План маркетингу. Основні елементи плану маркетингу.
Рисунок 17.3. – Матриця напрямків розвитку Ансоффа
На основі методів стратегічного аналізу позицій фірми на ринку, які були розглянуті, маркетолог повинен визначити вид маркетингової стратегії розвитку.
- стратегія інтернаціоналізації – засвоєння нових ринків;
- стратегія диверсифікації – засвоєння виробництва нових товарів (у тому числі, не пов’язаних із основними видами діяльності фірми);
- стратегія сегментації – виробництво широкої гами товарів для різних груп споживачів.
Стратегічні позиції на ринку дозволяють зробити висновок про те місце фірми серед інших: лідер ринку, ринковий суперник, ринковий послідовник, фахівець на ринку.
Підсумком фази планування процесу стратегічного маркетингу є маркетинговий план, що задає напрямок маркетингової діяльності. Плани маркетингу буваютьдовгострокові, які розраховані на 2-5 років і річні.
Звичайно маркетинговий план складається з вісьмох розділів (див. рисунок 17.5).
Рисунок 17.5 - Основні розділи маркетингового плану
Питання для самоконтролю:
1. Назвіть основні вимоги до маркетингового контролю.
2. З чого складається процес маркетингового контролю?
3. Які вам відомі види маркетингові контролю?
4. У яких випадках проводиться ревізія маркетингу, з яких елементів вона складається?