Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Маркетинговий стратегічний аналіз.

 

Аналіз поточної ситуації фірми доцільно проводити на базі матриць “Бостон консалтинг груп” (БКГ), Мак-Кінсі, АВС і SWOT-аналізу.

SWOT - аналіз дає змогу оцінити можливості фірми на ринку з урахуванням внутрішніх і зовнішніх факторів.

Використовуючи метод БКГ, фірма визначає положення на ринку своїх окремих товарів, видів бізнесу на матриці (зростання / частка ринку) для того, щоб зробити висновок про привабливість ринку.

 

Таблиця 17.1 - SWOT - аналіз підприємства

 

Внутрішні фактори Переваги (Strength) Недоліки (Weakness)
Досвід роботи на ринку Кваліфікований персонал Високий імідж підприємства Застаріле обладнання   Фінансові проблеми
Зовнішні фактори Можливості (Opportunities) Загрози (Threats)
Підвищення інтересу споживачів до продукції Можливість виходу на європейські ринки Розробка принципово нових продуктів-конкурентів Підвищення податків

 

Матриця має чотири сектори:

- “зірки” - товари, попит на які зростає інтенсивно, а ринкова частка велика та збільшується. Така ситуація потребує підтримки, значних інвестицій;

- “дикі кішки” (знак запитання) - товари, види бізнесу, попит на які зростає, але вони не мають великої частки ринку. Керівництву фірми слід прийняти рішення про виділення коштів для збільшення ринкової частки, щоб перейти у сектор “зірок” або ліквідувати бізнес (зняти з виробництва товар);

- “дійні корови” – товари, види бізнесу, які визначають ринкову частку виробника, попит на них сталий, ринкова частка не змінюється. Попадання у цей сектор дає можливість отримувати стабільний високий прибуток, менш витрачуються кошти на інвестиції;

- “собаки” – товари, види бізнесу, попит на які зменшується, а ринкова частка незначна. Такі види бізнесу можуть використовуватися для вирішення тактичних завдань і не мають серйозної перспективи.

Після класифікації товарів (бізнесу) за сектором матриці фірма повинна визначити роль кожної позиції у майбутньому, зняти з виробництва неперспективні товари, залишити деякі види бізнесу.

Майстерність керівництва фірми полягає в тому, щоб забезпечити безперервну появу нових “зірок”, використовуючи те, що дають “дійні корови”.

При цьому методі фірма самостійно визначає перелік і вагомість критеріїв, які є найбільш актуальними для оцінки привабливості ринку і конкурентоспроможності фірми на ньому.

Результат аналізу за методом “Мак-Кінсі” дозволяє отримати двомірну систему класифікації, подібну до матриці БКГ. При цьому виділяють три рівні конкурентоспроможності та три рівні привабливості ринку (високий, середній, низький). Кожна з дев’яти отриманих комбінацій відповідає певній стратегічній позиції фірми.

 

 

При-вабли-вість Велика Селективний розвиток Інвестиції та розвиток Захист і позиції
Спеціалізація на сильних сторонах;   пошук засобів подолання слабких сторін; пошук можливостей співробітництва Можливо кинути виклик конкурентам; акцентація на подоланні слабких позицій Зростання; пошук можливостей збільшення інвестицій; прагнення до лідерства
Середня Обмеження розвитку, отримання прибутку Селективне управління Селективний розвиток
Спеціалізація; пошук ніші; раціоналізація зменшення витрат Капіталовкладення треба робити вибірково, позички робити, де низький ризик і висока рентабельність; спеціалізацію на сегментах, які зростають Вкладання коштів у привабливі сегменти; підтримка конкурентних позицій
Низька Вихід з ринку Отримання прибутку Вибірковість і пошук нових напрямків
Вибір вигідного моменту продажу бізнесу; зменшення постійних витрат; відмова від інвестицій Мінімізація інвестицій; скорочення асортименту; концентрація на більш прибуткових сегментах Збереження сильних сторін; концентрація на привабливих сегментах
Низька Середня Висока
К о н к у р е н т о с п р о м о ж н і с т ь

 

Рисунок 17.2 – Матриця “Мак-Кінсі”

 

Дані моделі визначають специфічні чинники, властиві конкретні галузі бізнесу, пропонують спрощені стратегічні вказівки. Але головна практична проблема є вибір критеріїв оцінки підприємства у матриці.

Модель зростання товару-ринку І.Ансоффа

В основу аналізу покладено можливе розходження між очікуваним рівнем збуту або поверненням інвестицій від ринкової ситуації або дій конкурентів.

І.Ансофф пропонує варіанти для усунення розриву в даному графіку, які засновані на відповідності між існуючими та новими товарами, існуючими та новими ринками (див. рисунок 17.3.).

 
 

 

 



Читайте також:

  1. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  2. SWOT-аналіз.
  3. Внутрішній аналіз.
  4. Внутрішньовиробничі логістичні системи: МRР, МRР II, KANBAN, ОРТ. Їх характеристика та порівняльний аналіз.
  5. Генетичний аналіз. Моногібридне схрещування.
  6. Загальний стратегічний підхід до ведення перемовин.
  7. Зовнішній аналіз.
  8. Зовнішній аналіз.
  9. Комп’ютеризований контент-аналіз.
  10. Кореляційний аналіз, регресійний аналіз.
  11. Кореляційно-регресійний аналіз.
  12. Лекція 14 Поняття про дисперсійний аналіз. Однофакторний дисперсійний аналіз




Переглядів: 567

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Процес маркетингового планування. Розробка стратегії маркетингу. | План маркетингу. Основні елементи плану маркетингу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.