Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура суперечки

13 (108-132), 14 (27-32), 25 (34-47), 27 (169-186), 3

План

9 (21-30, 35-40), 32 (47-108), 34, 21, 23, 27 (124-136)

План

1. Основні норми взаємовідносин з партнерами та колегами у неформальній обстановці.

2. Класичні обов’язки чоловіків та привілеї жінок.

3. Етикет візиту. Правила поводження за столом.

4. Правила поведінки у громадських місцях.

Рекомендована література:

 
 


Міні-лексикон: поведінка, вчинки, привілеї жінок, обов’язки чоловіків, гостинність, візит, застольний етикет, громадські місця.

 

 

1. Основні норми взаємовідносин з партнерами та колегами у неформальній обстановці

 

 
 
Поведінка – сукупність вчинків людини, що мають моральне значення і здійснюються ним у відносно довгий період часу у постійних ситуаціях та тих, що змінюються

 

 


Поведінка це дзеркало, в якому кожний демонструє своє обличчя, колись казав Й. Гете. Життя ділової людини не обмежується лише роботою. Взаємовідносини з партнерами, колегами продовжуються у неформальній обстановці. Іноді саме поведінка поза службою розкриває сутність людини.

 

 
 

 


2. Класичні обов’язки чоловіків та привілеї жінок

 

У Старому заповіті сказано: «Перед лицем сивого вставай і ушановуй лице старця...» (Левіт, 19 : 32). Ця порада формулює загальні умови етикету, необхідність віддавати шану старшим за віком.

З розвитком людського суспільства в світському етикеті права на увагу закріплюються за жінками.

Жінки мають привілеї, чоловіки обов’язки.

 

   
 
Привілеї – переважне право, пільги. Привілеї жінок – переважне право жінки, обумовлене її роллю і значенням у суспільстві
 
 
Обов’язки – певне коло дій, покладених на когось, і безумовне їх виконання. Обов’язки чоловіків стосовно жінки склалися природно та історично

 

 


У світському етикеті країн Європи та Америки привілеї розподіляються

 
 

 

 


Основні обов’язки чоловіків:

 

♦ На вулиці чоловік іде ліворуч від жінки, або з небезпечної сторони

 
 


 

       
   
 
 


● ,

 

 

♦ Коли чоловік іде попереду жінки?

 

● коли жінка не знає куди йти

(театр, кінотеатр, ресторан, кафе)

 

● якщо йти першому небезпечно

(темний під’їзд, складний шлях, натовп, ліфт)

 

● коли спускаються сходами

 

♦ Перед дверима, якщо безпечно завжди пропускає жінку вперед, підтримуючи двері.

 

♦ У транспорті сідає тільки тоді, якщо поблизу не стоїть жодна жінка.

 

♦ Обов’язково поступається місцем, якщо жінка увійшла і стала поруч, знайомій, жінці з дитиною, вагітній.

 

♦ Коли супроводжує жінку:

 

● у авто – допомагає сісти, вийти, відчиняє, зачиняє двері

 

● у ресторані, кафе, театрі – допомагає зняти і

одягнути верхній одяг, сісти

 

● за столом – першим розпочинає розмову,

услуговує жінці, пропонуючи різні страви,

напої, особливо, якщо жінка сидить праворуч

 

♦ Першим вітається усно.

 

♦ У приміщенні, якщо увійшла жінка встає; коли жінка, що сиділа, встає, то також повинен підвестися.

♦ Завжди допомагає жінці нести важкі речі (сумку з продуктами, валізу, портфель).

Жіночу сумочку – ніколи.

і т. ін.

3. Етикет візиту. Правила поводження за столом

 

 
 
Візит(від франц. visite – відвідування).

 

 


Загальні поради

 
 

 

 


¨ Візит без запрошення і неочікуваний візит – ознака поганого тону. Це не розповсюджується на рідних і близьких друзів.

 

¨ Якщо людину запросили, а вона не прийшла і не дала про себе вістей – це грубе порушення етикету.

 

¨ Неввічливо питати «А хто запрошений ще?».

 

¨ Дітей бажано брати у тому випадку, коли у хазяїв теж є діти і ви отримали згоду завчасно.

 

¨ Давня східна мудрість навчає: «Не можна переступати поріг чужої оселі, якщо на обличчі немає посмішки».

 

¨ Приходити раніше визначеного часу не бажано. Краще вчасно, або з запізненням на 5 хвилин.

 

¨ Бажано принести невеличкі подарунки: солодощі або іграшки дітям, господині – квітку, або невеличкий букет.

