МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 4. Філософська думка Зх.Європейського Середньовіччя1. Соціально-культурні підвалини.Основні риси і періоди філософської думки середніх віків 2. Патристика : сутність,основні ідеї. 3. Схоластика і містика як провідні напрями середньовічної філософії.Реалізм і номіналізм. 4. Основні риси вчення Фоми Аквінського.
Середньовічна філософія повязана з феодальними релігіного світогляду. Апологетики і патристики ІІ – ІХ ст. н.е.Апологети– захист християнства від моральних принціпів язичництва. Патристика – включає вчення апостолів,діячів церкви. Схоластики і містики ІХ – ХVІ ст. Схоластика– виникає як шкільна шкільна філософія,а виступає як система впорядкування християнського вчення. Підперіоди : 1) рання схоластика - ІХ – ХІІ ст.; 2) зріла схоластика - ХІІ – ХІV ст.; 3) пізня схоластика - ХІV – XVI ст.; Риси : 1. Середньовічна філософія – релігійного характеру.Людина – духовна особистість,віра пов язана з волею. 2. Панування ідеї творіння світу з нічого (креаціонізм). 3. Теїзм– ідея творення світу Богом Філософія середніх віків характеризується теоцентризмом.Онтологія середніх віків буття Бога,співвідношення «Бог людина».Проблема логіки – питання донесення основного смислу книг;розкриття через співвідношення філософія-релігія,взаємозв язку віри-філософії,істини,раціональних і містичних шляхів досягнення Бога – проблема. Проблема людини : Людина – Бог,душа – тіло,духовна сутність. Схоластика виникає через розрив неоплатоніків і проникнення матеріалістичного осмислення Арістотеля.Співвідношення понять філософія,теологія,релігія: Філософія + релігія = теологія - проміжна сфера між філософією і релігією. Ідейна частина релігії,що покликана узгодити основні релігійні догмати,не відкидаючи філософію мови і методології. Апологетика(2 підходи до «античної філософії») : 1) позитивізм (Климент Алексанрійський,Юстин,Оріген) 2)негативний( Тертуалін) Суть першого – визнавання грецької філософії,пропонували використовувати для формування теології. Аргументи на підтримку античної філософії : - єдність – Бог один : всі шляхи до нього - універсальність – християнство для всіх - простота - авторитет - давнина Патристика (Григорій Нільській,Василій Великий) – основну увагу приділяє проблемам монотеїзму,ірраціоналізму,теодицеї,еодицеї,ідеї трансцендентності Бога.Мета – формуваннч теології як системи.Намагаються приєднати античністьІоан Доміанський дає визначення філософії: «Це – пізнання сущого. Пізнання божественого ілюдського. Роздуми про життя і смерть, уподоблення Богу через доброчинність, мистецтво мистецтв і наука наук. Це любов до мудрості,бо любов – це Бог,а це істинна мудрість. Поділ філософії на «умоосяжну» (богословя, фізіологія, математика) і практичну (етика,політика). Аврелій Августин «Сповідь»,»Град Божий». Поділ філософії на фізику (теологічну)логіку,етику.Бог як вище начало світобудови.Розглядає проблему «Бог – людина»,при цьому наголошує на невиправні діяння людини (гріх як суттєве для майбутнього).Людина така,що існує в часі (Час починається від гріхопадіння людини) і рух до досконалого суспільства – християнського.Граду Божого.Людина як взаємозв язок душі (внутрішня людина) і тіла.Відкидає переселення душі.Основні атрибути душі : розум,воля,пам ять.Память як здатність існувати в часі.Розум не понад волю.Воля – основа,найбільший дар людини,віра поєднує душу і тіло. Схоластика формується як типрелігійної філософії,це формально-логічна раціональна систематизація релігійної догматики. 325р. – затвердження християнських догматів. Схоластика і містика як провідні ідеї Середніх Віків формуються в Х ст. як варіанти релігійної філософії,що опирається на незаперечний авторитет Святого Письма.Відмінність між ними полягає у ставленні до можливості людського розуму в процесі богопізнання.В схоластиці можливості розуму визнаються і наголошуються на ролі логіки.Містика стверджує,що розум і роздуми ведуть до гріха.Шлях до Бога пов язаний з почуттям любові до Бога,здатності самозречення. 1) знання і віра – антиподи (Тертуліан «Вірую,бо абсурдно») 2) знання і віра можуть співіснувати і взаємно,оскільки розкривають різні аспекти і можливості людини.Філософські і теологічні істини не повинні взаємовиключати одна одну.Втілена в «теорії подвійної істини»,стверджує можливість автономної істини,науки і богослов я відносно Бога. - по методу : наука – індукції,богослов я – дедукції; - філософія і наука – сфери теорії,богослов я – практики,етики; - знання і віра,філософія і теологія повинні об єднатися в спрямованості на реалізацію позитивного богословя. Проблема природи універсалій: Реалізм – існують самі по собі,до матеріального світу.Номіналізм – існують лише в мисленні речі окремо,поняття – окремо (імена речей).Концептуалізм (крайній номіналізм) – П.Абеляр.Слова н7аповнені значенням. Фома Аквінський (1226 – 1274 р.р.) Ідеї : 1) Концепція симфонії (співзвучності) : - віри і розуму.Розглядається у виді істин : а) ті,що можна осягнути розумом (наука і філософія) б) ті,що перевершують можливості людини (божествене об явлення) в) ті,що можна розуміти і за допомогою віри,і за допомогою розуму (єдність теології і філософії) 3 види знань : - теологічне об явлення - природна теологія - філософія,що об єднує решту наук. 2) Синтетичний спосіб мислення – поєднання існуючих позицій 3) Поміркований реалізм.Універсалії існують трояко : до речей (Божий промисел); в речах (результат творення); після речей (як результат пізнання в поняттях) 4) Доведення буття Бога. Дав 5 тверджень. Бог як першопричина,абсолютно необхідна причина,абсолютне мірило і ступінь досконалості,цілеспрямованості причин 5) Людина – єдність душі і тіла,неповторна і єдина.Душа – формуюче начало. Людина має свободу волі через поєднання дій Бога з діями людини.
Читайте також:
|
||||||||
|