Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація моделей

Моделі і моделювання.

Способи керування системами та реалізація ними своїх функцій.

Цілеспрямоване втручання в перебіг процесів у системі називати­мемо керуванням. Керування є одним з найважливіших понять для цілеспрямованих систем, що природнім чином пов'язане з постанов­кою цілей: власне можливість втручання, вибору, наявність альтерна­тивних варіантів забезпечує варіативний характер процесу керування, тобто можливість обрання варіанту дій, що приводить до мети.

Керування забезпечує необхідний рівень стійкості системи у процесах взаємодії її з зовнішнім середовищем та взаємодій всередині самої системи.

Керування є універсальним терміном у сенсі багатозначності йо­го конкретних реалізацій:

- в математичних моделях ми можемо обирати числа функції, алго­ритми, графові структури;

- в технічних системах - сили, геометричні розміри, різноманітні си­гнали, команди комп'ютера, фізичні величини - температура, жорсткість матеріалу, концентрація та переміщення речовин;

-в економіці - розміри фінансування, матеріальні ресурси та стро­ки їх постачання, розташування кадрів;

- в соціальній галузі - накази, поради, дії, вплив на суспільну думку, організація нових колективів.

Модель – „моделус” – міра, зразок, норма в широкому розумінні, аналог, замісник деякого об’єкта іншим об’єктом, який при певних умовах відтворює властивості об’єкта оригінала.

Якщо модель може замінювати усі властивості оригіналу вона є копією, тому модель відтворює лише частину властивостей оригіналу, її створюють для того, щоб спростити процес дослідження оригінала.

Модельє не просто образом — замінником оригіналу, і не яки­мось відображенням взагалі, а цільовим відображенням,що виявляєть­ся в множинності моделей одного й того ж об'єкта — для різних ці­лей будуються різні моделі, і модель відображає не об'єкт-оригінал сам собою, а те, що нас цікавить в ньому.

Будь-яка модель може виникнути 3-ма шляхами:

· модель створюється в результаті прямого спостереження явищ, їх безпосереднього вивчення та осмислення, такі моделі називаються феноменологічні;

· модель створюється як окремий випадок більш загальної моделі в процесі дедукції ,такі моделі називаються асимптотичними;

· модель створюється в результаті процесу індукції – є узагальненням деяких елементарних моделей такі моделі називаються ансамблі.

При моделюванні МВ використовують усі 3 шляхи.

- Матеріальні (фізичні)

- Ідеальні

Ідеальна модель завжди створюється у свідомості людей і функціонує за законами логіки.

Ідеальна модель ділиться на 3 класи: наглядні, знакові, математичні.

Наглядні -схеми, карти, креслення, графіки, гіпотези, уявлення, аналогії.

Знакові - символи, упорядковані записи, топологічні записи, графічні записи.

Математична модель - наближене вираження у математичних термінах подання об’єктів, концепцій, процесів та систем.

Математичні моделірозглядаються двох основних типів — ана­літичні та імітаційні.

Аналітичні моделіописують функціонування системи у вигляді пев­них функціональних залежностей та (або) логічних співвідношень. Отримати розв'язок на аналітичній моделі можна декількома шляхами — якісним, оцінюючи області стійкості системи; чисельним, розв'язуючи систему рівнянь для певних конкрет­них умов при визначених вхідних діях; аналітичним, якщо є можли­вість в явному вигляді отримати залежність «вихід-вхід» у вигляді аналітичної залежності.

Імітаційна модельвідтворює процес функціонування системи в часі шляхом моделювання елементарних явищ в системі, обміну сиг­налами між елементами системи, формування вихідних сигналів та зміни станів елементів. Імітаційні моделі дозволяють врахувати такі різнорідні властивості елементів системи, як неперервність та дискретність, детермінованість та стохастичність, лінійність та нелінійність. При дослідженні складних систем імітаційне моделювання в багатьох випадках є єдиним практичним методом отримання ін­формації про поведінку системи.

Кінцева мета створення математичного моделювання - це дослідження функціональних залежностей між змінними та параметрами.

Змінна – математична величина, яка в проблемі, що вивчається, може приймати різні значення.

Параметр – математична величина, яка приймає одне і те саме значення.

Різниця між змінними і параметрами відносна.

Функція – відповідність між змінними, при якій певним значенням одних з змінних відповідають визначені значення іншої змінної, яку називають залежною.

Незалежні змінні:

- керовані змінні, значення яких можуть бути виміряні;

- некеровані.

Залежні змінні, які характеризують вихідні характеристики об’єкта і називаються вихідними.

Математичний вираз – сукупність скінчених параметрів кількості змінних, об’єднаних апаратами математичних дій.

 

Математична модель характеризується.

           
   
  S
 
     
 


X Y

 

S – деякий стан об’єкта в системі.

 

Система пов’язана з середовищем, а середовище впливає на систему.

Множина змінних, яка характеризує вплив (Х) є скінченою множиною Х={x1,x2,x3,…xi,..,xn}.

x (псі) -множина невідомих і некерованих змінних.

Реакція системи (У) – множина незалежних змінних, які ми можемо обчислити при моделюванні. Це є скінчена множина

Y= {y1,y2,y3,…,yi,..,yn}.

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. АНАЛІЗ ЛІНІЙНИХ МОДЕЛЕЙ ЕКОНОМІЧНИХ ЗАДАЧ
  7. Аналіз та синтез моделей систем
  8. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  9. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  10. Банківський кредит та його класифікація.
  11. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  12. Будівельна класифікація ґрунтів




Переглядів: 1279

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні положення системного аналізу в міжнародних відносинах. | Тема 2. Множини, відношення, функції, операції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.