 

¨ За стіл треба сідати після запрошення господині на відведене для вас місце (на багатолюдній вечірці місце обирається самостійно; чоловіки сідають коли всі жінки сіли).

 

¨ Гість повинен підтримувати розмову, і в першу чергу з тими, хто сидить поруч.

Небажані теми: політика, релігія, хвороби, плітки, що зачіпають людську гідність, відсутніх знайомих.

Бажані теми: спорт, музика, досягнення і достоїнства загальних знайомих.

 

¨ Не бажано розпочинати їсти, поки всі гості не мають угощення. (Чоловіки чекають коли розпочнуть їсти жінки, що сидять поруч).

       
   
· розпитувати господарів скільки коштував ремонт, ваза, килим і т. ін. · пропонувати гроші за зіпсовану (розбиту) річ (наступного разу треба принести таку саму або кращу) · глузувати зі своєї дружини, свого чоловіка · хвалитися поважними родичами, знайомими · пропонувати господарям увімк­нути телевізор і, невідриваю­чись, дивитися в нього · відмовлятися від запропо­нова­ного угощення, просити щось окремо приготовлене · йти одразу після вечері, обіду · прощаючись, затримуватися у відкритих дверях
 
 

 


Деякі поради щодо поведінки за столом

 
 

 


● Сідаючи за стіл намагайтесь:

- не шуміти і не турбувати сусідів

- не слід дуже близько підсовувати стілець до столу

- не кладіть лікті на стіл

- не грайтеся скатертиною

 

● Користуючись полотняною серветкою:

- не закладайте за воріт одежі

- не кладіть на стілець

- не вішайте на спинку стільця

- не кидайте у тарілку із залишками їжі

 

● Користуючись столовими приборами:

- не грайтеся виделкою, ножем і т. ін.

- не жестикулюйте з приборами в руках

- не «пірнайте» під стіл за прибором, що упав на підлогу

- не їжте з ножа

4. Правила поведінки у громадських місцях

 

 

 

 


вулиця транспорт ліфт сходинки

 

 

магазин ресторан кафе готель лікарня

 

 

бібліотека музей театр кінотеатр вернісаж

 

 

теплохід «на природі» пляж басейн стадіон

 

 

 

 


Питання для самоконтролю

 

 

1. Як на вашу думку, для чого бізнесмену знання правил світського етикету?

2. Складіть невеличке оповідання на тему «Побачення», відтворивши в ньому елементи поведінки у громадських місцях, привілеї жінок і обов’язки чоловіків?

3. Тонкощі поведінки за столом – це примхи чи раціоналізм?

 

 


Тема 5. Культура ДІЛОВОЇ СУПЕРЕЧКИ

1. Суперечка – постійний супутник бізнесменів.

2. Різновиди та можливі наслідки суперечки.

3. Помилки та виверти під час суперечки.

4. Культура діалогу, дискусій – найважливіший фактор їх успіху.

Рекомендована література:

 
 


Міні-лексикон: суперечка, дискусія, диспут, дебати, евристика, полеміка, софістика, аргумент, контраргумент, конфронтація.

 

 

1. Суперечка – постійний супутник бізнесменів

 

 

Вирішення багатьох складних проблем бізнесу можливе тільки на шляху відкритого обміну думками.

 

 

       
 
 
   
Суперечка (спір) – це словесне змагання між двома або кількома сторонами, під час якого кожна зі сторін відстоює своє розуміння обговорюваного питання та спростовує думку опонента

 

 


2. Різновиди та можливі наслідки суперечки

 

 


За метою суперечки поділяються:

 

● суперечка як засіб пошуку істини

● суперечка як переконання іншої сторони

● суперечка заради перемоги

● суперечка заради суперечки (суперечка – спорт)

● суперечка заради доказів, а не заради думки

● суперечка як гра

 

 

За кількістю учасників суперечки бувають:

 

● суперечка-монолог

● суперечка-діалог

● суперечка-полілог

 

За формою:

 

● організовані

● стихійні

 

Будь-яка суперечка – це логіко-психологічне явище

 

 


 

       
   
 


висунення та захист думки

 
 


спростування

           
   
 
   


розвиток початкових доводів

та доказ неспроможності

аргументації супротивника


повторний виступ

з метою спростування


і т. далі

       
   

 

 


правила доказу правила спростування

 

Можливі наслідки суперечки:

 

 

¨ Сторони дійшли примирення шляхом взаємних поступок

¨ Перемога одного та поразка іншого

¨ Кожен залишається при своїй думці

¨ Сторони розійшлися ще більшими супротивниками, результат – ще більше загострення суперечностей

¨ Суперечка допомогла виявити позиції сторін, однак не примирила їх

¨ Суперечка призвела до дискредитації опонента, що і малося на меті.

