видів діяльності. Спеціальні (часткові) здібності – система властивостей особистості, яка допомагає досягти високих результатів у певній спеціальній галузі діяльності. У розвитку часткових здібностей є найбільш сприятливі («сенситивні») періоди, коли задатки можуть розкритися яскравіше.
репродуктивний û ë продуктивний (творчий). Обдарованість – високий рівень розвитку задатків, схильностей.Існує загальна і спеціальна обдарованість. Талант – вища здатність до певної діяльності, яка дає змогу виконувати її успішно, самостійно, оригінально. Геніальність – найвищий ступінь обдарованості, таланту. Виявляється у творчій діяльності, результати якої мають соціально-групову і вселюдську значущість.
½ ½ опорні провідні. Без опорних властивостей виявлення здібностей неможливе (наприклад, чутливість зору, образна пам'ять, сенсомоторика для зображувальної діяльності). Провідні властивості задають верхню границю розвитку здібностей (творча уява).
Першу шкалу вимірювання інтелекту створили у 1905 р. А.Біне та Т.Симон: для певного віку (від 2 до12 років) встановлювались бали, які визначали певний рівень розвитку однієї з 30-ти здібностей. В.Штерн у 1911 році вводить термін «психічний вік», який повязує з хронологічним віком через коефіцієнт інтелекту. Л.Термен у 1916 році пропонує абревіатуру «IQ» та шкалу вимірювання від 0 до 100. Версія його тесту відтоді використовується у СШАпід назвою «тест Стенфорд-Біне». Сучасний зміст показників IQ є іншим: замість кількості років вираховують пропорцію результатів досліджуваного у порівнянні із загальним результатом у певній групі. IQ вважають загальним показником інтелектуального розвитку, що у певній мірі відображає структуру інтелектуального потенціалу. Відзначено, що коефіцієнт IQ е показником - успіхів у навчанні; - професійних успіхів у виробничників та службовців; - успішності роботи військових, поліціянтів, державних службовців тощо. Натомість IQ не вважається показником здатності особистості навчатись навичкам, необхідним для повсякденного життя. З'ясування питання щодо стійкості тестових оцінок у часі показало таке: 1) прогноз щодо IQ не може бути зроблений на основі показників швидкості розвитку немовлят; 2) найбільш вдалим віком для прогнозу рівня IQ у наступні періоди шкільного життя – це 6 років; 3) у кожному індивідуальному випадку можливі коливання (у межах 50 балів). Для побудови цілісного уявлення про інтелект та виявлення індивідуальних відмінностей у інтелекті робились спроби створити психологічні моделі на основі виміру окремих змінних, звертаючись до факторно-аналітичних моделей. Читайте також:
|
||||||||
|