Залежність годинної продуктивності автомобіля у тонно-кілометрах від відстані навантаженої їздки, .
Так як ми вже сказали, що всі показники, окрім відстані навантаженої їздки, впливають на годинну продуктивність у тоннах і у тонно-кілометрах однаково, залишилось визначити влив на Wгод.
Приймаємо за х.
Пам'ятаємо, що для простого циклу існує чисельна рівність показників lге = lг.
Вид залежності - дробно-лінійний. ; ; .
Графічним представленням такої залежності є гіпербола.
Висновок: годинна продуктивність автомобіля у тонно-кілометрах знаходиться у зростаючій гіперболічній залежності від відстані навантаженої їздки автомобіля. Робоча зона графіка розташована у першому квандранті, границі зміни досліджуваної величини знаходяться у межах 2 < < 1200 км. Інтенсивність впливу на Wгод збільшується при менших значеннях .
1.3. Побудова характеристичного графіка (простий цикл перевезень)
Для встановлення впливу окремих факторів на годинну продуктивність автомобіля в конкретних усталених умовах його експлуатації можна скористатися сполученим (суміщеним) характеристичним графіком залежності продуктивності автомобіля від усіх ТЕП. Цей графік дає відповідь на питання: яким повинен бути рівень ТЕП для забезпечення необхідного рівня годинної продуктивності автомобіля. Його побудову виконують наступним чином.
Кожний показник, який досліджується, відкладають на відповідній осі (вісі Х), причому усі ТЕП, які відповідають заданим умовам експлуатації, розташовують на одній вертикалі з урахуванням масштабу. Будують графіки залежності годинної продуктивності Ргод від кожного ТЕП. Вони будуть перетинатися в одній точці, яка відповідає значенню Ргод для данних умов. Знаючи, наскількі необхідно збільшити величину Ргод, проводять горизонтальну лінію, яка відповідає запланованому значенню продуктивності, до перетину з усіма графіками, що характеризують досліджувані залежності. Далі, з точок перетину горизонталі з графіками опускають перпендикуляри на відповідні осі. Розглядають можливі зміни всіх ТЕП у допустимих межах.