 

Перемога в суперечці не завжди є виграшем, тому що людина не відречеться від своєї думки, якщо її переконали супротив волі.

3. Помилки та виверти під час суперечки

 

 

Втрата тезису У запалі можна втратити сенс судження. Тому постійно треба стежити за планом власної думки
Підміна тезису Навмисна спроба переключити увагу на другорядне питання, коли бракує аргументів довести висунуте положення
Невизначеність тезису Розпливчастість формулювань під час супе­речки ускладнює обмін думками та призводить до плутанини
Суперечливість тезису Тезис доводиться завдяки аргументам, останні обґрунтовуються тезисом
Безпідставне обвинувачення Навмисний прийом, коли на основі часткових спостережень намагаються вивести загальні закономірності
Епатаж Скандальна витівка проти опонента: «чіпляння ярликів» («совки», «комуняки»...)

та інші

 

Некоректна дія співрозмовника Нейтралізуючий захист
«Роздмухування проблеми» Повернутися до суті суперечки
Висловлювання натяків, які компрометують опонента та ставлять під сумнів його думку Використовувати компліменти, виграти за рахунок доброзичливості, об’єктивності
Приховування під маскою доброзичливості негативного ставлення до позиції чи опонента Дотепно зірвати маску і розкрити задум
Демонстрація некомпетентності, ведення демагогічних розмов Не виявляти зайвої делікатності, запитати про що йшла мова
Брутальне зупинення опонента Не давати волі своїм почуттям. Якщо доречно, то використову­вати сатиру, іронію, гумор

 

4. Культура діалогу, дискусій –

найважливіший фактор їх успіху

 

 

Риторикою, соціальною психологією, полемічною практикою вироблені певні загальні правила, дотримання яких сприяє успіху під час діалогу, дискусії.

 

   
 
Домовленість має виконуватися
 
 
Людина – міра всіх речей
 
 
Витримка і рівновага

 


Пам’ятка полеміста

 

 

¨ Приступаючи до обговорення спірної проблеми, чітко визначте предмет суперечки.

 

 

¨ Якщо про спір відомо заздалегідь, ретельно готуйтесь до нього.

 

 

¨ Контролюйте себе, не втрачайте предмета суперечки під час обговорення.

 

 

¨ Не дозволяйте супротивнику відвести Вас у бік від основного питання суперечки.

 

 

¨ Займайте певну і тверду позицію в спорі.

 

 

¨ Вчіться правильно розкривати зміст понять, пояснювати значення термінів.

¨ Звертайте увагу на поведінку свого опонента. Спробуйте оцінити індивідуальні особливості його характеру, манеру сперечатися.

 

 

¨ Намагайтесь правильно порівнювати свої здібності та можливості з силами сперечальника.

 

 

¨ Відносьтесь з повагою до поглядів опонента, не принижуйте достоїнства вашого противника.

 

 

¨ Аргументуйте і контраргументуйте, спираючись на факти і логічні докази.

 

 

¨ Прогнозуйте і прораховуйте наслідки своїх слів.

 

 

¨ Не застосовуйте нечесних прийомів.

 

 

Питання для самоконтролю

 

 

1. Що таке суперечка? Яку роль вона відіграє в діловому спілкуванні?

2. Які різновиди і форми ділової суперечки є найбільш актуальними на сьогодні?

3. Чим дискусія відрізняється від полеміки?

4. Які помилки і навмисні виверти зустрічаються в суперечці? Як реагувати на них?

5. Які основні правила продуктивного ведення суперечки?

 

 


Тема 6. МАЙСТЕРНІСТЬ ПУБЛІЧНОГО виступу. ВИСТУПИ НА РАДІО, ТЕЛЕБАЧЕННІ


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. VІ. План та організаційна структура заняття
  3. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  4. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  5. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  6. Атомно-кристалічна структура металів
  7. Базова алгоритмічна структура
  8. Банківська система та її структура. Функції Центрального банку.
  9. Безцехова виробнича структура.
  10. Будова систем: підсистема, елемент, структура, зв'язок.
  11. Бухгалтерська оцінка капіталу банку. Структура капіталу
  12. Бюджетна структура




Переглядів: 5227

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конкуренти | ЗАВДАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.025 сек.