Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Суть попиту та способи його представлення

Значення та завдання аналізу попиту та інновації

Аналіз попиту на науково-технічну продукцію - один з найважливіших напрямків в діяльності організацій, що займаються НДДКР.
В умовах ринкової економіки аналіз попиту на науково-технічну продукцію має першорядне значення. Аналіз попиту на нововведення проводиться в наступних напрямках:

1) аналіз потреби в випускається і (або) реалізується нововведення або нової послуги;

2) аналіз попиту на нововведення і пов'язані з ним послуги і вплив на них різних факторів;

3) аналіз впливу попиту на результати діяльності підприємства;

4) визначення максимальної можливості збуту й обгрунтування плану збуту з урахуванням рішення перших трьох завдань, а також виробничих можливостей фірми.

Особливості розвитку нововведень і відмінність їх видів багато в чому зумовлюють специфіку аналізу попиту на них в кожному конкретному випадку.

Перш за все необхідно уточнити, до яких нововведень - базисним або удосконаленим - належить продукція, попит на яку підлягає вивченню. Таку ідентифікацію можна здійснити двома способами:

1) за допомогою побудови кривих життєвих циклів продукції на основі даних про обсяги тривалості її пропозиції або збуту на ринку;

2) підприємство, що виробляє інноваційну продукцію, проводить порівняльний аналіз параметрів раніше виробленої і нової продукції за певною схемою.

При цьому виявляються:

• наявність у конструктивної розробки нового виробу в порівнянні зі старим принципово інших підходів, наприклад невідомих законів і закономірностей;

• кількість нових деталей, вузлів у виробі або операцій у технології;

• додаткова сума витрат на зміну вироби та її частка у витратах на новий виріб.

Результати такого аналізу нову продукцію можна згрупувати в три групи:

1) раніше не існувала (наприклад, лазерні диски);

2) виробляється раніше, але істотно змінена за матеріалом або конструкційне вирішення (наприклад, електрочайник з елементом харчування, вмонтованим у підставку);

3) що отримала тільки нове оформлення (наприклад, зубна паста в аерозольному виконанні).

Інноваційна продукція дуже різноманітна по формам. Вона може мати натурально-речову форму (наприклад, верстати, товари для населення) або не мати її (ноу-хау, патенти, ліцензії), різнитися за призначенням (для цілей виробництва або кінцевого споживання), видів продукції і тощо. Внаслідок цього аналіз попиту та створення інформаційної бази для його проведення мають специфіку в кожному конкретному випадку.

Попит відбиває обсяг продукції, що споживач хоче і в змозі придбати за деякою з можливих ціною протягом певного часу на конкретному ринку. З цього визначення видні основні напрямки аналізу попиту:

обсяг попиту;

наявність потенційних покупців;

потреба в товарі;

можливість придбання товару;

ціна пропонованої продукції;

час реалізації (пропозиції для реалізації) продукції на ринку;
напрямки, ринки збуту продукції.

Найважливіша властивість попиту полягає у зворотній (негативною) залежності між ціною продукції і попитом на неї при незмінності всіх інших факторів. Ця залежність називається законом попиту. Інакше кажучи, при інших рівних умовах зниження ціни приводить до збільшення величини попиту і, навпаки, зростання ціни веде до зниження величини попиту на продукцію.

В основі закону попиту лежить:

1) психологія покупця, яка полягає в тому, що великі обсяги конкретного товару купуються за нижчою ціною, ніж за високою. Підтвердженням цього слугує крива попиту;

2) споживання підкоряється принципу спадної граничної корисності, згідно з яким подальші одиниці конкретного товару приносять все менше і менше задоволення;

3) дія закону попиту пов'язане з ефектом доходу, виражається в можливості для покупця при постійному доході і інших рівних умовах придбати більше даного товару. І навпаки, більш висока ціна приводить до зниження купівельного попиту.

З ефектом доходу пов'язаний ефект заміщення. Він полягає в тому, що високі ціни на товар спонукають покупця замінювати його придбання покупкою більш дешевих аналогічних за призначенням товарів.
Причини, які викликають дію закону попиту, особливо актуальні при виробництві та пропозиції до реалізації нової продукції. При високій ціні на неї, наявності у покупця і на ринку аналогічної за призначенням продукції, а також зниження реальних доходів населення, так і виробничих підприємств - споживачів продукції виробничо-технічного призначення попит на нову продукцію може не виникнути або опуститися нижче критичної величини, що покриває витрати на її виробництво, які на початковому етапі виробництва зазвичай досить високі в порівнянні з витратами на виробництво традиційної продукції.


Читайте також:

  1. Аналіз попиту
  2. Аналіз попиту
  3. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.
  4. Біологічні способи лікування ран.
  5. Валютний курс і способи його визначення
  6. Варіанти і способи вимірювань характеристик телефонних каналів
  7. Вдавані виключення із закону попиту
  8. Взаємодія попиту і пропозиції
  9. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  10. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  11. Взаємодія попиту і пропозиції.
  12. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.




Переглядів: 794

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Портфель проектів | Фактори попиту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.