Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Заходи з антикризового управління

Суть антикризового управління

ТЕМА 10. АНТИКРИЗОВЕ КОРПОРАТИВНЕУПРАВЛІННЯ

План

10.1.Суть антикризового управління.

10. 2.Заходи з антикризового управління.

10.3.Банкрутство та санація підприємств.

& 2; 4; 6; 9; 11

 

? Міні-лексикон: антикризове управління, антикризове регулювання, внутрішні та зовнішні зобов’язання, внутрішні та зовнішні причини, санація, банкрутство

 

Термін «антикризове корпоративне управління» насамперед стосується господарських товариств корпоративного типу, проте може застосовуватись для підприємств усіх форм власності – державних, колективних та приватних.

Слід розрізняти антикризове управління та антикризове регулювання.

 

Антикризове управління –сукупність форм і методів реалізації ряду пов’язаних заходів, які мають загальну логіку, проте розробляються та здійснюються для окремих конкретних підприємств. При цьому таке управління має розроблятись на рівні окремих підприємств у рамках чинних законодавчих та нормативних документів
Антикризове регулюванняздійснюються на рівні державних органів і передбачає формування законодавчо-нормативної бази, а також здійснення антикризових процедур державними органами загальної та спеціальної компетенції (наприклад, Агентством з питань запобігання банкрутству підприємств та організацій України)


Антикризове управління здійснюється на 2 стадіях:

 


До банкрутства підприємства

На стадії банкрутства

 

 

Система антикризового управління відрізняється від загального менеджменту, оскільки вводиться в дію тоді, коли підприємство перебуває в передкризовому або кризовому стані.

Для визначення кризового стану важливим моментом є аналіз співвідношення зобов’язань підприємства

 


Існує 2 групи зобов’язань

виникають перед власниками, найманими працівниками та ін.
включають зобов’язання перед фіскальною системою, фінансово-кредитною системою, зобов’язання перед контрагентами
Внутрішні Зовнішні

 

 

 

Причини, що перешкоджають підприємству виконувати свої зобов’язання, можуть бути також внутрішніми та зовнішніми

 

 

До внутрішніх причин відносять недосконалий менеджмент, неефективна маркетингова стратегія та тактика
Зовнішні причини можуть бути досить різні. Можуть виникати ситуації різких змін податкової політики, запровадження підвищених митних тарифів, прямих заборон на експорт або імпорт продукції


Розробці системи антикризового управління має передувати комплексний аналіз стану підприємства з обов’язковим визначенням проблемних або кризових його ділянок. Прогнозування банкрутства є можливим за 1,5-2 роки до появи очевидних ознак (за даними зарубіжних фахівців)


Для деяких українських підприємств проводиться спеціальний поглиблений аналіз фінансово-господарського стану неплатоспроможних підприємств та організацій з метою віднесення їх до Реєстру неплатоспроможних підприємств та організацій. Такий реєстр готується на державному рівні.

На основі даних попереднього аналізу розробляється система антикризового управління, яка передбачає ряд пов’язаних заходів, серед яких мають бути організаційні, виробничі, економічні, інвестиційні, зовнішньоекономічні, соціальні, екологічні тощо
Необхідно виділити такі напрями антикризового управління:

· аналіз руху акцій корпорації на вторинному ринку, проведення заходів з удосконалення; · аналіз керованості підприємством, проведення заходів по її підвищенню; · спеціальний аналіз співвідношення боргових зобов’язань; · розробка та виконання програми ненарощування боргів; · розробка та виконання програми погашення боргів; · розробка і проведення змін виробництва; · розробка маркетингової підпрограми; · розробка та здійснення програми залучення інвестицій; · проведення роботи з персоналом; · розробка та здійснення реструктуризації підприємства; · розробка процедури банкрутства; · розробка та вибір варіантів санації підприємства.  
Для розробки програми антикризових заходів насамперед треба визначитися з можливостями їх проведення (умовно «Команда»або «Менеджмент»).  
Паралельно з цією роботою має розроблятись програма зміни виробництва. В цілому вона повинна коригувати розробку маркетингової програми і може містити підпрограми «Виробництво», «Маркетинг», «Фінанси»та ін.. Розробка цих заходів має базуватись на зміні тенденцій у розвитку підприємства, що склалися, і враховувати зовнішні та внутрішні чинники.  
Після цього можна розпочинати антикризові заходи з розробки та здійснення програми або підпрограми (умовно «Власність») переходу власності з кількома варіантами вирішення проблем.  
Підпрограма«Борги»(важливим показником кризового стану є неплатоспроможність, потрібно визначитись із фінансовими потоками на підприємстві і з’ясувати причинузростання боргів.  

 

 

 

Необхідним елементом антикризового управління є активна робота з персоналом підприємства (підпрограма «Персонал»).  
Підпрограми «Реструктуризація»та «Санація»можуть виступати як окремі програми і заслуговують на окремий розгляд.  
Для роботи з цінними паперами корпорації може бути прийнята програма «Цінні папери». Вона буде включати аналіз руху цінних паперів за допомогою низки показників, які покажуть слабкі сторони і на основі яких потрібно розробити комплекс заходів з підвищення надійності акцій.  

 



Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Загально-шкільні заходи
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Oracle Управління преміальними
  6. А. Видання прав актів управління
  7. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  10. Адаптивні організаційні структури управління.
  11. Адміністративне право і державне управління.
  12. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.




Переглядів: 615

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання для обміркування та самоконтролю | Питання для обміркування та самоконтролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.