Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Стратегія і тактика управління

 

Потреба в стратегічному управлінні, насамперед, зумовлена властивостями та особливостями землі, які відрізняють її від інших засобів виробництва (машини, устаткування тощо). Якщо машину можна піддати «спонтанному» управлінню, то землю - неможливо.

Економічним базисом стратегічного управління є стратегічне планування, під яким розуміють перелік дій і рішень, взятих на озброєння керівниками і спеціалістами, що ведуть до досягнення поставленої мети.

Виконуючи одну за одною позиції, які передбачені планом, суб’єкт управління наближає виконання стратегічних задач. Стратегічне планування забезпечує основу для всіх управлінських рішень. Стратегія управління не повинна бути віртуальною, вона мусить базуватись на об’єктивних реаліях розвитку української економіки, української науково-управлінської думки. Відхилення від цього принципу поставить під загрозу реалізацію стратегії, а керівникові можуть висловити недовіру, як такому, що не відповідає займаній посаді. Стратегія управління повинна вписуватися в рамки законодавчо-правового поля, тобто забезпечуватись законодавчими актами і нормативними документами. Наприклад, Указ Президента України «Про основні напрями земельної реформи в Україні на 2000-2005 роки», який регламентує визначення основних засад реформування земельних є основою для стратегічного управління, спрямованого на вирішення цілої низки питань, а саме:

1. Забезпечення подальшого розвитку відносин власності на землю.

2. Удосконалення земельних відносин у сільськогосподарському виробництві.

3. Подальше реформування земельних відносин у містах та інших населених пунктах.

4. Розвиток ринку землі.

5. Розвиток кредитування під заставу землі, в тому числі іпотечного кредитування.

6. Удосконалення справляння податку за землю.

7. Удосконалення моніторингу земель, порядку ведення державного земельного кадастру та оцінки земель.

8. Землевпорядне забезпечення проведення земельної реформи.

9. Підвищення ефективності державного управління земельними ресурсами.

10. Поліпшення організації контролю за використанням та охороною земель.

11. Удосконалення нормативно-правової бази розвитку земельних відносин.

Планувальним документом, який служить механізмом стратегічного управління, є загальнодержавні і регіональні програми використання та охорони земель тощо. Ширше згадані програми деталізуються у схемах землеустрою відповідних адміністративно-територіальних утворень.

У науковій літературі зазначається, що стратегічне управління зумовлюється наявністю таких елементів:

· вміння змоделювати ситуацію, для чого потрібно бути наділеним здатністю до абстракції, ходу думки від конкретного до абстрактного і навпаки, засобами і методами підтримки управлінських рішень;

· здатність розробити стратегію змін;

· здатність до стратегічного управління на основі використання надійних методів традиційного характеру і нових моделей;

· вміння втілювати стратегію в життя.

Процес стратегічного управління представляє копітку цілеспрямовану діяльність суб’єкта управління впродовж багатьох і навіть сотень років.

Яскравим прикладом може послужити острів Валаам (на півночі Росії), де монахи як суб’єкти самоуправління зуміли довести світові, що раніше не привабливі ландшафти з неродючими фунтами (товщина шару 15-20 см) можна перетворити в «райський сад». Незважаючи навіть на те, що під шаром ґрунту знаходились суцільні поклади каменю, де виключалась можливість вирощування деревних насаджень, вони штучно за допомогою ґрунту, який завозився в сумках з материка, кущів, попелу від їх спалювання впродовж дев’яти століть створили родючий ґрунтовий покрив товщиною у два метри. Така структура ґрунту дозволяє зберігати в ньому тепло. Нині тут вирощують такі дерева, як дуб, ясен, ялиця, і навіть зовсім південні культури - акацію, каштан, барбарис, більше 10 сортів аґрусу, картоплю, капусту, гарбузи. Ось де секрети стратегії управління.

При цьому неважко зауважити, що стратегія знаходить своє реальне втілення лише завдяки тактиці, яка, по суті, також представляє набір короткострокових стратегій, що орієнтовані на досягнення мети в найближчий період. Іншими словами, тактика - це низка дій і заходів, які дозволяють реалізуватися стратегії. Наприклад, стратегія збереження родючості ґрунту знаходить своє реальне втілення в життя за умови таких тактичних дій, як проведення ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень, складання проекту організації території агроформування, здійснення авторського нагляду за виконанням проекту організації території, інвестиційне забезпечення тощо.

У свою чергу, питання, яке передбачає складання проекту організації території, знайде своє місце в стратегії, якщо будуть дотримані певні правила її реалізації, а саме:

1. Встановлено оптимальний склад земельних угідь.

2. Обґрунтовано систему сівозмін і впорядковано їх території.

3. Передбачено передові технології землеробства.

4. Передбачено заходи щодо охорони ґрунтів довкілля тощо.

Як бачимо, правила вказують, що, як і коли робити в конкретній ситуації з метою розв’язання поставленої задачі.

Потрібно зазначити, що питання організації території вирішуються за певною процедурою.

Наприклад, обґрунтування системи сівозмін передбачає низку таких процедур: розподіл орних земель на технологічні групи за крутизною схилів; обґрунтування структури посівних площ, яка забезпечує бездефіцитний баланс гумусу в ґрунті; виділення екологопридатних земель для вирощування сільськогосподарських культур; обґрунтування ефективності запроектованих сівозмін тощо.

Таке розширене трактування стратегії управління, його тактика будуть мати зміст тільки за умови фінансового забезпечення. Без фінансового забезпечення стратегія управління буде приречена на «провал», тому нехтувати цим правилом не варто.

З викладеного випливає, що стратегія управління розкриває свій внутрішній зміст за принципом «з гори до низу». Цей процес повинен постійно підтримуватись, стимулюватись, розвиватись та оцінюватись керівництвом державних земельних органів. Така оцінка стратегії проводиться шляхом порівняння результатів відповідно до поставленої мети і служить механізмом зворотного зв’язку в системі управління земельними ресурсами.

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. Видання прав актів управління
  6. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  8. Адаптивні організаційні структури управління.
  9. Адміністративне право і державне управління.
  10. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  11. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  12. Адміністративні методи управління




Переглядів: 1919

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальна характеристика функцій управління | Стиль управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.